דף הבית בניין ואחזקה בתים משותפים שלבים בהליך איטום גגות
שלבים בהליך איטום גגות
דורית לבקוביץ 18/06/12 |  צפיות: 4124

שלבים בהליך איטום גגות

בעיקר לפני ימות החורף הגשומים, מתעורר הצורך אצל בעלי מבנים רבים ובעיקר דירות פרטיות הממוקמות בקומות העליונות, לבדוק את מצב איטום הגג שמעל ראשם.

ידוע כי כאשר הניקוז של מי הגשמים בגג לא מתבצע כהלכה ובמיוחד כאשר מדובר בגג שטוח, ישנה חשיבות רבה וראשונה במעלה לביצוע הליך של איטום בידי אנשי מקצוע מענף האיטום והבנייה.

איטום הוא למעשה הפעולה העיקרית שמהווה שכבת חציצה בין תשתית הגג לבין המגע של המים הנופלים עליו. שכבה זו היא שתימנע את חדירת מי הגשמים לתוך המבנה וחלחולם פנימה דרך התיקרה אל הבית עצמו. פעולה שבהכרח מובילה לכך שבהמשך תוך זמן קצר שמתבטא אף בימים ספורים, תופעת ה רטיבות תגיע על שלל תסמיניה העגומים ונזקיה האסתטיים והבריאותיים.

פעולת האיטום- מטרתה להעניק שכבת בידוד מפני הרטיבות ולגרום לכך שמי הגשמים ינוקזו אל מחוץ למבנה.

השיטות הנפוצות לאיטום גגות

בעבר הלא רחוק, הפעולה המקובלת והיחידה שהייתה קיימת וענתה על פתרון הבעיה היא באמצעות פעולת זיפות גגות שהייתה אורכת כמעט יום שלם. כאשר משמה אנו מבינים שהליך זה כולל שימוש בזפת חם שהוא חומר ביטומני יעיל וחוצץ בהצלחה בין המבנה למי הגשמים. זיפות גג איכותי ומקצועי היה מחזיק מעמד לפחות 10 שנים ובלבד שהתהליך כולל הסרת שאריות חומרי איטום ישנים וניקוי הגג באופן יסודי למדי כדי להכינו לשכבת הזפת החם שתונח מעליו.

לאחרונה, החלו יותר ויותר קבלנים להשתמש בשיטת איטום חדשה המערבת שימוש ביריעות העשויות חומר ביטומני. הליך זה נחשב ליותר יקר משיטת זיפות גגות אך יחד עם זאת מהיר יותר מבחינת זמן העבודה והתהליך עצמו וכמובן יותר יעיל והוא מחזיק מעמד לפחות שני עשורים ומעלה.

שיטה זו המביאה תוצאות טובות ועמידות יותר עומדת כנראה להחליף את שיטת הזיפות הישנה והמסורתית. ישנם קבלנים שיציעו לבעלי תקציב כספי מוגבל את אפשרות זיפות הגג בחורמ הזפת בתור בסיס לאיטום ולאחר מכן כדי לחזקו אפילו לאחר תקופה מסוימת, לפרוס יריעות ביטומניות על גבי הגג.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורית לבקוביץ


 


מאמרים נוספים מאת דורית לבקוביץ
 
כל ענייני התקציב לחתונה
19/03/13 | נישואין
חשוב לבדוק בטרם הבחירה את מקורות המימון העומדים לרשותכם ולאמוד מהו התקציב המשוער העומד לרשותכם. ניתן למצוא אולמות אירועים או גני אירועים המתאימים לכל תקציב וגם לתקציבים לא גדולים ניתן למצוא מקום מתאים ומרהיב לחגוג בגדול וביוקרה שלא תעלה לכם במיטב כספכם. החלטות אלה צריכות להיעשות בשיתוף פעולה הדדי כדי לא ליצור מאבקים מיותרים בין בני הזוג טרם החתונה

מהן הזרקות בוטוקס לפנים?
הצערת המראה ושיפורו הוא משאת נפשם של רבים מאיתנו. להיראות צעיר יותר פירושו להרגיש טוב יותר עם עצמנו ולא להיכנע לנזקי הזמן המוסיפים קמטים ומשנים את הפנים שלנו, שהם למעשה כרטיס הביקור שלנו בפני העולם כולו.

זיפות גגות למבנה- החובה שלכם
חדירת מי הגשמים נגרמת ברוב הפעמים למבנה בשל הניקוז הלקוי ומגיעה בעיקר לדירות בקומות העליונות של הבניין. מדי שנה, ובמיוחד בעונת החורף, עולים הקולות של השכנים בכל מבנה אשר מבקשים ביתר שאת לאטום את הגג לפני בוא העונה הגשומה שתחמיר את התופעה עוד יותר ותגרום לרטיבות שתוביל לנזקים אסתטיים וכלכליים כאחד.

עצות לבחירת מכונת קפה
17/07/12 | צרכנות
למי לא מתחשק עכשיו כוס קפה איכותי ומשובח? מי מבינינו מסוגל להתעורר בלי לשתות את הקפה הקבוע של הבוקר? מסתבר שרבים וטובים מאיתנו אינם מסוגלים לפתוח את היום בלי כוס הקפה האהוב והמוכר או בלי הריח המשכר והנעים שלו. הארומה הנהדרת של כוס קפה איכותי וטעמו הממכר מוכרים כמעט לכל האנשים בעולם שכן זהו המשקה הפופולארי ביותר בעולם כולו.

קניית מכונת קפה יד שנייה
15/07/12 | קניות
תוכלו להסתפק במכונת קפה טחון אשר תספק לכם עד 10כוסות קפה ליום. היא מכילה מסננת רגילה או כפולה ומחיר כוס קפה אחת לא יעלה על 1.3 ש"ח לכוס. אם אתם מעוניינים במכונת קפה יד שנייה הקפידו לבדוק שיש לה את כל האביזרים וכמובן את המסננות. בדקו לגבי מטחנת הקפה שאמורה להכין את הקפה לשימוש.

מה חשוב לבדוק בעת בחירת ריהוט משרדי?
כאשר בוחרים רהיטים מלי לתכנן ולחשוב קדימה, הדבר מתגלה במהרה כטעות מתמשכת מאחר והרהיטים לא משדרים את מה שבאמת בית העסק עומד מאחוריו ושנית, יהיה צורך להחליפם בהמשך ולשלם עוד כספים עבור הרהיטים המתאימים באמת.

קפה? לשתות או לא לשתות זאת השאלה!
מי אמר שלשתות קפה זה לא בריא? מאז ומתמיד התפרסמו מחקרים בגנותו של המשקה האהוב ביותר על כולנו. אך מעולם לא הפסקנו לשתות אותו או לפחות רובנו. מה מושך אותנו לשתות את המשקה המשובח והאם הוא בכלל בריא? בכתבה הבאה...

שלבים בהליך איטום גגות
בעיקר לפני ימות החורף הגשומים, מתעורר הצורך אצל בעלי מבנים רבים ובעיקר דירות פרטיות הממוקמות בקומות העליונות, לבדוק את מצב איטום הגג שמעל ראשם. ידוע כי כאשר הניקוז של מי הגשמים

מה חשוב לדעת לפני הגדלת חזה?
במהלך ניתוח להגדלת חזה מוכנס שתל סיליקון לחזה של האישה אשר גודלו נקבע בהתייעצות עם הרופא לאור מגוון שיקולים. אורך החיים של השתלים הוא עד 15 שנה. ניתוח הגדלת חזה מיועד בדרך כלל לנשים מעל גיל 17, בו החזה לא אמור להשתנות יותר. חובה על המטופלת לערוך תיאום ציפיות עם המנתח כדי לא לפתח ציפיות מוגדלות אשר לא תואמות את המציאות ותגרומנה לעוגמת נפש בסיום התהליך.

קפה ממכונת קפה- שיא הנוחות והפינוק
17/05/12 | תזונה
כונות הקפה שהפכו ללהיט באחרונה, מאפשרות לצרכנים להתפנק בכל עת בבית או במשרד ולשתות את הקפה האהוב והמדויק בטעמו של כל אחד. כידוע "על טעם וריח אין להתווכח" ובמיוחד כאשר מדובר בקפה בו כל אחד מעדיף אותו בחומציות שונה ובטעם ייחודי- רק באמצעות מכונות קפה ניתן להגיע לטעם ייחודי בכל הפעלה היות ובמכונות אלו קיימות אפשרות שליטה על חוזק הקפה ועל ע
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI