דף הבית נשים הריון ולידה הריון ולידת תאומים
הריון ולידת תאומים
יעל בקר 07/02/11 |  צפיות: 4788

היערכות ללידת ילד ראשון היא לא פשוטה. הכל חדש, לא מוכר וקצת מפחיד. מן הצד השני הכל גם מלווה שהתרגשות ותחושות שלא יחזרו על עצמן באותה עוצמה שוב. יש הרבה דברים להתרגל אליהם כמו השינויים בגוף בתקופה של הריון, מצבי הרוח שנגרמים מההורמונים המשתוללים, תחושות פיזיות לא טובות כמו בחילה וכאבי גב, עייפות קשה ועוד מגוון תחושות שמלוות את שבועות ההירון, בעיקר את תחילתו של הריון. במידה ובדיקות ההריון תקינות, וההריון עובר ללא סיבוכים מיוחדים, מתחילים לחשוב קצת קדימה, וזה גם לא פשוט.


ראשית צריך לעבור לידה, שזה דבר מפחיד בפני עצמו. לפני ידה תמיד יש פחדים, אבל כשמדובר בלידה ראשונה הפחד הוא גדול יותר בגלל חוסר הודאות.


מלבד מחשבות על הלידה, יש מחשבות על מה שיקרה אחריה. יצור קטן וזר שיצטרף אל החיים שלכם ויהפוך אתכם למשפחה. נראה טריויאלי על פניו, אבל כשעוצרים לחשוב על זה ומפרקים את זה, זה לא פשוט להתמודדות בהתחלה. צריך לרכוש מוצרי תינוקות רבים מבעוד מועד, רהיטים, כסא לרכב. צריך לדעת איך מטפלים בדבר הזה בבית- איך מקלחים תינוק קטן? איך מניקים? איך מרגיעים אותו, ואיך יודעים מתי לקחת אותו לרופא? הרבה טרדות קטנות וגדולות שבמקרים רבים גוזלים הרבה אנרגיות ויוצרים לחץ. כיוון שאין ספר הוראות לטיפול בתינוקות, רוב האנשים נאלצים ללמוד זאת על בשרם.


אבל מה אם תוך כדי הריון תקבלו הודעה כי מדובר לא בילד אחד, כי אם שניים... שמחה כפולה ודאגות כפולות. הריון תאומים הוא קשה יותר כיוון שנדרש יותר מקום לשני עוברים, ונדרשות מהגוף יותר אנרגיות להחזיק הריון של תאומים. ליה של תאומים נעשית בדרך כלל בניתוח קיסרי וזאת כדי להמנע ממצב של מצוקה של העוברים, וגם כי לא תמיד שני התינוקות מוכנים ליציאה באותו זמן. אם חסכתם קצת כסף לקראת התוספת החדשה למשפחה, כדי שתחסכו יותר בחודשים הקרובים. התחלתם לקנות מוצרי תינוקות? תכפילו אותם. גידול תאומים הוא יקר מאוד, ולא פשוט. אם תינוק אחד בבית הוא משימה לא פשוטה להתמודדות אצל בני זוג, תאומים הם כמעט משימה בלתי אפשרית. צריך עגלות תינוק מיוחדת, מיטה מיוחדת,שני כסאות לרכב ועוד מוצרי תינוקות רבים כפול שתיים, חלקם מוצרים יקרים. גם מבחינה פיזית לא קל להסתדר עם תאומים.


במידה ואת בזמן הריון והולכת ללדת תאומים חשוב בתכיני את עצמך ממספר בחינות. נסי לרכוש מוצרי תינוקות שמתאימים לתאומים, ושיוכלו לסייע לך להתמודד עם שניהם במקביל (למשל לול גדול יותר), נסי להשיג מוצרי תינוקות יד שניה מחברים או קרובי משפחה אחרים, כדי לחסוך בעלויות, ולאחר הלידה נסי להעזר כמה שיותר בקרובים שיכולים לעזור כי החודשים הראשונים יהיו לא פשוטים.
למרות הקשיים גם בהריון, גם בלידה וגם בגידול של תאומים, השמחה היא בהחלט כפולה ומכופלת, והקשר בין אחים תאומים הוא קשר שאין בין זוג אנשים אחר בעולם. זהו קשר מיוחד ביותר שנשמר לעד.

נכתב בעזרת: אתר Babyboo


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI