דף הבית עסקים ייעוץ עסקי איזה זן של יועץ עסקי יוכל לקדם לך את העסק
איזה זן של יועץ עסקי יוכל לקדם לך את העסק
דורון עמית 03/11/12 |  צפיות: 2824

המהפך בחשיבה איזה יועץ עסקי, עסק או חברה, צריכים

למעשה עד היום הבנו כי יועץ עסקי לעסק או לחברה צריך לבוא מתחום האקדמיה קרי כלכלן, רואה חשבון, בוגר מנהל עסקים, או איש האקדמיה ככלל.

למעשה בשנתיים האחרונות הבנו כי פיגורה כזאת כלל וכלל לא חייבת להיות מאותו מקום לשם כוונו שקיבלנו החלטה לשכור יועץ שכזה.

בדרך כלל שכירת יועץ לחברה תמיד נעשתה מהצד החשבונאי של החברה, תזרים המזומנים, ניהול, לוגיסטיקה אבל יותר מכול רצינו יועץ שיידע לתרגם את התנועות הכספיות של העסק ושילחם עבורנו לקבלת הלוואות מהבנק ולהוריד עלויות כספיות.

שכול בעל עסק יסתכל על עצמו במראה ויכריז כי התזה שהצגתי כאן אינו נכון. שהרי בזמנו הבנקים מאד אהבו לתת הלוואות לעסקים אך מאד רצו שאת ההלוואות ידרשו אותם יועצים בתחום החשבונאות והכלכלה שהעסקים שכרו על מנת שיהיו בטוחים כי אכן יד מקצועית היא זאת שכוונה לקבלת ההלוואה ולא אותו בעל עסק שרצה הלוואה כאן, מיד ועכשיו בכדי לכבות שריפה כאן שריפה שם.

יש מנהלי אזור של בנקים שאפילו דרשו מבעלי העסקים התניה של מתן אשראי כנגד העסקה של יועץ כלכלי זה או אחר על מנת שיוכלו להתמודד איתם בגובה העיניים.

כול זה היה בעבר, היום המצב הוא שונה בתכלית השינוי. מרבית העסקים כבר מלאים בהלוואות כאלה ואחרות, הבנקים סגרו את הברזים, הלוואות הם לא הפתרון האולטימטיבי לעסקים, ועסקים נמצאים במצב של הליכה על הגדר התזרימית שלהם דבר אשר מסכן את קיומם.

לא בכדי עלה מספר הצ'קים החוזרים בשנתיים האחרונות לממדים שלא ידענו בעבר ואחוז סגירת העסקים גם כן גבוהה.

כ-יועץ עסקי התובנה שלי מעצם יסוד התפקיד של היועץ לחברות היום הוא שונה לחלוטין ויועץ צריך להגיע דווקא מתחום העשייה ולא מתחום הפיננסים אותם אהבו בעלי עסקים להתפאר שהם מעסיקים.

לא מזמן הגעתי לעסק שבו כיהן יועץ שכזה אשר טיפל במספרים הקטנים (קרי אחוז הריביות הבנקאיות או הריבית המשולמת לחברות כרטיסי האשראי)  ובעמידה מול הבנק כול זאת שהעסק נמצא רגע אחד לפני קריסתו והדבר היחידי שיכול היה להציל אותו הוא יצירת פער בין הוצאות העסק לבין מכירות העסק.

מכאן הגיע התובנה שאכן רק יועץ מזן אחר  של ניסיון בעסקים, ניסיון בניהול עסקים, ניסיון ביצירת העסק מחדש, ניסיון בשיווק ודרכי שיווק, ניסיון במיתוג ובהגברת מכירות, ניסיון והתמצאות בפרסום, רק זה יכול להציל את העסק מקריסה ולהגדיל את המרחק מהגדר.

לא, אין כאן ניסיון לשנות שיטה ולהטיל את הכף לצד היועצים עם הניסיון המעשי בכול הפרמטרים שהזכרתי, יש כאן מציאות אחת ויחידה כי יועץ פיננסי הוא לא היועץ אותו צריך עסק על מנת להוביל את הישרדותו והצלחתו.

יועץ פיננסי עובד על המספרים שהעסק או החברה מייצרים עבורו, לעומת זאת יועץ עסקי עם ניסיון בתחום הניהול, השיווק, המכירות, הפרסום הוא זה אשר מייצר את המספרים. ומכאן ההבדל הענק למה עסקים צריכים לשכור יועץ עסקי מזן אחר ושונה ממה שהורגלו לו עד היום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI