דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס
סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס
רונן 09/01/11 |  צפיות: 2765

אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים. זה הכלי מדידה אשר אנו משתמשים בו באינטרנט. לאחר בניית האתר בדר"כ כלל נהוג להכניס כלי סטטיסטיקה באתר הבנויים המבוססים על 2 טכנולוגיות שונות.

  1. קבצי LOG – תכנות המתבססות על רישום הלוגים של השרת, השרתים אשר מאחסנים את האתר פיזית מאוחסנים בנוסף לכך קבצי רישום מעקב אחר הפעילות של האתר עצמו. התכנה מתבייתת על הרישום הזה והופכת את המידע הרישומי למידע סטטיסטי שנותן לנו אינדיקציה על ביצועי האתר.
  2. סקריפטים חיצוניים של חברות מיקור חוץ – טכנית מה שנדרש על ידי בעלי האתר זה בסך הכל ליצור קשר עם חברת מיקור חוץ אשר נותנת שירותי סטטיסטיקה על בסיס סקריפטים, כגון גוגל אנליטיקס, מה שנדרש זה רק לשתול סקריפט בנקודה בקוד אשר יוצג בכל הדפים באתר. מאחר והמידע הסטטיסטי יהיה רלוונטי אך ורק לגבי הדפים אשר הסקריפט עובד בהם, דפים אלו יכנס למעקב התכנה החיצונית.

כפי שצויין בסעיף 2 , על מנת להכניס גוגל אנליטיקס לאתר שנבנה, יש ליצור קשר עם גוגל אנליטיקס בראש ובראשונה ולהירשם , ורק לאחר מכן אנו נקבל קוד ייחודי הרלוונטי רק לדומיין האתר שברצוננו ליצור מעקב סטטיסטי.

בכל תכנה סטטיסטית בין אם המבוססת על קבצי לוג ובין אם סקריפט, יש סימנטיקה קבועה ותהליכי חשיבה דומים, לכן עלינו לשים לב לכמה דברים בתכנות הסטטיסטיות.

  1. תעבורת נכנסים לאתר ולדפים – לכל דף ודף באתר אינטרנט יש אינדיקציה של כמות משתמשים אשר נכנסת לדף עצמו, יש לשים לב שאותו משתמש יכל להיכנס כמה פעמים לאותו דף, האם זו אינדיקציה נכונה בחשיבה וניתוח סטטיסטי? זה תלוי אך ורק בנו כבעלי אתרים, יש לשים לב ולהכיר את השם UNIQUE  שמודד את כמות הנכנסים של משתמשים יחודיים, הכוונה היא שאם משתמש יכנס 20 פעמים לדף, UNIQUE יספור אותו אך ורק פעם אחת. ללא משתנה זה הוא יספור אותו 20 פעמים.
  2.  BOUNCE RATE- משתנה המודד את כמות הקפיצות מהדפים, קפיצה מוגדרת כ משתמש שנכנס לדף ויצא מהדף, ככל שהאחוז יותר גבוה ככה פחות טוב, שכן השימוש באתר הוא במינימום דפים, רצוי לא לעבור את החמישים אחוזים.
  3. כמות זמן שימוש בדף, המודד כמות הזמן שהמשתמש נמצא בדף הספציפי, בדרך כלל ההשערה היא שכמה שפחות זמן, ככה פחות טוב, שכן אנו רוצים שהמשתמשים ישהו בדפים שלנו כמה שיותר זמן ושיעשו בו שימוש.
  4. מידע גיאוגרפי – מידע פחות רלוונטי לפלחים מסויימים הוא מאיפה המשתמשים מגיעים, באיזה שפות הם משתמשים. זוהי אינדיקציה  טובה לדעת האם אנחנו פונים לפלח מתאים, למשל אם אנו כותבים אתר בשפה האנגלית אז בקידום אורגני סביר להניח שאנחנו נפנה לפלח מחול ולא מהארץ. אינדקציה זו תיראה במידע הגיאוגרפי.
  5. מידע ממשק משתמש – נוכל גם לדעת מאיזה סוגי דפדפנים הגולשים רואים את האתר, ואיזה סוגי מחשבים ומערכות הפעלה, איזו רזולוציית אתר ואפילו טכנולוגיות לקוח שהגולשים יכולים או לא יכולים לאפשר לעצמם כגון ג'ווסקריפט או פלאש.

ישנם בנוסף מאות פרמטרים סטטיסטיים שניתן לבחון ולהשתמש בהן, אך יש לשים לב לכך שניתן להשתמש בפרמטרים בודדים על מנת לקבל אינדיקציה מתאימה אם השימוש מתקבל באופן חיובי או שלישי על ידי הגולשים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן


 


מאמרים נוספים מאת רונן
 
איך בונים אתר יוקרתי
מלבד השם המפחיד בשל העלות הכספית, בחברת סייטנט אנו נתמקד יותר בנקודות אשר מאפיינות אתר יוקרתי הן מבחינת הלקוח והן מבחינת העסק לטווח הארוך.

כיצד לתכנן אתר אינטרנט לעסק
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מה זה XML ואיך זה עובד
XML - ראשי תיבות של Extensible Markup Language שזה בתרגום לעברית ייצוג נתונים במחשבים . השימוש ב XML נובע מהצורך להעביר משתנים ומידע בין מערכות שונות אשר מדברות בשפות שונות ובתשתיות שונות

על אפיון אתר ושאר ירקות
אז סיכמת עם חברת בניית אתרים על מחיר וזמנים? זה לא מספיק, היום צריך לדייק ולדקדק בכל שאר המשתנים, בדומה לאתר בנייה, גם אתר אינטרנט זקוק לאפיון וחוזה בפני עצמו.

טכנולוגיות שצריך לדעת
בניגוד מוחלט לבניית אתרים, כאשר לקוח קונה מוצר כגון טלוויזיה או מכונית, הוא מעוניין לדעת על איזו טכנולוגיה מדובר, ישנה מגמה של השנים האחרונות לא ליידע את הלקוח לגבי טכנולוגיות השימוש בבניית אתרים

לבחור מערכת ניהול מתאימה
בשלב הראשוני בבניית אתר אנחנו נחשפים למערכת ניהול התוכן שחברת בניית האתרים מציעה לנו. חשוב מאוד שהמנהל יהיה חשוף בשלב ראשוני למערכת זו, וזאת על מנת לוודא אם המנהל מבין איך להשתמש במערכת ניהול.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)
כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס
אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים

שמות מתחם בעברית – על מה המהומה?
לשם מה רושמים שמות מתחם בעברית?, האם זה ישתלם?, מה היה חסר לגולשים שגרם לנו ליצור דבר שככזה?

אתר חברתי - מה הסיפור?
בבואנו לבנות אתר חברתי , עלינו להבין כי הסיפור אינו מורכב ויקר כפי שמסופר במספר חברות, וכהנחה זו אנו נמנה את מספר המודולים הרלוונטיים בבניית אתר חברתי היכול להיות גדול במידע המתעדכן בתדירות גבוהה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI