דף הבית בידור ופנאי טלוויזיה פרסומות והיכולת ליהנות מהפרעות
פרסומות והיכולת ליהנות מהפרעות
שלמה יריב 02/01/11 |  צפיות: 3983

מחקרים אחרונים מציגים כי לבני האדם יכולות הסתגלות מדהימות למצבים שונים. בטוחני כי ההקשרים העולים במוחו של אדם בעקבות משפט שכזה הנם דווקא שליליים, הסתגלות למצבי מצוקה, כאב, רעב וכדומה. אולם במאמר זה נדון דווקא בהסתגלותו של האדם לדברים החיוביים המתרחשים בחייו.

כולנו חווינו (ונהנינו עד מאד) את תחושת האושר המציפה אותנו כאשר אנו רוכשים מוצר חדש לנו ולביתנו.

ואכן, גם בפעמים הראשונות שלבשנו את אותו הג'ינס החדש והממותג שמחה ליוותה את יומנו. אולם מדוע שמחה זו נעלמה כלעומת שבאה כאשר לבשנו את אותו הג'ינס בפעם העשרים והשלושים? הסתגלות היא התשובה...

טבע בני האדם הוא לחזור בכל עת אל קו נורמה מסוים,כמו טמפרטורת הגוף שלנו שתמיד שואפת להישאר בתחום צר מסוים. לפיכך כל חריגה מקו הנורמה מחזירה אותנו אט אט אל הנורמה.

הסתגלות שכזו אפשרה למין האנושי להתפתח ולהסתגל לתנאים רבים ושונים במהלך התפתחות המין האנושי, וכיום, מתאפשר לבני האדם לחיות בנחת באותה מידה בקוטב הצפוני ובמדבר סהרה.

אך מסתבר שהפסקות כאלו ואחרות בהליך הסתגלותנו מביאות לחידוש בתחושת השמחה. לדוגמא, אף אם ישמע לכם מוזר, הרי שאם נקטע את התהליך שעושה לנו טוב, כאשר נשוב ונחדשו, נתמלא בתחושת סיפוק ואושר מחודשת, שעשויה אף להיות באותה רמה כמו התחושה הראשונית אותה חווינו כשהתחלנו בתהליך.

ומה דעתכם לגבי פרסומות הקוטעות את רצף הצפייה שלנו בתכניתנו האהובה?

ככל, אנשים מעדיפים לצפות בתכניות בטלוויזיה ללא הפרעה, ולכן אין זה מפתיע כי ישנה מגמה ברורה על פיה אנשים משתמשים יותר ויותר בממירים מיוחדים המאפשרים הקלטה ושידור תכניות ללא שילוב פרסומות במהלכן.

אולם, במאמר זה נדון בדיוק באפשרות ההפוכה לפיה מומלץ כי נקטע את הצפיה בתכנית בה אנו צופים ובכך נגביר את הנאתנו הכללית.

אם נחלק את תחושותינו במהלך צפייה בתכנית אהובה או סרט טוב למקטעים הרי שניווכח שדווקא הציפיה לקראת תחילת התכנית היא המשמחת ביותר. ציפיה זו אף גוברת יותר כאשר נעשות הכנות והערכויות לצפייה.

לדוגמא, אדם המכין פופקורן ושתייה, מעמעם את האורות ומכבה את את הטלפון הסלולרי לקראת צפיה בסרט אהוב, נהנה מעצם ההכנות והציפיה לקראת תחילת הסרט לא פחות מהנאתו מהסרט עצמו.

בהנחה שההנאה מהסרט הינה זהה פחות או יותר לכל אורכו ואינה מושפעת מהפסקות כאלו ואחרות במהלכו, הרי שאם נקטע את רצף הצפיה, הרי שנחזיר את האדם לכמעט אותה נקודה  בה היה לפני תחילת הסרט .

קטיעה שכזו יכולה, אם כן, להעשות גם על ידי פרסומות.

המאמר נכתב על ידי אריאל אברבוך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שלמה יריב


 


מאמרים נוספים מאת שלמה יריב
 
דע לתקן את המחשב בעצמך
כל אחד מאיתנו תלוי במחשב האישי שלו כמעט לחלוטין. פעם היינו עובדים במחשב רק ליד השולחן, בחדר העבודה שלנו. מצב זה הוא נחלת העבר. כבר מזמן שאנו נושאים איתנו את המחשב האישי לכל מקום- לבית הקפה, ללימודים, אפילו לחופשה. אבל המחשב האישי יכול להיות לא רק מקור להנאה וליעילות בעבודה, הוא יכול להיות גם מקור לא קטן לדאגות. וירוסים, איטיות בפעולת המחשב, קבצים שנמחקו, דפדפן אינטרנט איטי- כל אלו יתגלו, כמובן, תמיד ברגע הכי פחות מתאים מבחינתנו.

תשתיות כבישים פגומות והשפעתם על מקרי תאונות דרכים בישראל
16/10/11 | אקטואליה
לדאבוננו, תאונות דרכים אינן נדירות בארץ. כל שנה, נהרגים מאות ישראלים כתוצאה מתאונות דרכים. כך למשל , דווחה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי בשנה האחרונה לבדה נהרגו בכבישי ישראל מעל מאתיים איש. אשתקד היה המצב גרוע יותר: 352 איש נהרגו, והנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מתאונות דרכים אלו הוערך במיליארדי שקלים מאחר ובתאונות אלו גם נפצעים רבים, אין ספק כי ידיהם של עורכי דין תאונות דרכים, המטפלים בתביעה לפיצוי בגין נזקי גוף מול חברות הביטוח, מלאות עבודה.

עיצוב ובניית אתרים
כל אתר אינטרנט חדש זוכה לפיתוח ייחודי המתאים לצרכיו. ישנם מספר שלבים בתהליך פיתוח האתר ואנו נתמקד בהם.

מלון אורכידאה הריף אילת (לשעבר הריף)
25/05/11 | בתי מלון
מלון הריף אילת, אשר נמצא בקרבת ריף האלמוגים המפורסם ועוצר הנשימה של אילת, ליד שמורת הטבע, הינו מלון ייחודי ומפנק אשר יהפוך את החופשה שלכם למשהו מיוחד. על כך ועוד במאמר לפניכם.

טיסות לבנגקוק - לטוס בדרך הקלה, הזולה והנוחה
בנגקוק, עיר הבירה של תאילנד, היא אחד היעדים המבוקשים בישראל. תיירים בכל הגילים מממשים בתאילנד את החלום של חופשה אקזוטית ובלתי נשכחת. תאילנד מכילה הכול, ג'ונגלים סבוכים, אתרים היסטוריים, איים אקזוטיים, חיי לילה סוערים ותרבות עשירה.

האם לימודי MCITP יתאימו לטכנאי מחשבים?
לימודי ההיי- טק נחשבים כיום לימודים המתגמלים ביותר מבחינת השכר. כל מי שלומד מחשבים במוסד אקדמאי יכול להשתלב בתחום, אך גם מי שלא למד בצורה אקדמאית יכול לשדרג את מעמדו באמצעות קורסים יוקרתיים ומבוקשים. קורס MCITP הוא אחד הקורסים הפופולאריים ביותר. קורס זה מתאים גם למי שכבר עוסק בתחום כמו, למשל, טכנאי מחשביים הרוצה לרכוש ידע רחב יותר ולפתוח אפשרויות לקידום מקצועי כמו טכנאי רשתות או ניהול רשתות ועוד.

מלון לפלייה - בין המלונות המעניינים יותר באילת
16/05/11 | בתי מלון
מלון לה פלייה אילת, מעניק לכם חופשה שלא תשכחו. אמנם כשאתם מגיעים לאילת, אתם לא מגיעים בדרך-כלל בשביל המלון, אלא בשביל מגוון האטרקציות שיש בעיר.

מסלולי הבחינה ל-CCNA
במסגרת הורסיות האחרונות של בחינות ה-CCNA ישנם שני מסלולים אופציונאליים בהם ניתן לבחור אם להבחן בבחינה אחת או שתיים. קראו על כך ועוד במאמר לפניכם

פרסומות והיכולת ליהנות מהפרעות
02/01/11 | טלוויזיה
מחקרים אחרונים מציגים כי לבני האדם יכולות הסתגלות מדהימות למצבים שונים. בטוחני כי ההקשרים העולים במוחו של אדם בעקבות משפט שכזה הינם דווקא שליליים, הסתגלות למצבי מצוקה, כאב, רעב וכודמה. אולם במאמר זה נדון דווקא בהסתגלותו של האדם לדברים החיוביים המתרחשים בחייו.

כיצד מוצאים אחסון אתרים מקצועי לאתר שלכם
ישנם דרכים שונות למציאת אחסון אתרים מקצועי לאתרכם. אנו יוצאים מנקודת הנחה שבמידה ואתם מחפשים אחסון אתרים מתקדם ומקצועי אינכם מעוניינים בפתרונות אחסון זולים הניתנים ללא ערובה לאיכות האחסון. כאלו ניתן למצוא רבים. קראו על פתרונות אחסון אתרים מקצועי במאמר זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI