דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
ד"ר מיכאל שושני 29/10/12 |  צפיות: 3918

ישנם ילדים רבים המגיעים לטיפול השיניים במצב של חרדה עמוקה הנובעת מחוויות קודמות לא נעימות בנושא טיפול שיניים או עקב האווירה הכללית שמעורר העניין אצל הוריו שחוו חוויה לא קלה זו, ולעתים פשוט מתוך קושי להתמודד עם משהו חדש ולא מוכר כמו טיפול שיניים. ילדים אלה נמצאים במצוקה ואינם יכולים להרפות ולשתף פעולה עם הרופא המטפל. לשם כך נועד הטשטוש התרופתי, כדי להקל עליהם את חווית הישיבה על כסא הרופא, לאפשר לרופא לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר ולהפיג במעט את החרדה מטיפול עתידי. במקרה כזה, ימליצו על טיפול בעזרת גז צחוק. טיפול זה נחשב ליעיל ובטוח. גז צחוק הוא תערובת של שני גזים, נייטרוס אוקסיד וחמצן, המוזרמים למטופל הצעיר בעזרת מסכת אף קטנה. הילד נושם את הגז בעל הריח המתקתק, סופג את השפעתו המרגיעה אך שומר על הכרה מלאה.

קצת היסטוריה

סר המפרי דייוי גילה את תרכובת גז צחוק בשנת 1772. לאחר שניסה אותו על עצמו בזמן כאבי שיניים קשים תיאר תחושת אופוריה ונינוחות והקלה על תחושת הכאב שקודם לכן היתה בלתי נסבלת. הגז קיבל את שמו עקב הנטייה של המשתמשים בו לצחקק מתוך אווירת הסחרור הקלה האופפת אותם לזמן מה. אין לה ממש תופעות לוואי ידועות, חוץ מבחילה קלה וסחרחורת שעוברות במהירות.

יתרונות הטיפול בגז צחוק

היתרון הגדול ביותר של גז צחוק בעת טיפולי שיניים לילדים הוא השימוש במסכת נשימה, שהיא פולשנית הרבה פחות מאמצעים אחרים כמו זריקה, למשל. את הזריקה להרדמה מקומית של השן יקבל הילד לאחר שהוא נינוח ומבלי לחשוש למראה מזרק. הפחתת הרגישות לכאב, הפחתת תחושות הפחד והחרדה, הקלה על רפלקס ההקאה מה שמקל על הילד להשאיר את פיו פתוח לרווחה ולאפשר לרופא לפעול ביסודיות. הטישטוש גורם לתפיסת זמן מעוותת, מה שיוצר תחושה של טיפול קצר יותר ועוזר גם הוא בהפגת חרדות לטיפול עתידי. מאחר והילד בהכרה, הוא ממשיך לתקשר עם הרופא ולשמוע הסברים לגבי הטיפול, עובדה המקנה תחושה של שליטה ופחות חוסר אונים אל מול הסיטואציה. הגז משפיע במהירות, תוך 3 דקות ומתנדף מהגוף לאחר כ-5 דקות מתום השימוש בו. השיטה בטוחה ואינה פוגעת באיברים פנימיים.

חסרונות הטיפול

באופן נדיר, תיתכן תחושת בחילה. לשם כך רצוי לאכול משהו קטן ארבע שעות לפני הטיפול אך לצום לאחר מכן, כדי לא לעבור את הטיפול על בטן ריקה לחלוטין. מינון גבוה מדי עלול להוביל לישנוניות וסוג של הזיות. הטיפול בגז אינו תחליף להרדמה מקומית של השן בזריקה. במקרים של אף סתום או קושי לנשום דרך האף, או אפילו חרדה מהמסכה המונחת על האף, אי אפשר להשתמש בשיטה זו. במצבים קיצוניים אלה, ימליץ הרופא על שימוש בהרדמה כללית. בכל מקרה, במהלך הטיפול נמצאת, בנוסף לרופא השיניים גם אחות המוסמכת לטיפול מסוג זה ושתיהן משגיחות על הנעשה.

 

 

אודות

רופא שיניים לילדים אינו כמו רופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים עד מאד והם מזהים תוך שניות ספורות יחס חם, תשומת לב והשקעה.

המומחה מצליח ליצור עבור הילדים בית דנטאלי חם ורגיש, שבו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת.

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל:  077-9180040

אימייל:  [email protected]

אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il  


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר מיכאל שושני

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר מיכאל שושני
 
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מרפאת שיניים לילדים ייחודית ירושלים או מבשרת ציון
באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

עששת - סיפטומים ודרכי מניעה
עששת עשוייה להופיע במספר צורות שונות. העששת נגרמת מפגיעת חיידקים באמייל העוטף את השן וחדירתם פנימה. תינוקות עשויים להידבק בעששת עקב שתיה ממותקת מבקבוק.

טיפולי שיניים לילדים בירושלים
טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי מתהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.

רופא שיניים לילדים בירושלים
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורתודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מרפאת שיניים לילדים ירושלים
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

שיקום הפה לילדים
שיקום הפה הוא תחום מומחיות ייחודי ברפואת שיניים. הכשרתו של מומחה שיקום הפה דורשת התמחות של 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI