דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי
בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי
פסיכולוגיה עברית 29/07/10 |  צפיות: 3633

העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "בטיפול", שודרהבסתיו 2005, זכתה לפופולאריות רבה, ועוררה הדים רבים בקהילה המקצועית שלאנשי בריאות הנפש. בין ינואר לאפריל 2008, במקביל לשידורי העונה השנייה שלהסדרה, פורסמו באתר "פסיכולוגיה עברית" כתבות שבועיות שסיפקו התבוננותמזווית פסיכולוגית מקצועית עלהמתרחש בסדרה. הכתבות נכתבו על ידי חמישה אנשימקצוע, שעקבו כל אחד אחרי מטופל אחר,מתחילת העונה ועד סיומה. כתבות אלההציגו נקודות מבט שונות על המתחולל בטיפולים, ודרכן היה אפשר להתוודע להשקפההייחדוית של הכותבים בנוגע לעבודה הטיפולית. חוברתזו מאגדת את רשימותיהם.

עלהכותבים:

פרופ' רבקה אייפרמן היא פסיכולוגית קליניתופסיכואנלטיקאית, פרופ' בדימוס בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטההעברית ירושלים. מלאה בחברה הפסיכואנליטית בישראל תפקיד יו"ר החברה, ויו"רועדתההוראה. כיום מתמקדת בהוראה ובכתיבה בנושאים כגון החלום והקשבהפסיכודינאמית לחלומות, הקשבה ללא מודע של היחיד, ולשיח הלא מודע המתרחשבדיאדה. פרסומיה המקצועיים עסקו בעיקר בתחום האנליזה העצמית והלא מודע.

פרופ' שמשון רובין הוא פרופ' בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה.פסיכולוג קליני מומחה בכיר ומדריך. במהלך הקריירה עסק בטיפול בילדים,מתבגרים, ומבוגרים, הן בטיפול פרטני והן בטיפול זוגי, משפחתי וקבוצתי. עוסקבטיפול, הדרכה, הוראה ומחקר. תחומי המחקר בהם עוסק: אובדן ושכול,אתיקהמקצועית, ביו-אתיקה ויחסי מדריך מודרך.

ד"ר דורית שיקיירסקי היא פסיכולוגיתקלינית בכירה, בעלת פרקטיקהפרטית, תל-אביב יפו. כתבה דוקטורט על "היקסמותפנטזמטית: הוועדה הסודית שלפרויד מפרספקטיבה של יחסי קבוצות לפי ביון". חברה באפק- ארגון, פרט, חברה -האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים.

פרופ' חנוך ירושלמי הוא פסיכולוג קליני,מדריך, פרופ' חבר בחוגלבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה, וחבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה קליניתבאוניברסיטה העברית בדרגת מרצה בכיר. ניהל במשך חמש עשרה שניםאת שירותיהייעוץ לסטודנט באוניברסיטה העברית. מתעניין וכותב על יחסימטפל-מטופל והתקשורת ביניהם, על יחסי הדרכה בפסיכותרפיה והתפתחות אנשי מקצועבתחום, על מבטפסיכואנליטי בין סובייקטיבי על מצבי משבר אישיים, ועוד.

ד"ר מאיר ברגר הוא פסיכיאטר, שעוסק שניםרבות בפסיכותרפיה. עבדבמגוון מסגרות ציבוריות בארץ ובניו-יורק. מלמד ומדריך במסגרות מקצועיותשונות ביניהן: התכנית לפסיכותרפיה בבר-אילן, ותכנית ההכשרה שלהמכון הישראלילאנליזה קבוצתית. מזה כעשור כותב באופן קבוע סקירות ספרות במדורבקורתספרים של כתב העת "שיחות" ומשתתף כעורך מדעי בתרגום ספרות פסיכואנליטיתבתזמננו.

על בטיפול:

בטיפול הינה סדרת דרמה טלוויזיונית יומית המציגה מפגשים של פסיכולוג עםמטופליו. הסדרה הופקה עבור ערוץ 3 בהוט. הרעיון לסדרה נהגה על ידי חגי לוי,ופותח על ידי ניר ברגמן, אורי סיון, וחגי לוי - יוצרי העונה הראשונה שלהסדרה. בעונתה השנייה של הסדרה הצטרף לצוות הפיתוח איתן צור.  התסריטאיהראשי לאורך שתי העונות היה אורי סיון, וחגי לוי ערך והפיק. תסריטאי העונההשנייה: יעל הדיה - הטיפול של טליה;  דפנה לוין - הטיפול של משפחת נוימן; עוזי וייל ושירי ארצי - הטיפול של אפי;  קרן מרגלית- הטיפול של איריס; אסףציפור - הטיפול של ראובן אצל גילה.  ייעוץ פסיכולוגי: ד"ר רוני באט.

החוברת המלאה ב: http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1782


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פסיכולוגיה עברית

פסיכולוגיה עברית הוקמה ב 2002 בראיהקהילתית כאתר הבית לפסיכולוגים ולאנשי מקצועות בריאות הנפש. חברי הקהילה נפגשים לשיתוף בדילמות מקצועיות בפסיכולוגיה באמצעות פורומים. וחולקים מידע מקצועי בנושאי טיפול פסיכולוגי, חינוך, עבודה סוציאלית ועוד לצרכי העשרה והתפתחות מקצועית. פסיכולוגיהעברית משמשת במה פתוחה למאמרים מקצועיים בתחום הפסיכולוגיה של האדם במובןהרחב.



 


מאמרים נוספים מאת פסיכולוגיה עברית
 
איך עושה פסיכולוג? דיון בפנטזיית ההצלה
12/08/10 | טלוויזיה
הסדרה "בטיפול" הפכה במובנים רבים לציון דרך בדברי ימיה של הטלוויזיה הישראלית ואפשר שאף יותר מכך. אם יש הצדקה כל שהיא לדיון אקדמי, כבד ראש, באתיקה המקצועית של ראובן דגן הרי זו ההבנה כי דמותו המשוחקת בכישרון כה רב, הפכה זה מכבר לאייקון רב השפעה בשיח המקומי; לרישום בר-קיימא באגו-אידיאל המקצועי שלנו כאנשי טיפול.

על אובדן וגעגוע - קבוצה טיפולית למתבגרים
המאמר מתאר קבוצה טיפולית לבני נוער שחוו אובדן. המודל ההתערבותי מבוסס על גישות מילוליות וגישות הבעתיות, ביניהן הפסיכודרמה של לוי מורנו. הכלים הפסיכודרמתיים המרכזיים לעיבוד האבל המיושמים בקבוצה הם "המפגש האחרון", "העניינים הבלתי פתורים" ו"הכיסא הריק". הוויניאטות הטיפוליות שעלו בקבוצה מתוארות תוך פרישת התהליך הפנימי של המפגש הפסיכודרמתי ושלבי הקבוצה על פי בק.

אבחון של הפרעת קשב (ADHD)
האבחנה ההשלכות של האבחנה, תהליך האבחון והתחלה של התערבות מערכתית. מאת נופר ישי-קרין ועדי פרי, תחנת העמקים.

בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי
בין ינואר לאפריל 2008, במקביל לשידורי העונה השנייה של הסדרה, פורסמו באתר "פסיכולוגיה עברית" כתבות שבועיות שסיפקו התבוננות מזווית פסיכולוגית מקצועית על המתרחש בסדרה

הצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון מס' 6) עברה בקריאה ראשונה
הכנסת בישיבתה מיום 21.7.2010 אישרה את הצעת החוק של ח"כ משה מוץ מטלון, שהיא הצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון מס' 6) (טיפול בידי פסיכולוג מומחה).

אימון אישי והכנה פסיכולוגית של לקויי למידה לקראת הגיוס לצה"ל
מאמר זה מתאר שיטת הכנה לגיוס לצבא שפותחה באופן ייחודי עבור לקויי למידה בישראל ופועלת כאימון אישי או קבוצתי מזה כשלוש שנים. השיטה מבוססת על היכרות רבת-שנים עם המסגרת הצבאית ביחד עם הידע על הפרעת לקות הלמידה והשלכותיה מרחיקות הלכת על חיי המתבגר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI