דף הבית ספורט וכושר גופני תזונה שוקולד לא רק טעם אלא גם בריאות
שוקולד לא רק טעם אלא גם בריאות
אריק אלון 23/05/11 |  צפיות: 4675

ילדים משתוקקים לו בלי הפסקה, אנשים רבים רואים בו כמעורר מיניות וערנות אך מהי האמת סביב המעדן האהוב בעולם - שוקולד, האם הוא מזיק לבריאות או ההפך הגמור. שוקולד מופק מפולי קקאו הנקטפים מעץ הקקאו וכשאנו אוכלים שוקולד אנו נהנים בעצם מהמרכיבים הבריאותיים הקיימים בפולי הקקאו. אין ספק כי השוקולד הבריא ביותר הינו שוקולד מריר וזאת עקב כמות הקקאו הגדולה המצויה בו. ככל שכמות הקקאו בשוקולד רבה יותר כך נהנים יותר מבריאות פולי הקקאו. הידעתם כי שוקולד לבן אינו מכיל כלל קקאו וישנם מדינות שאפילו לא מחשיבות אותו כשוקולד עקב חוסר זה. לכן כשאתם רוכשים שוקולד עדיף לכם לרכוש שוקולד מריר המכיל מעל שישים אחוז קקאו.

שוקולד מכיל נוגדי חמצון בכמות גדולה המונעים מרדיקלים חופשיים לפגוע בגופינו ולגרום למחלות לב והזדקנות. שוקולד שומר על כלי הדם והלב, מפחית את אחוז הכולסטרול הרע בגוף ומכיל מרכיבים תזונתיים כדוגמת סידן, ברזל, ויטמין C, D, A  וכדומה. כמו כן שוקולד מייצר בגוף אנדורפינים הגורמים להנאה. שוקולד מומלץ גם למניעת דיכאון עקב סרוטונין הקיים בו וכן למניעת שיעול עקב הימצאות תאוברומין המסוגל לרפא שיעול עיקש. מחקרים בריטיים מצאו כי תאוברומין בשוקולד יעיל בהרבה מקודאין, התרופה המשמשת כיום לטיפול בשיעול. השוקולד גם נמצא מעורר ומכיל קפאין ושאר חומרים שממריצים את הגוף. מחקר נוסף שנערך הגיע למסקנה כי אכילת שוקולד גורמת להפחתה מהותית בסיכון למחלות קרדיו-ווסקולריות עקב ירידה בלחץ הדם. מחקר אחד גילה כי השוקולד מונע היווצרות קרישי דם וכי הוא מרחיב את כלי הדם. עם זאת זכרו כי שוקולד בריא לכם אך מסוכן מאוד לחיות הבית כמו סוסים וכלבים היות שגופם אינו יכול לפרק את השוקולד באופן יעיל ועלול לגרום למותם, לכן אסור בשום פנים להאכיל חיות אלו בשוקולד.

כמובן שהיתרונות הבריאותיים בשוקולד לא גורמים להתעלם מהיותו מזון עתיר שומן ולכן צריך לאכול ממנו במידה ולא להגזים באכילתו. מחקרים הראו כי אכילה של 40 גרם הפרוסים על פני פעמיים בשבוע היא הכמות האידיאלית אם ברצונכם להגן על כלי הדם והלב ולהימנע בבעיות השמנה. כמו כן בעת רכישת השוקולד נסו להימנע משוקולד המכיל קרמל או נוגט שרק מכילים סוכר אלא העדיפו אגוזים ושאר תוספות בריאותיות. זכרו כי אכילת שוקולד מוגזמת עלולה לגרום להשמנה וכי הפעילות הספורטיבית הנדרשת להורדת הקלוריות לא קלה - 10 גרם של שוקולד שקולים לעשר דקות ריצה קלה. בעידן של בריאות החלו למכור גם שוקולדים ללא סוכר, אך עדיין השוקולד מכיל שומן ופחמימות ולכן אף שוקולד ללא סוכר רצוי לאכול במשורה.

זכרו כי באכילת שוקולד אין די ועליכם לאכול כמובן פירות וירקות לשם קבלת ויטמינים שאינם קיימים בשוקולד. וכמובן כמו כל מאכל לאכול כמות סבירה וליהנות, בעיית ההשמנה נפוצה בכל העולם ואינכם רוצים להיות חלק מהסטטיסטיקה, בארה"ב כל מתוך עשרה ילדים שבעה ייחשבו שמנים והמצב רק הולך ומחמיר, לכן למען בריאותכם וילדכם אכלו בתבונה לא משנה במה מדובר וכך תזכו לחיים ארוכים בריאים ומאושרים, בתוספת טעם מתוק של שוקולד איכותי שיגרום לכם להרגשה טובה ומצב רוח מרומם.

.
.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריק אלון


 


מאמרים נוספים מאת אריק אלון
 
יגורט דנונה הדבר האמיתי
השם דנונה מלווה את חיינו כבר לאורך שנים, ולא נפתיע אתכם בכך שחברת דנונה נוסדה על ידי יצחק קרסו, רופא יהודי מיוון שהתחיל בקטן ממפעל לייצור יוגורט והתפתח לאימפריית ענק עולמית המתמחה במוצרי חלב ומים מינרלים. י

שוקולד פרה איתכם לכל אורך הדרך
אין מוצר שמלווה את חיינו מתחילתם עוד לפני קום המדינה כמו שוקולד פרה, שוקולד פרה איתנו כבר משנת 1934, עת החל להיות מיוצר על ידי מפעל עלית לא בשם המוכר לנו כיום אלא תחת השם הסגנוני שלא היה מושך כל כך בימים אלו - שמנונית.

תולדות השוקולד
הידעתם כי השוקולד האהוב על כולנו, החל את גלגוליו הראשונים כבר לפני הספירה. מקור השוקולד מוטל בספק ישנם הגורסים כי אלו בני המאיה שגילו את עץ הקקאו שממנו מופק שוקולד ואילו אחרים גורסים כי אלו האולמקים שהחלו לגדל לראשונה עצי קקאו, עם זאת מוסכם על הכל כי שוקולד מקורו הוא ממרכז אמריקה.

חומוס אחלה לבריאות משפחתכם
25/05/11 | תזונה
גל הבריאות ששוטף את ישראל ותוכניות התחקיר כדוגמת כולבוטק גרמו לחשש בקרב הציבור מפני אכילת חומוס. אך כל דאגותיכם יוסרו כאשר מדובר בחומוס של חברת שטראוס - חומוס אחלה. חברת שטראוס השיקה לאחרונה לשוק את חומוס אחלה בגרסתו החדשה והבריאה.

שוקולד לא רק טעם אלא גם בריאות
23/05/11 | תזונה
ילדים משתוקקים לו בלי הפסקה, אנשים רבים רואים בו כמעורר מיניות וערנות אך מהי האמת סביב המעדן האהוב בעולם - שוקולד, האם הוא מזיק לבריאות או ההפך הגמור.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI