דף הבית אינטרנט והחיים ברשת ניהול תוכן עריכת מאמרים בעידן האינטרנט
עריכת מאמרים בעידן האינטרנט
לאה חובל 28/02/11 |  צפיות: 3644

עריכת לשונית למאמרים בעידן האינטרנט

כיום יש רבים שכותבים מאמרים לאינטרנט. הרשת מוצפת בטקסטים חדשים שעולים בכל רגע נתון ומחליפים טקסטים. במקביל לכתיבת מאמרים, חייבת גם להיות עריכה לשונית למאמרים.

עריכת מאמרים באינטרנט היא מקצוע מאוד נדרש ומאוד מחוץ, משום שהמאמרים שנכתבים לאינטרנט לא אחת עולים ברמה נמוכה יותר מאשר מאמרים אחרים, משום שמדובר על כמות שצריכה לכפר על איכות. אך עדיין, גם אם יש מאמרים רבים שנכתבים, עדיין צריכה להיות עריכת מאמרים טובה, איכותית ואמינה. אנו עדיין מדברים על טקסטים שאנשים צריכים לקרוא וללמוד מהם משהו אחד לפחות. עריכת מאמרים באינטרנט מחייבת אותנו לשמור עדיין על כללים בסיסיים של כתיבה.

עריכה לשונית למאמרים שיווקיים נכונים

עריכת מאמרים שנוגעים בתפיסה השיווקית צריכים לעסוק בדגשים אחרים מאשר מאמרים אקדמאיים ואחרים. עריכה לשונית למאמרים שיווקיים נודעת בדרך שאנו מדברים על המוצר ובדרך שאנו יכולים להציג אותו. עריכת מאמרים נכונה תתחיל מהכותרת עצמה. לכל כותרת צריכה להיות מסגרת מאוד מסוימת של מילים ועל הכותרת עצמה צריכה להפנות את הכותב את גוף המאמר ולשכנע אותו שהוא צריך להמשיך ולקרוא. עריכת מאמרים שקשורים לאינטרנט צריכים להתמיד בכל פסקה, עד לפסקה המסכמת, שגם שם צריכים להיות דגשים מאוד חשובים ומשמעותיים.

עריכת מאמרים בעיתונות

לכל עיתון שמכבד את עצמו יש את מדור הדעות שבו מדי יום כותבים אנשים את הדעה שלהם לגבי המצב הכלל, או לאחר שהם בוחרים בנושא שמפריע להם במיוחד, ויש תחום התמחות של עריכת מאמרים בעיתון. הרי עריכת מאמרים עיתונאיים מחייבת את העורך גם להיות מודע לאקטואליה ולהבין בה מספיק בשביל לערוך את הטקסט בצורה נאותה, וכמובן, עריכה עיתונאיים חייבת להיות אובייקטיבית, משום שאם מדובר במאמר דעות פוליטי ועורך הטקסט אינו בדעה אחת עם כותב הטקסט, זה לא יכול להשפיע על העריכה עצמה. עריכת מאמרים עיתונאיים היא זו שהופכת את הדעות של האנשים על גבי העיתונים לדעות שנעים יותר לקורא אותם, ללא כל טעות כתיב, הגהה או פיסוק.

עריכת מאמרים בכלל

השפה העברית היא שפה שאמנם משתנה מתקופה לתקופה והדרך שבה אנו מתבטאים בכתיבה כיום אינה דומה לדרך שבה התבטאו קודמינו בשנים עברו, אך עדיין תמיד צריך שתהיה עריכה בכלל, וגם עריכת מאמרים בפרט. כל מי שיודע להביע את עצמו בכתב מוזמן תמד לעשות זאת, אך אם הוא מבקש לכתוב מאמר בנושא מסוים, שיווקי, אינפורמטיבי או מקצועי אקדמאי, הוא עדיין חייב לדעת שיש חוקים מסוימים שצריך לכתוב על פיהם, ומי שיודע לעשות זאת הכי טוב הוא עורך לשוני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לאה חובל


 


מאמרים נוספים מאת לאה חובל
 
עריכה לשונית במקביל לכתיבה
28/02/11 | ספרות
כאשר כותב מנסח את דבריו על הדף בצורה ייחודית ביותר שלו, הוא לא תמיד שם לב לעובדה שהוא כותב בצורה שיכולה להתפרש בדרך מסוימת, או השימוש במילים במקומות מסוימים יכול להיות בעייתי ועוד.

עריכה לשונית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו מדברים על עריכת תוכן אנו מתכוונים לכך שהעורך לוקח טקסט קיים ועורך אותו מחדש. עריכת תוכן שונה משכתוב תוכן. המילה שכתוב מורכבת בעיקרון משתי מילים – שינוי+ כתוב

עריכת מאמרים בעידן האינטרנט
כיום יש רבים שכותבים מאמרים לאינטרנט. הרשת מוצפת בטקסטים חדשים שעולים בכל רגע נתון ומחליפים טקסטים. במקביל לכתיבת מאמרים, חייבת גם להיות עריכה לשונית למאמרים.

עריכה לשונית ודוברי השפה העברית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו רוצים להופיע בפני אנשים, או כאשר אנו רוצים לכתוב משהו שאחרים יקראו, אנו צריכים ייעוץ לשוני. העניין הוא שאנו לא תמיד מבינים את החשיבות שיש ליועץ לשוני, משום שאנו הרי יודעים לדבר בעברית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI