דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים דגשים וטיפים בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק ראשון
דגשים וטיפים בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק ראשון
hopalach1 25/04/12 |  צפיות: 3641

יום ההולדת בפתח והשנה החלטתם שהאטרקציה תהיה השכרת מתנפחים. בדקתם באינטרנט ומצאתם בית עסק קרוב למקום מגוריכם שמשכיר מתקנים מתנפחים באיסוף עצמי. בחירת במתנפחים כאטרקציה ליום ההולדת נפוצה מאוד בשנים האחרונות ובמיוחד כשמדובר באיסוף עצמי לאור העלויות הנמוכות של חלופה זו. יחד עם זאת, האחריות בהפעלת המתנפחים ביום ההולדת היא עליכם: אתם צריכים לפרוס ולהתקין את המתנפחים וכמובן להשגיח על הילדים במהלך השימוש במתקנים המתנפחים.

בשנת 2010 פורסם תקן רשמי למתקנים מתנפחים המפרט בין השאר כללים ועקרונות לשימוש במתקנים מתנפחים. מטרת פרסום התקן הייתה להסדיר את הפעילות בענף על מנת להבטיח שהלקוח יקבל מתקן מתנפח באיכות גבוהה ובטיחותי לשימוש. התקן מפרט גם כללים לשימוש במתקנים מתנפחים במטרה לחייב את בעלי המתקן המתנפח והמשגיחים לפעול על פי אמות מידה נדרשות אולם בעת השכרת מתנפחים האחריות להפעלתם עוברת ללקוח ולא תמיד מקפידים בעלי המתקנים לספק למשתמש הסופי את המידע הנחוץ לטובת תפעול המתקן המתנפח בצורה בטיחותי וכפי שהתקן הרשמי מחייב.

בכדי לסייע לכם לעבור את יום ההולדת בשלום מבלי שאף אחד יפגע חס וחלילה ובלי שיגרם נזק למתנפח, ריכזתי במאמר הוראות ודגשים שהקפדה עליהם בעת התקנת המתנפחים וטרם השימוש עצמו תבטיח שימוש בטיחותי ונכון במתנפחים הן לטובת בטיחות המשתמשים והן לטובת שמירה על הציוד:

·         חשוב ביותר להקפיד על התקנת המתנפח על ידי מבוגר משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שהמתנפח כבד מדי עבור ילדים והרמתו על ידם עלולה לגרום לפגיעת גב. הסיבה השנייה היא שהתקנת המתנפח כרוכה בחיבור מפוח חשמלי ושימוש בציוד חשמלי וחיבורו לחשמל צריכה להתבצע על ידי מבוגרים בלבד.

·         אסור להשתמש במתקן המתנפח במז"א גשום. במז"א גשום המתנפח נרטב והופך להיות חלק מאוד. שימוש במתנפח במצב זה עלול לגרום להחלקה של הילדים מחוץ למתנפח.

·         אסור להשתמש במתקן המתנפח כשיש רוחות חזקות. לאחר מילוי המתנפח באוויר הוא כמעט חסר משקל וקל מאוד להזיזו. רוחות חזקות עלולות להרים את המתקן המתנפח מעל פני הקרקע ולגרום לתזוזה שלו ואף להפיכתו במקרים קיצוניים. אחד הדגשים שמצוינים בתקן הרשמי הוא קיבוע המתקן המתנפח לאדמה בעזרת יתדות.פעולת הקיבוע נדרשת גם במצב בו אין רוחות חזקות. מטרת הקיבוע היא להבטיח שהמתקן המתנפח לא יזוז בעת שהילדים קופצים בתוכו וימנע החלקתו במקרה שהמתנפח נמצא על קרקע שאינה ישרה או שאין חלוקת משקלים מאוזנת של הילדים בתוך המתקן המתנפח.

·         המשקל הממוצע של מתקנים מתנפחים נע בין 18-25 ק"ג והכבדים שבהם יכולים להגיע אף ל – 35 ק"ג. יש להרים את המתנפח בזהירות תוך שמירה על כללי הרמה נכונים,ובמידת האפשר להיעזר באדם נוסף. היבט זה חשוב על מנת להימנע מפציעות גב בעת הרמת המתנפח.

·         יש להימנע מגרירת המתנפח על משטח קשה כמו מדרכה או בטון. הבד ממנו עשוי המתנפח יכול להשתפשף ולהיקרע בעת גרירתו ושימוש במתנפח עם קרעים בבסיסו לא יאפשרו למתנפח להגיע למצב ניפוח מלא ושימוש במצב זה אינו בטיחותי.

·         פריסת מתקנים מתנפחים צריכה להתבצע באזור ישר וללא שיפועים או הפרשי גבהים. התקן הרשמי מציין כי מותר לפרוס את המתקנים המתנפחים על משטח עם שיפוע מרבי של 5% אולם כיצד מודדים את השיפוע בחצר?בגינה הציבורית? חשוב להבין כי ברגע שהמשטח משופע, גם אם השיפוע קטן, לאחר ניפוח המתנפח הוא חסר משקל וברגע שהילדים נכנסים לתוכו וקופצים בתוכו המתנפח זז בהתאם לכיוון השיפוע. חשוב לזכור כי מחובר אליו שרוול אוויר עם מפוח חשמלי ותזוזת המתנפח תגרום לתזוזה של השרוול, עלולה לגרום לקריעתו, עיקום השרוול ועל ידי כך חסימת זרימת האוויר מהמפוח וכתוצאה מכך ירידה בלחץ האוויר שבתוך המתנפח עצמו. קיבוע המתנפח עם יתדות הינו הכרחי במצב בו ישנו שיפוע מסוים במשטח עליו נפרס המתנפח.

הקפדה על דגשים אלו טרם תחילת השימוש תבטיח כי המתקן המתנפח מוכן ונמצא בתנאים בטיחותיים לשימוש בו ויבטיח ביטול הסיכונים הפוטנציאליים בעת פריסת והכנת המתנפחים לשימוש. במאמר הבא נתמקד בדגשים וטיפים בעת השימוש עצמו – למה כדאי לשים לב בזמן שהילדים קופצים ומתגלשים במתנפח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 hopalach1


 


מאמרים נוספים מאת hopalach1
 
לפעילות גופנית השפעה חיובית על ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז
03/05/12 | הורות
לפעילות גופנית השפעה חיובית על ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז

חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות
חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות

מספר משתמשים והשגחה במתקנים מתנפחים להשכרה
מספר משתמשים והשגחה במתקנים מתנפחים להשכרה

דגשים וטיפים בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק ראשון
בחירה במתקנים במתנפחים כאטרקציה ליום הולדת הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. במאמר הבא תוכלו למצוא ייעוץ ודגשים חשובים שכדאי לדעת בבואכם לתכנן אירוע עם מתקנים מתנפחים.

כללים ושיקולי תכן לבלימת נפילת משתמשים במתקנים מתנפחים להשכרה
כללים ושיקולי תכן לבלימת נפילת משתמשים במתקנים מתנפחים להשכרה

"לשחק בחוץ" זה חשוב מאי פעם...
כיום אחד המאפיינים הבולטים בחברה המערבית הוא שפעילויות פנאי של ילדים הינן בעיקר צפייה בטלוויזיה, משחקי וידאו ומחשבים. פעילויות אלו החליפו את ה"משחק בחוץ" עבור ילדים רבים. כתוצאה ישירה מכך, הזמן שבו ילדים עוסקים בפעילות גופנית כחלק משגרת יומם הצטמצם משמעותית ולעיתים אף יש חוסר פעילות גופנית מוחלט, פרט לשיעורי ההתעמלות בגנים ובבתי הספר. חוסר פעילות גופנית יכול לגרום להשמנה, ולבעיות בריאות שונות בקרב ילדים.

חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות
במאמר הבא תוכלו למצוא חמישה רעיונות שבעזרתם תוכלו בקלות רבה ובעלות מינימלית לשדרג כל יום הולדת.

דגשי בטיחות בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק 2
דגשי בטיחות בעת שימוש במתקנים מתנפחים – חלק 2

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח
פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח

ילדים זקוקים לפעילות גופנית
ילדים זקוקים לפעילות גופנית
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI