דף הבית עסקים ייעוץ עסקי מה זה מותג, האם המותג עדיין חי ונושם
מה זה מותג, האם המותג עדיין חי ונושם
דורון עמית 20/10/12 |  צפיות: 2712

האם היום המותג מנצח

האם בתחרות מסוכנת כמו שעסקים נמצאים למותג עדיין יש כוח

האם ההשקעה במיתוג "מיתוס" קדום אכן נותן פריון גם בתקופה העכשווית.

האם IBM הוא מותג בזיכרון או גם מותג במכירות?

האם קוקה קולה הוא מותג מכירתי או מותג תודעתי?

האם במרכול יוצע למכירה שישיית בקבוקי קולה ב-39 ₪ ומולו יעמוד (לדוגמא) שישייה של פפסי קולה ב-29 ₪ מה יבחר הצרכן?

או מה הקשר בין "מותג" ל"בידול" יכול להיות שזה אותו דבר?

השאלות האלה בכללותן לגבי "מותג" מאד מעניינות את העסקים בארץ ובעולם עם התפתחות תופעת השפע, ה-הכול יש בו? התחרות במחיר ולא באיכות המוצר או במיתוגו. שאלות אלה מעניינות בדיוק כמו השאלה איזה סוג של פרסום או חשיפה מביאה לקוחות לרכוש מוצרים מסוימים.

כ-יועץ עסקי נראה כי מתחילה התפתחות של נסיגת צרכנים מהמותג ומעבר לקונספט שונה של רכישת מוצרים. לא. לא שהמותג נעלם, אם "שטראוס" מפרסמת מילקי, אזי אנשים הולכים לרכוש "מילקי" רק הבעיה שמחיר המילקי הוא נמוך לא בגלל שהיצרן רוצה למכור אותו נמוך אלה בגלל שהמתחרה מפרסם ומוכר מוצר דומה במחיר יותר נמוך מה שממשיך להפוך ולבלבל בין הצורך להשקיע במותג, וגם להוריד מחיר בכדי להתחרות. אז בשביל מה להשקיע הון כסף במיתוג המוצר? ההשקעה לא מחזירה את עצמה.

כ-יועץ עסקי אם עסקים כמו "שטראוס" שלקחתי בדוגמא הקודמת משקיעים בפרסום של מוצר קטליזטור אחד שימשוך אחריו רכישה של מוצרים רווחיים אחרים שיש לאותו מותג. במצב של היום כאשר יש זליגת צרכנים לכוון המחיר שום דבר לא מבטיח ל"שטראוס" כי הצרכן אחר ירכוש את שאר מוצריה הנמצאים במרכול ושאמורים להוות השלמת הכנסה למוצר הממותג המוביל.

יותר מזה, כ-יועץ עסקי אני ער לעובדה כי שיטת "הסופרמרקט" בסופרמרקט עצמו כבר לא עובדת. עם בעבר רשת סופרמרקטים פרסמה מחיר נמוך למוצר מוביל מתוך תקווה כי הלקוחות ירכשו באותו מעמד מוצרים אחרים עם רווחיות יותר גבוהה הרי שהיום זה לא כך. לצרכן המודרני יש את כול האפשרויות  לדעת היכן נמכר מוצר זה במחיר כזה ומוצר אחר במחיר אחר והוא עושה את המסע הזה בין המרכולים ורשתות הסופרמרקטים.

נוסיף לזה את היצרנים אשר עדיין נאחזים במותגים שלהם, ועדיין מכירות המותגים גבוהות, כאשר הם מגיעים לרשתות השיווק ומכתיבות להם מהלכים של מבצעים, שטחי מדף גדולים יותר, תנאי רכישה קשים יותר, והתנהלות שרלטנית במידת מה מול המרכולים ורשתות השיווק.

מנגד התפתחה לה תופעה חדשה ישנה של ה-PRIVET LABEL . הווה אומר כול המוצרים המוכרים לנו כמותגים עולמיים ואנו למדנו לצרוך אותם כתוצאה מחינוך המותג את הצרכנים, קמים להם בעלי רשתות השיווק והופכים קטגוריות שלמות למותג הבית של הרשת לדוגמא: קצף גילוח מבית סופר-פארם, יומנים מבית אופיס דיפו, קפה מבית שופרסל ועוד מאות מוצרים ממותגים בשם רשת השיווק המוכרת.

למעשה פעולות אלה הם מסוכנות למותגים מאחר וכמעט כול המותגים המשויכים לרשת נמכרים בהרבה יותר בזול מהמוצרים המותגים הבסיסיים.

למעשה ניתן לומר שכבר לא כול כך בטוח מצד המותגים המובילים להשקיע הון בשיווק מוצריהם ולהתמקד יותר במחיר טוב על גבי מדפי המרכולים, מחירים שיניעו לפעולת קנייה ורכישה כאן ועכשיו. שהרי זה מה שרוצים המותגים להשיג.

לפיכך, הדבר היחיד שנותר לנו להתחרות בו בשוק הישראלי הוא נושא ה"בידול" במה המוצר שלנו מבודל ממוצר דומה אחר ולא המחיר. כאן נצטרך לתת את הדעת בכול אותם עסקים המתחרים היום על מחיר ולא על איכות או ערך.

אם נדע כאנשי יעוץ ושיווק מקצועיים לבדל את המוצרים או השירותים שלנו. ונחכים ללחוץ על הכפתורים הנכונים שיפעילו את הצרכן הישראלי להנעה לפעולה לרכישת המוצר או השירות, כן תהיה הצלחתנו או הכישלון שלנו. ומכאן השמיים הם הגבול והכול פתוח ליעד הדמיון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI