דף הבית פיננסים וכספים הלוואות כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
טל זולברג 15/11/12 |  צפיות: 5094

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות

כרטיסי אשראי הם אמצעי תשלום מוכר ונפוץ וכמו לכל אמצעי תשלום יש להם יתרונות רבים וגם חסרונות. שימוש בכרטיסי אשראי חוסך מכם לשאת עליכם מזומנים רבים, ניתן לשלם איתם תשלומים גדולים ודחיית התשלום בחודש או יותר, וכן ניתן לפרוס איתם תשלומים לתקופות של כמה חודשים. החיסרון הגדול של כרטיסי אשראי, כפי שמדווחים אנשים רבים, הוא כי קשה לעקוב אחר הוצאות החודשיות וכי הכרטיס נותן תחושה של חוסר הגבלה בקניות העלולה להוביל לרכישות מיותרות ולחשבון מנופח בסוף החודש.

 

שימוש נכון עם כרטיסי אשראי

כדי להשתמש נכון בכרטיס אשראי יש לשמור את הקבלות ולערוך רישום פשוט של ההוצאות בכל יום. כך תוכלו לעקוב על מהות ההוצאות שלכם ועל סכומי ההוצאה ותוכלו לבקר את עצמכם כדי ליעל את השימוש בכרטיס. לאנשים שמעוניינים לצמצם את ההוצאות שלהם באופן דרסטי מומלץ להשתמש בכרטיס האשראי רק בבית בעת ביצוע תשלומים שונים או רכישות באינטרנט. תשלומים בכרטיסי אשראי מהבית זולים יותר מהתשלום בבנק הגובה עמלה על כל פעולה שאתם עושים.

 

סוגים שונים של כרטיסי אשראי

בישראל יש כמה חברות אשראי שברובן קשורות לבנקים שונים וכל אחת מוציאה כרטיס מקומי או בין לאומי ללקוחותיה.

כרטיסי אשראי בין לאומיים – כרטיס בין לאומי מאפשר לכם להשתמש בו בכל מקום בעולם שמכבד את סוג הכרטיס. החברות השונות מנפיקות כרטיסים של חברות אשרי שונות – ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס וכיוצא באלה.

כרטיסי אשראי מולטי – אלו כרטיסי אשראי מיוחדים הנקראים מולטי שהם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים. עם כרטיסי אשראי אלה ניתן לגלגל את התשלומים לחודש הבא במידה והחודש היו לכם הוצאות רבות מידי ואתם לא מעוניינים להעמיס על החשבון מינוס גדול.

כרטיסי אשראי של מועדוני לקוחות – לכל חברת אשראי יש כרטיסים מיוחדים למועדוני לקוחות שונים שהחברה רוצה להיות מזוהה איתם. אלה כרטיסים מקומיים או בין לאומיים המעניקים לבעליהם הטבות והנחות מיוחדות. כרטיסים אלה מונפקים למקומות עבודה שונים, סטודנטים, לקוחות מועדפים של מרכזי קניות מסויימים ואף לאוהדי קבוצת כדורגל מסויימת.

כרטיסי אשראי מיוחדים – עם כרטיסי אשראי אלה נמנים מועדוני לקוחות מסויימים, כרטיסים נטענים ויש אף כרטיסי אשראי ללא עמלות וללא הטבות.

 

איזה כרטיס אשראי לבחור

בישראל רוב הכרטיסים מעניקים תנאים די דומים בשינויים קלים לכאן או לכאן. כדי לבחור בכרטיס הנכון עבורכם עליכם לבדוק את גובה העמלות שחברת האשראי תגבה מכם, את שיטת הנקודות ומה היא מעניקה לכם, האם הכרטיס מציע הטבות מיוחדות שמתאימות לכם ולקבוצת הגיל שלכם וכדומה.

כרטיס אשראי הוא כמעט מחוייבי המציאות בעולם המודרני שבו אנו חיים. למרות זאת צריך להיזהר שכרטיס האשראי לא יהפוך מדרך נוחה וקלה לתשלומים לדבר מה מעיק המערער את התקציב החודשי שלכם. השתמשו בו בחכמה ותמיד זכרו כי על כל "גיהוץ" של הכרטיס צריך שישה לכם אשראי מספיק בבנק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI