דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה
גיל 19/03/11 |  צפיות: 3481

פסיכותרפיה ("פסיכו" שמשמעה נפש ו"תרפיה" שמשמעה טיפול) היא שם כולל למגוון סוגים ותחומים של טיפולים פסיכולוגים. למעשה, מדובר בטיפול נפשי באמצעות שיחות בלבד.
העוסקים בתחום מחוייבים להיות פסיכולוגים קליניים, בוגרי לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון ושני, רופאים פסיכיאטרים, או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני במגמה קלינית.

לימודי פסיכותרפיה מהווים הכשרה לעסוק בטיפול במקרים של חוסר איזון נפשי כתוצאה ממשברים רגשיים ומצוקות, תוך שימוש במגוון שיטות טיפוליות אשר מורכבות מתקשורת בין המטפל למטופל.

ניתן לחלק את תחום הפסיכותרפיה לארבע גישות עיקריות שונות:

  • הגישה הפסיכודינמית: מהווה גישה מודרנית לטיפולו הפסיכואנליטי של פרויד
  • הגישה ההתנהגותית-קוגנטיבית: גישה הפונה לשנות תוך שינוי דפוסי החשיבה הקיימים
  • הגישה האקזיסטנציאלית: גישה העוסקת בבעיות קיומיות אוניברסליות
  • הגישה ההומניסטית: גישה הפונה לסיוע במימוש הפוטנציאל הגלום במטופל
למי מתאימים לימודי פסיכותרפיה?

כפי שצויין קודם לכן, כדי לעבוד בפסיכותרפיה יש לעבור הכשרה ארוכה ומורכבת ולכן אם הינכם רק בתחילת דרככם הלימודית, מומלץ לקחת זאת בחשבון.

על אף הנאמר, ניתן כיום לעבור הכשרות בתחומים שונים של פסיכותרפיה (טיפול התנהגותי, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול קוגניטיבי ועוד) במסגרות של לימודי תעודה, הקיימות ב מספר מכללות ובתי ספר. חשוב להזכיר כי בוגרי המסגרות הללו אינם יכולים לעסוק בתחום אך יכולים לטפל באנשים במסגרת ההתמחות שלהם.

ממה מורכבים לימודי פסיכותרפיה?

תוכניות הלימודים בתחום משתנות ממוסד לימודי אחד למשנהו ותלויות כמובן במסגרת הלימוד אליה פונים.
במסגרות הלימודים ניתן למצוא קורסים העוסקים בדמיון, הילינג, מבוא לפסיכולוגיה, מדיטציה ועוד.
חלק ממסלולי הלימוד מציעים התמחויות בתחומים שונים של פסיכותרפיה:

  • פסיכותרפיה רוחנית אנרגטית: באמצעות גישה המציגת פתיחות למודעות וקבלה, עוסקת באיזון בין גוף לנפש
  • פסיכותרפיה דינמית: גישה המבוססת על שיטת הפסיכואנליזה של פרויד בה מתקיימת דינמיקה תקשורתית בין המטפל והמטופל
  • פסיכותרפיה הוליסטית: שילוב תורות הרוח מהמזרח והמערב בדמיון מודרך בנוסף לעבודה תנועתית עם הגוף
  • פסיכותרפיה התנהגותית וקוגניטיבית: גישה העוסקת בטיפול בהפרעות נפשיות ובלקויות למידה תוך ניסיון לשנות דפוסי חשיבה הבלתי סדירים
  • פסיכותרפיה באומנויות: גישה המתבצעת באמצעות עזרים אומנותיים, הטוענת כי הביטוי האומנותי חושף תחושות מודחקות
מהו משך הלימודים?

בהתאם לבחירת מסלול הלימוד, הלימודים יכולים להימשך בין מספר חודשים במתכונת של קורסים לעד כמעט 10 שנות לימוד, עבור אלו הנמצאים בתחילת דרכם הלימודית.

במה עוסקים בוגרי הלימודים?

בוגרי לימודי פסיכותרפיה במסלולים השונים יכולים לעבוד כפסיכותרפיסטים בתחומי ההתמחות השונים שלהם בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מכונים לרפואה משלימה ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גיל

תווית יחסי ציבור



 


מאמרים נוספים מאת גיל
 
תואר ראשון בכלכלה
לימודי תואר ראשון בכלכלה נחשבים ללימודים תובעניים וקשים, כאשר מסיימי הלימודים ייחשבו כבעלי יכולת גבוהה וכבעלי חוש עסקי ומתמטי מפותח.

לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה
הנדסת חשמל עוסקת בחשמל כאמצעי להעברת אנרגיה ולעומתה עוסקת הנדסת אלקטרוניקה בשימוש בחשמל כאמצעי להעברת אינפורמציה.

לימודי הנדסת מכונות
מסלול הלימודים כולל לימודי מדעים יסודיים, מדעי ההנדסה ומכונאות. הסטודנט יכול להתמחות בהמשך הדרך בביו-מכניקה, מערכות אנרגיה, הנדסה אופטית, רובוטיקה ועוד.

לימודי ארכיאולוגיה
במסלול לימודי הארכיאולוגיה נכללים מספר תחומים המהווים יסודות להכרת תרבויות, וביניהן: אנתרופולוגיה, בלשנות, פלאונתולוגיה, גיאוגרפיה, גיאולוגיה ועוד.

לימודי קולנוע
לימודי קולנוע וטלוויזיה דורשים כי אהבת הקולנוע והטלוויזיה תהיה טבועה בכם וכי אתם בטוחים ברמת היצירתיות שלכם.

לימודי חשבונאות
חשבונאות היא תחום לימודי המבוסס על שיטות עבודה מתחומי מנהל העסקים ולימודי הכלכלה, המצריך תפישה מתמטית. למרות זאת, המקצוע אינו נחשב כתחום מדעי מפני שהוא יישומי ולא מחקרי ולכן שייך לעולם לימודי מדעי החברה.

השלמת בגרויות
תעודת בגרות הינה תעודה של משרד החינוך על הצלחה ב בחינות הבגרות הנערכות בבתי הספר התיכוניים, או באופן פרטי (במרבית המקרים כאשר הלימודים הם במסגרת אקסטרנית או לבד). תעודת בגרות מהווה תנאי ראשוני הנדרש על ידי מוסדות הלימוד (מכללות או אוניברסיטאות) כחלק מתנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון.

דלקת חניכיים
דלקת חניכיים היא מחלה זיהומית, הנוצרת בעקבות מגע חיידקים ההורסים את הרקמות סביב השיניים וכך גורמים לספיגה של העצם התומכת. במקרים בהם דלקת החניכיים היא במצב מתקדם, ייתכנו אף תופעות התניידות שיניים ואף אובדן שיניים.

לימודי משפטים
לימודי משפטים משלבים הקניית ידע מעשי במשפט הישראלי, פסיקה וחקיקה, עם השכלה משפטית רחבה, המקיפה את עולם המושגים המשפטי, את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, ואת השיקולים הערכיים והתהליכים החברתיים אשר מעצבים את פני המשפט.

לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה מהווים הכשרה לעסוק בטיפול במקרים של חוסר איזון נפשי כתוצאה ממשברים רגשיים ומצוקות, תוך שימוש במגוון שיטות טיפוליות אשר מורכבות מתקשורת בין המטפל למטופל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI