דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב תעשייתי מדריך בניית מוצר
מדריך בניית מוצר
עיצוב תעשייתי 26/11/12 |  צפיות: 13430

אם נסתכל סביבנו, או שניזכר בכל מיני שיחות שהיו לנו בהזדמנויות שונות עם אנשים, אנחנו נראה שלהרבה אנשים יש רעיונות טובים לכל מיני מוצרים ופטנטים. אם כן, מדוע לא כל אחד הופך לעסוק בתחום של עיצוב תעשייתי? ומדוע לא כל אחד מאיתנו הופך את הרעיון שלו למוצר? זה קורה כיוון שלייצר מוצר זה עניין מורכב, והדרך בין רעיון ובין מוצר שאפשר להחזיק ביד היא ארוכה, וכוללת הרבה שלבים שלא כולנו מוכנים להם. ייצור אב טיפוס זה בכלל לא עניין קל, ואין ספק שהוא שמור לכל אותם האנשים שעוסקים בתחום של עיצוב תעשייתי. יחד עם זאת, נביא כאן לפניכם מדריך לייצור מוצר, כי אם יש לכם רעיון טוב, רצוי שתדעו מה אתם צריכים לעשות כדי ליצור אותו.

שלבים ראשוניים

לפני שמגיעים לשלבים הנחשקים של עיצוב תעשייתי ושל ייצור אב טיפוס, צריך בכלל לבדוק האם מוצר שלכם כבר קיים או לא, כלומר, יש הרבה שלבים הגנתיים שיש לבצע. מעבר לכך, עוד כמה צעדים שיש לבצע לפני שניגשים לעשות ייצור אב טיפוס, הם צעדים של פיתוח ומחקר בתחום של המוצר שאתם רוצים לעצב. חשוב להבין שליצור מוצר לבד זה כמובן כמעט בלתי אפשרי, אך החדשות הטובות הן, שיש לכם למי לפנות. מעצבים תעשייתיים, ובכלל, אנשי מקצוע שעובדים בתחום פיתוח מוצרים ישמחו מאוד לעזור לכם, כי זו העבודה שלהם. הרבה יותר מידי אנשים מתייאשים בדרך לפיתוח המוצר שהם רצו לייצר, אם בגלל קושי בגיוס ההון ואם בגלל קשיים אחרים בדרך, אך זה חבל.

חברו מקצועיות

על מנת שתוכלו להגיע לשלב שבו אתם מחזיקים ביד את המוצר שתמיד חלמתם לפתח, אתם צריכים להשקיע. ההשקה שלכם היא לא רק בכסף, אלא גם בבחירת החברות הטובות והמוצלחות ביותר, ובבחירת מעצב תעשייתי שיעשה לכם את כל ההכנה של המוצר. חשוב להבין שהיום יש חברות שעושות את העבודה הזו, אך אין ספק שיש עדין מוצרים שעלות הייצור שלהם היא גבוהה מידי, וזה מסביר מדוע הרבה רעיונות לא הופכים להיות מוצרים בסופו של דבר. יש הרבה שלבים שבהם צריך לעבור כדי להפוך את הרעיון שלך למוצר, אבל אם תצעדו ותפעלו לפי השלבים האלה, נכונה לכם הצלחה בייצור המוצר. מובן שעל מנת שתוכלו גם להרוויח מכך כסף אתם צריכים לשווק אותו ולדאוג לכך שכולם יכירו אותו וגם יקנו אותו מכמויות גדולות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עיצוב תעשייתי

Quattro-d

חברה לעיצוב תעשייתי המסוגלת לתת מענה בקשת רחבה של תחומים. ממוצרים מורכבים בהייטק ומכשור רפואי ועד למוצרי הצריכה השכיחים ביותר.

לפרטים נוספים כנסו לאתר שלנו:
http://www.quattro-d.co.il/

או בטלפון:
03-6322252



 


מאמרים נוספים מאת עיצוב תעשייתי
 
פטנט – הפיכת רעיון מופשט למוצר מתפקד
מאז המצאת הגלגל קבעו המצאות חדשות ומעניינות את מסלול ההתקדמות הטכנולוגי של האנושות. כל עוד היה השימוש בטכנולוגיה נדיר, גם אפשרויות החיקוי היו זניחות והממציא יכל לשמור על הייחוד שלו במשך שנים ארוכות. נכון להיום, כאשר המידע זמין וזולג במהירות רבה לרשת האינטרנט, נוצר הצורך להגן על הממציא ולשמר את האפשרויות שלו ליהנות מפרי המצאתו.

מהו אב טיפוס ?
מילה משונה בחרו לדגם הראשון של הפטנט או המכונה שיצרתם. המודל הראשוני אמנם נקרא אב טיפוס אבל בהרבה מובנים הוא ילד ויש שיאמרו – בייבי, הבייבי שלכם. אחרי השלבים הראשונים של פיתוח ואפיון הקונספט, שרטוט של רישומים ותכניות על נייר ומחקר מקדים ומעמיק מגיע השלב בו צריך לראות איך כל העסק הזה עובד.

עיצוב מוצר הוא הרבה יותר מעטיפה נוצצת
למשמע צמד המילים עיצוב מוצר, עשויה לעלות במוחנו תמונה של מעצב נלהב ויצירתי ששוקד ימים כלילות על הקניית מראה מושך למוצר חדשני. מראה יפה ואפילו עיצוב פונקציונאלי, הם אכן חלק חשוב מעבודתו של מעצב המוצרים, אבל תפקידו מורכב הרבה יותר מאשר נדמה במבט ראשון. מעצב המוצרים למעשה, חשוב במידה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מדריך בניית מוצר
אם נסתכל סביבנו, או שניזכר בכל מיני שיחות שהיו לנו בהזדמנויות שונות עם אנשים, אנחנו נראה שלהרבה אנשים יש רעיונות טובים לכל מיני מוצרים ופטנטים. אם כן, מדוע לא כל אחד הופך לעסוק בתחום של עיצוב תעשייתי? ומדוע לא כל אחד מאיתנו הופך את הרעיון שלו למוצר?

יתרונות פיתוח אב טיפוס בישראל
השלב הראשון של תכנון מוצר הוא יצירת אב טיפוס שיכול ללמד את המפתחים לא מעט דברים. חשוב להבין עד כמה תכנון יסודי ומושקע יכול לפתור מראש לא מעט בעיות שיכולות לצוץ בשלבי הפיתוח האחרים או חלילה בזמן הייצור ההמוני. יצרנים איכותיים עושים את הכול על מנת להציג ללקוחות שלהם מוצרים יפים ושמישים גם יחד, כך שלאב הטיפוס יש חלק משמעותי בכך.

3 דברים שצריך לדעת על עיצוב תעשייתי
בראש ובראשונה חשוב להדגיש את חשיבותו הרבה של עיצוב התעשייתי. זאת מאחר ויש לא מעט אנשים שמתעלמים מחשיבות זו ולא מבינים עד כמה לעיצוב יש חלק משמעותי לא רק במראה של מוצר מסוים אלא גם בנוחות השימוש שלו וכו'.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI