דף הבית אימון אישי אימון אישי איך להפסיק לשפוט את עצמנו ואחרים?
איך להפסיק לשפוט את עצמנו ואחרים?
חני 03/06/12 |  צפיות: 3597



מאמרים נוספים מאת חני
 
שום דבר אינו בלתי אפשרי
שום דבר אינו בלתי אפשרי – במסע שכם להצלחה, אתם תפגשו בחייכם עם מכשולים שונים. לפעמים תתפתו לוותר על השאיפות שלכם והכל יראה לכם כבלתי אפשרי. יחד עם זאת, באותם רגעים חשוב להיאחז בשאיפות שלכם ללא קשר למשוכה שהופיעה בדרככם.

האם אתם מזייפים התקדמות?
אחד האתגרים הגדולים בחיים, היא להאמין בהתקדמות האישית שלכם כאשר אין כל ראיה ממשית שמשהו קורה. זה מאד קל להמשיך ללמוד שיטות, רעיונות וטכניקות שלא באמת משפרים את התוצאות בחייכם. ותוך כדי זה להמשיך לשכנע את עצמכם שאתם צריכים להמשיך במסלול זה בגלל כל הזמן, המאמץ והכסף שהשקעתם בכך.

איך הגענו למצב שכל כך הרבה אנשים כמהים לחום ולאהבה וחסרים אותה?
כיום אנחנו חיים במצב של חסר גדול בחום. חום ושייכות הם הכרחיים עבורנו כבני אדם. אנחנו לא מסוגלים להתקיים בלעדיהם. במידה ואין לנו חום ושייכות אנחנו עושים המרות לדברים אחרים שישמשו כפיצוי. לדג' אם אנחנו רוצים אהבה ואין לנו, אנחנו נוכל ללכת לאוכל. ודרך האוכל נמצא את הסיפוק.

חיים לפי "פרנציפים"??? אולי הגיע הזמן לקצת גמישות נפשית?
אם גם כאשר אנחנו נמצאים בסביבה אוהדת, אנחנו חיים בתחושה של איום וללא יכולת לשינוי דפוסים והרגלים, זה אומר שאין לנו כלל גמישות נפשית. ושאנחנו מנוהלים באמצעות פחדים קדומים.

ממה מושפע מצב הרוח שלך?
ככל שאנחנו יותר תלותיים רגשית באחרים, מצב הרוח שלנו מושפע מאנשים אחרים. הסביבה היא זאת שעושה לנו מצב רוח. הסביבה היא זאת שמשפיעה על מצב הרוח שלנו אם יהיה לנו מצב רוח טוב או שיהיה לנו מצב רוח לא טוב.

מה מעכב את הצמיחה בחייכם?
כשאני שואלת אנשים מה הם רוצים מהחיים, לרוב אני מקבלת תשובה מעורפלת מאד. הם לא יודעים מה לומר לי. וכמובן, ששום דבר לא הולך באמת להשתנות בחייהם. אין להם כיוון. אין להם שום ידיעה לגבי הרצון שלהם. הם יודעים שרע להם ושלא טוב להם אבל אין להם מושג מה כן. אל תחכו שהחיים יגידו לכם מה אתים רוצה. זאת האחריות שלכם להחליט.

רוצים שקט נפשי ושמחה בחייכם? מה עליכם לעשות?
שקט נפשי הוא תוצאה אוטומטית של ריקון וניקוי תכנים מתת המודע שלנו. תת המודע שלנו מכיל תכנים קדומים שדחקנו לתוכו במטרה לא להימנע מהתמודדות עמם. הבעיה היא שהתכנים האלה ממלאים את תת המודע שלנו ויוצרים בתוך התודעה ובתוך הנפש שלנו הרבה רעש והרבה בלגאן. דבר שמונע את היכולת שלנו לחוות שלווה ושקט.

איך להפסיק לדאוג?
מקור הדאגה הוא בצורך שלנו לשלוט בכל מה שקורה. כאשר אנחנו חסרים באמונה בטוב הבסיסי של החיים. ואנחנו חסרים את היכולת להתמסר לרגעי ההווה – אנחנו נכנסים לשליטה ולמצב אובססיבי של דאגה.

איך להפסיק לשפוט את עצמנו ואחרים?
שיפוט כלפי אחרים, תמיד נובע מהשיפוט העצמי שלנו. ללא קבלה עצמית אמיתית, אנחנו מעבירים את חיינו בשיפוט עצמי ובשיפוט של הזולת. וכתוצאה מכך בסבל ובדידות.

מה הבעיה שלך לחייך יותר?
רובינו מסתובבים בעולם עם פנים רציניות וחתומות. שרירי הפנים שלנו קפואים. והפנים שלנו כמעט ולא משקפות את העולם הפנימי שלנו ואת מה שמרגיש לנו מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI