דף הבית רוחניות חלומות חרדה וחלומות
חרדה וחלומות
Bracha Gadot 07/10/12 |  צפיות: 13629

כמעט כל אחד חווה חלומות אחד או יותר המכילים חרדה או פחד. פתרון חלומות לחוויות אלה יכולות להיות די טראומטיות במיוחד אם החלומות חוזרים שוב ושוב. עבור חלק מאיתנו חלומות או סיוטים אלה חוזרים על עצמם גם בתוכן עצמו. עבור אחרים, התוכן עשוי להשתנות למרות שהנושא נשאר אותו הדבר, לדוגמא חלומות של נפילה, חלומות רדיפה, או חלומות שאנו מגיעים לא מוכנים לכיתה, למצגת או בחינה. יש אנשים שחולמים שהם תקועים בהילוך איטי ולא מסוגלים לזוז, או חולמים על היותם עירומים בציבור.

מחקרים הראו שחלומות שתוארו כאן הם החלומות החוזרים ביותר ובדרך כלל חלומות אלה מביאים אותנו למצב נפשי לא נעים. יתר על כן, הרבה תאוריות על חלומות חוזרים משוייכים לחוסר התקדמות החולם בחייו ובקשיים לזהות ולפתור קונפליקטים הקשורים בחייו.

פחד מסיוטים, חרדות או אמונות תפלות לגבי חלומות יכול לחסום אותנו מהאפשרות לזכור את החלום, אבל בדרך כלל ניתן להתגבר על החששות על ידי למידה עצמית והבנה של החלומות ועל ידי הכרה שלהרבה מהחלומות שלנו בעצם יש משהו לומר לנו, והם מייצגים הזדמנויות לריפוי ולתובנה, ויכולים להתריע על חוסר איזון פסיכולוגי שאנחנו צריכים לתקן, או של התנהגויות קיימות, בהחלטות שעשויות בקרוב להפוך מזיקות אם לא נשנה אותם, כמובן שבעזרת פירוש חלומות אנו נבין את החלום שלנו לעומק. ובעזרת מילון חלומות אנו נבין את הסמלים והתמונות שחווינו בחלום.

דוגמא לסיוט שעזר לי בחיים

לפני כמה שנים הייתי מעשן סיגריות כבד, עד שתי חפיסות ביום. ואז לילה אחד היה לי חלום יוצא דופן ממש חלום חי ומוחשי שחליתי בסרטן ריאות. אני זוכר כאילו זה אתמול שראיתי את צילום רנטגן והבנתי שכל הריאה השמאלית שלי נגועה. התחלתי לחשוב על החיים שלי שעומדים להסתיים בקרוב, חשבתי על כך שאני לא אראה את הילדים שלי גודלים, ושכלום לא היה קורה אם הייתי זורק את הסיגריות כאשר נודע לי לראשונה על הפוטנציאל המסרטן שלהם. אני לעולם לא אשכח את ההפתעה, השמחה וההקלה הנפלאה שהיתה לי כשהתעורתי והבנתי שהכל היה חלום, הרגשתי כאילו נולדתי מחדש. מיותר לציין, שהחוויה הייתה מספיק חזקה כדי לגרום להפסקה מיידית של הרגל הסיגריה שלי ונגמלתי מעישון תוך מספר חודשים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Bracha Gadot

להחזיק מקלדת ביד לא הופך אותי לסופרת, והעובדה שאני בעל מצלמה לא עושה אותי לצלמת אבל אני נהנת לצלם, לכתוב, ולחקור, פירוש חלומות הוא אתגר עבורי, מתכוני פשטידות מרתקים אותי. אני כותבת ברכות ליום הולדת ובזמן הפנוי במידה ונישאר אני רוכב על סוסים.



 


מאמרים נוספים מאת Bracha Gadot
 
חלומות בשלב העמוק ביותר של מחזור השינה
07/10/12 | חלומות
אתה שקוע בשינה עמוקה וחולם חלום. זה מרגיש לך כל כך מציאותי שאתה ממש בטוח שהחוויה היא אמיתית, ההרגשה נשארת גם אחרי שאתה מתעורר. אם היה לך מזל אז חלמת על כוכב קולנוע אהוב, ובמיקרה הפחות טוב התעוררת מכוסה זיעה קרה לאחר סיוט שהיה לך. זיגמונד פרויד האמין שהחלומות הם חלון אל הלא מודע שלנו וחלק מהמחקרים מצביעים על כך שיכול מאוד להיות שזיגמונד פרויד עלה על משהו. אז מה הם בעצם חלומות? לאמיתו של דבר, חלומות הם תמונות ודימויים, מחשבות, צלילים וקולות, ותחושות סובייקטיביות שאנו חווים כאשר אנו ישנים. חלום יכ

מהו כרטיס ברכה ומה יעודו
כרטיסי ברכה משמשים כמעט את כולם בכל הגילאים, הם מבטאים רגשות כלפי האדם האחר. כרטיס ברכה הוא כלי יעיל לביטוי רגשות כלפי בני משפחה, חברים, קרובים ועמיתים בכל המדינות. למרות התחרות הקשה בגלל הזמינות של כרטיסים אלקטרוניים, הביקוש לכרטיסי ברכה כתובים בעבודת יד הוא עדיין גבוה ואפילו הולך וגובר.

חרדה וחלומות
07/10/12 | חלומות
פחד מסיוטים, חרדות או אמונות תפלות לגבי חלומות יכול לחסום אותנו מהאפשרות לזכור את החלום, אבל בדרך כלל ניתן להתגבר על החששות על ידי למידה עצמית והבנה של החלומות ועל ידי הכרה שלהרבה מהחלומות שלנו בעצם יש משהו לומר לנו,

סוסים פרא אמריקאים
07/10/12 | חיות בית
לסוסים ובני אדם יש קשר עתיק. כפי הנראה היו אלה נוודים אסייתיים אשר בייתו סוסים כבר לפני כ -4,000 שנה, הם השתמשו בהם לרכיבה ולסחיבת משאות כבדים, גם עם כניסתו של עידן המנוע המכני, הסוסים עדיין חיוניים לבני האדם. סוסים עדיין תופסים מקום של כבוד בתרבויות רבות.

פשטידה או קיש
רוב האנשים חושבים שהקיש שהיא בעצם הפשטידה הומצא על ידי הצרפתים, אבל קיש מקורו בעצם בגרמניה, בממלכה מימי הביניים של לורן, תחת שלטון גרמני, ושמאוחר יותר שינה את השם הצרפתי לוריין. המילה קיש הגיע גם היא מהלקסיקון הגרמני 'Kuchen', כלומר עוגה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI