דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)
סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)
רונן 14/01/11 |  צפיות: 2879

בהמשך למאמר הקודם עליו הרחבנו את היריעה על סוגי סטטיסטיקות באינטרנט, היתרונות והחסרונות, ונכנסנו בעובי הקורה בתכנת האנליטיקס אשר גוגל משתמשת כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

Benchmarket – גוגל ושאר מנועי חיפוש מקטלגים את האתרים שלנו לפי סוג אתר, ענף שבו האתר פועל, נשאלת השאלה איך גוגל יודע באיזה ענף האתר שלנו עובד? הרי לא אמרנו כלום ולא ציינו כלום, ובכן מנועי חיפוש משערים ומשערכים את אופי האתר והקיטלוג על פי התוכן הנמצא בו, הרי אם אנו למשל בנינו אתר העוסק בבניית אתרים אזי גוגל יסיק זאת מתוך התוכן. לשם מה גוגל עושה זאת? ובכן גוגל אוהב ללקט מידע באופן כללי, ובאופן יותר פרטני חלק מהמידע שהוא הוציא על האתרים הוא עושה שימוש חוזר בכך שמראה לנו את הביצועים של אתרים אחרים בענף שלנו. דבר שנותן לנו אינדיקציה של התעבורה של שאר האתרים העוסקים בבניית אתרים. על מנת שנפעיל את הפונקציה הזו ונוכל לעשות שימוש בגוגל, אנו ניאלץ לאפשר לגוגל לחלוק את המידע הסטטיסטי שלנו עם העולם.

New vs. returning – גולשים חדשים אל מול גולשים חוזרים, זוהי אינדיקציה הנותנת למנהל האתר מידע האם יש יותר גולשים חדשים ביחס לגולשים שחוזרים לאתר. לכל אתר ואתר יש מדדים ויעדים שונים ולכן לא ניתן לומר האם זה מידע שיכל לבשר מידע וודאי טוב או רע. יש אתרים שיעדיפו שיהיו מעט גולשים חדשים ביחס לוותיקים, ויש שיעדיפו ההיפך.

שפת האתר – אחת האינדיקציות של בעלי האתר במבחן התוצאה לדעת אל איזה פלח אנו פונים, אחד המדדים הראשיים הוא שפת האתר, שכן אם יוצא ש70 אחוז מהאתר רשום בשפה שאיננה מתאימה לפלח, אנו בבעיה, מדד זה מביא לנו פילוח מסוים של הדפים והשפה הכתובה בדפים הללו.

פילוח דפים – דף שבוא רואים את הפילוח דפים על פי מספר הצפיות הגדול ביותר, ניתן להבחין במספר הגולשים באופן כללי, גולשים באופן ייחודי, ואחוז הקפיצות של הגולשים מדפים אלו, כמו כן יש אפשרות לפילוח וצפייה במשתמשים שיצאו מדפים מסוימים אל מחוץ האתר, ומאיזה דפים הגולשים נכנסו לאתר (הקרויים גם כדפי נחיתה).

מילות חיפוש – מדד זה מתחלק ל משתנים שונים, מילת חיפוש הנגרמת כתוצאה מקידום אורגני, דהיינו קידום טבעי , והשני הינו קידום בתשלום. ניתן לפלח את מילות החיפוש האורגניות  בנפרד מהתשלום, וכך אנו רואים איך וכיצד מגיעים הגולשים לאתר שלנו ממנועי החיפוש או מהקידומים בתשלום בגוגל.

GOALS – אחת האפשרויות המתקדמות שיש לגוגל להציע לנו בתור חוקרי סטטיסטיקה מובהקים הוא הגדרת יעדים, הגדרה אשר תוביל אותנו לפילוח יותר מתאים ומותאם לאתר שלנו, אנו קובעים שאם הגולשים מגיעים לדף X אזי אנחנו הגענו ליעד, לכן ניתן להחליט דפים באתר כדפי יעד, סטטיסטית ניתן לצפות כמה משתמשים הגיעו ליעד והאם היעד הזה הושג, ניתן לקבוע מספר יעדים ולדרג את היעדים הללו.

דוח מותאם – בדומה להגדרת יעדים ניתן גם להגדיר לגוגל לשלוח אלינו דוח כל פרק זמן מסוים, אשר את טבע תוכן אנו קובעים מראש ומגדירים באופן כזה שנקבל מידע רצוי ולעניין על מנת שיתאים את הצרכים שלנו לביצועי האתר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן


 


מאמרים נוספים מאת רונן
 
איך בונים אתר יוקרתי
מלבד השם המפחיד בשל העלות הכספית, בחברת סייטנט אנו נתמקד יותר בנקודות אשר מאפיינות אתר יוקרתי הן מבחינת הלקוח והן מבחינת העסק לטווח הארוך.

כיצד לתכנן אתר אינטרנט לעסק
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מה זה XML ואיך זה עובד
XML - ראשי תיבות של Extensible Markup Language שזה בתרגום לעברית ייצוג נתונים במחשבים . השימוש ב XML נובע מהצורך להעביר משתנים ומידע בין מערכות שונות אשר מדברות בשפות שונות ובתשתיות שונות

על אפיון אתר ושאר ירקות
אז סיכמת עם חברת בניית אתרים על מחיר וזמנים? זה לא מספיק, היום צריך לדייק ולדקדק בכל שאר המשתנים, בדומה לאתר בנייה, גם אתר אינטרנט זקוק לאפיון וחוזה בפני עצמו.

טכנולוגיות שצריך לדעת
בניגוד מוחלט לבניית אתרים, כאשר לקוח קונה מוצר כגון טלוויזיה או מכונית, הוא מעוניין לדעת על איזו טכנולוגיה מדובר, ישנה מגמה של השנים האחרונות לא ליידע את הלקוח לגבי טכנולוגיות השימוש בבניית אתרים

לבחור מערכת ניהול מתאימה
בשלב הראשוני בבניית אתר אנחנו נחשפים למערכת ניהול התוכן שחברת בניית האתרים מציעה לנו. חשוב מאוד שהמנהל יהיה חשוף בשלב ראשוני למערכת זו, וזאת על מנת לוודא אם המנהל מבין איך להשתמש במערכת ניהול.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)
כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס
אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים

שמות מתחם בעברית – על מה המהומה?
לשם מה רושמים שמות מתחם בעברית?, האם זה ישתלם?, מה היה חסר לגולשים שגרם לנו ליצור דבר שככזה?

אתר חברתי - מה הסיפור?
בבואנו לבנות אתר חברתי , עלינו להבין כי הסיפור אינו מורכב ויקר כפי שמסופר במספר חברות, וכהנחה זו אנו נמנה את מספר המודולים הרלוונטיים בבניית אתר חברתי היכול להיות גדול במידע המתעדכן בתדירות גבוהה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI