דף הבית הודעות לעיתונות לימודים אורי לוין, מייסד ויו"ר WAZE: "כדי לקבל מימון מקרן הון-סיכון, היזם צריך לשכנע כבר בשלושת השקפים הראשונים"
אורי לוין, מייסד ויו"ר WAZE: "כדי לקבל מימון מקרן הון-סיכון, היזם צריך לשכנע כבר בשלושת השקפים הראשונים"
יעל סער 17/12/12 |  צפיות: 13250

"אנשי קרנות ההון סיכון מגיעים למפגשים עם חברות סטארט אפ כאשר מתוך כוונה לתת תשובה שלילית. הם נפגשים עם עשרות חברות סטארט אפ ולרובן ייאלצו לומר לא. לכן, על מנת 'לתפוס' את המחליטים בקרנות צריך לגרום להם לאהוב את החברה ואת הרעיון כבר בשלושה השקפים הראשונים, שצריכים להכיל את מה שהקרן מחפשת. במקביל לכך הם מחפשים את הניצוץ בעיניים ואת הרעב ולאו דווקא תשובות לכל השאלות", דברים אלו אמר אורי לוין, יו"ר ומייסד חברת WAZEבמסגרת מפגש נוסף בסידרת "קפה, וטכנולוגיה" שערך מרכז אקדמי דן בהשתתפות למעלה מ- 120 סטודנטים.

פרופ' ניב אחיטוב, נשיא מרכז אקדמי דן, הסביר שהרצאות "קפה וטכנולוגיה" מתקיימות באופן קבוע במרכז אקדמי דן זו השנה השניה. "המטרה", אמר אחיטוב, "היא לאפשר לסטודנטים להכיר, להחשף ולקבל השראה מיזמים  וממנהלים בכירים מתעשיית הייטק וה- IT"

בהרצאתו בפני הסטודנטים דיבר לוין על יזמות, ונתן טיפים לסטודנטים לקידום רעיונות יזמיים. לוין מנה חמישה שלבים שחשוב לעבור כבר בשנה הראשונה: השלב הראשון הוא שלב ההתאהבות ברעיון – "אחרי שתכירו אותו לעומק ותתאהבו בו, רוצו לספר לחבר'ה: ספרו עליו לכמה שיותר אנשים, התייעצו ושתפו. אל תדאגו, לא יגנבו לכם את הרעיון – וככל שתדברו עליו יותר תבינו מה היתרונות ומה החולשות שלו". לאחר מכן המליץ לוין על השלבים הבאים: בניית צוות הנהגה חזק, שיורכב מאנשי מקצוע בתחומים שמשלימים זה את זה, הצהרת כוונת והגדרת DNAלחברה, ואספקת אבני הדרך הראשונות כפי שהתחייבתם למממנים – לפחות ברמה של 9 מתוך 10".

"אפליקצית WAZE חוסכת 15% מזמן הנסיעה הקבוע של אנשים", הכריז לוין בפני הסטודנטים והוסיף: "במצטבר חוסכת האפליקציה סדר גודל של מיליון וחצי שעות עבודה בחודש. יזמות המלווה בתחושה כי מה שיצרת גורם לשינוי אמיתי בעולם כפי שקרה ב- WAZEמלווה בהרבה מאוד שביעות רצון של היזם".

מרכז אקדמי דן הינו המוסד היחיד בישראל אשר הוקם בשיתוף עם תעשיית ההייטק בישראל ועם בכירים באקדמיה  כמענה ולדרישות המחמירות של התעשיה עתירת הידע  וכמענה לצורך ההולך וגדל במשאב אנושי בעל תואר אקדמי לתעשיית ההייטק וה- IT . לאחרונה נפתחה שנת הלימודים השניה במרכז אקדמי דן בשלושה מסלולים: תואר ראשון במדעי המחשב (B.Sc), תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות (B.A), ותואר ראשון ייחודי במינהל עסקים (B.A).

המפגש הסתיים באיחור של כחצי שעה בשל ריבוי השאלות מצד הסטודנטים, על כולן ענה לוין בסבלנות רבה, מתוך אמונה עמוקה, כך הסביר, בצורך ללמד את עקרונות היזמות באקדמיה, כדי לתת כלים למשק הישראלי להמשיך להוביל ולהתפתח. לוין מסר את כתובת הדוא"ל שלו ל-120 הסטודנטים שהשתתפו במפגש, והזמין אותם לשאול כל שאלה שירצו על האפליקציה, על יזמות ועל מה שביניהם.

אודות מרכז אקדמי דן

מרכז אקדמי דן הוא מוסד  להשכלה גבוהה המקיים לימודים לתואר ראשון במדעי המחשב(B.Sc.), מינהל עסקים (B.A.) ומערכות מידע ניהוליות (B.A.) . המרכז הוקם בשיתוף  אנשי אקדמיה ובכירים בתעשיית ההייטק וה- IT ונוסד מתוך הבנה עמוקה של  צרכי ליבת תעשיית ההייטק וה-ITבארץ ובעולם, וככזה, פועל ליצור בסיס אקדמי מורחב לעובדי התעשייה בתחומי טכנולוגיות המידע תוך הגדרה מחדש של הדרך בה צומח דור מובילי תעשיית העתיד במדינת ישראל. המרכז שואף לגשר על הפער בין מספר שנות הלימוד של הסטודנט ועד לשילובו בתעשייה, באמצעות חשיפה לעולם האמיתי במהלך הלימודים, תוך שימת דגש על השמה מקצועית ישירה ומהירה. מוסד אקדמי דן פועל בלב אזור ההייטק בפתח תקוה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל סער


 


מאמרים נוספים מאת יעל סער
 
Lightapp הישראלית פתחה סניף באטלנטנה ג'ורג'יה וחתמה על שיתוף פעולה עם חברת PowerGateway
חברת Lightapp, המפתחת ומיישמת פתרון מתקדם לצמצום ניכר של עלויות האנרגיה בארגונים ובמפעלים בארץ, פתחה סניף חדש באטלנטה ג'ורג'יה, ארה"ב וחתמה על שיתוף פעולה עם חברת PowerGateway, המתמחה ביעוץ ופרוייקטים בתחום האנרגיה.

תבונה מילניום מקבוצת SQLink הקימה מערכת לניהול ידע בביה"ח רמב"ם, בהיקף כספי של כ- 350 אלף שקל
משך החפיפה של עובדים חדשים התקצר מחודשיים לשבועיים

רכבת ישראל חונכת עמדת הנצחה חדשנית במוזיאון הרכבת
השבוע תחנוך רכבת ישראל עמדת הנצחה חדשנית- 'גלעד לזכרם ', פרי פיתוח של תבונה מילניום מקבוצת SQLink, לזכר עובדי החברה שנפלו בעת מילוי תפקידם

אורי לוין, מייסד ויו"ר WAZE: "כדי לקבל מימון מקרן הון-סיכון, היזם צריך לשכנע כבר בשלושת השקפים הראשונים"
17/12/12 | לימודים
אורי לוין, יו"ר ומייסד WAZE, סקר בפני סטודנטים במרכז אקדמי דן את העקרונות שמאחורי WAZE וחלק עם הסטודנטים טיפים להצלחה ביזמות טכנולוגית לוין: אפליקצית WAZE חוסכת 15% מזמן הנסיעה הקבוע של אנשים בישראל. במצטבר היא חוסכת גודל כמיליון וחצי שעות עבודה בחודש בישראל"

סרגון מותחת את חסמי הפיזיקה: משיקה מוצר חדשני המאפשר קיבולת גדולה פי 4 מפתרונות מתחרים
סרגון מותחת את חסמי הפיזיקה: משיקה מוצר חדשני המאפשר קיבולת גדולה פי 4 מפתרונות מתחרים רון קליין, אנליסט בכיר ב- OVUM: "ספק ציוד מיקרוגל שיוכל להציע זינוק של ממש בקיבולת, ללא עלות נוספת, יזכה לבידול משמעותי בשוק"

תבונה מילניום מגייסת 25 עובדים חדשים במגוון תחומים, בעקבות זכייה במספר פרויקטים חדשים
חברת תבונה-מילניום, מקבוצת SQLink, המתמחה במערכות ניהול מידע פנים ארגוניות וביישום אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, תפרסם בתקופה הקרובה עשרות הצעות עבודה.

DataSEC נבחרה לייעץ וללוות את 'כללית' בתחום תקינה ובקרות הגנת מידע
28/11/12 | בריאות
חברת DataSEC מקבוצת SQLink נבחרה ללוות את תהליך ההסמכה ומבדקי העמידה של שירותי בריאות כללית בתקן החדש של אבטחת מידע (27799 ISO), המתייחס להקמת מערכת לניהול אבטחת מידע בגופי בריאות. התקן הינו נגזרת של התקן הוותיק, ISO27001.

שתי עסקאות ענק לסרגון באפריקה: סרגון נטוורקס מרחיבה את השליטה בשוק הרשתות האלחוטיות באפריקה ומדווחת על שתי עסקאות ענק בהיקף של 28 מיליון דולרים
סרגון נטוורקס מרחיבה את השליטה בשוק הרשתות האלחוטיות באפריקה ומדווחת על שתי עסקאות ענק בהיקף של 28 מיליון דולרים אפריקה שמדרום לסהרה היא השוק הסלולרי בעל הצמיחה המהירה בעולם, עם גידול שנתי ממוצע בשיעור של 44% מאז שנת 2000

סרגון נטוורקס זכתה בפרויקט בשווי 6.5 מיליון דולרים, להטמעת Wireless Backhaul ב'מוזמביק סלולר'
סרגון תספק למוזמביק סלולר את כל מגוון פתרונותיה, כוללlong haul , short haul ו- turnkey

נועם וקסר הצטרף לסגל המרצים במרכז אקדמי דן
12/11/12 | לימודים
נועם וקסר (43) הצטרף לסגל המרצים במרכז אקדמי דן, האקדמיה של חברות ההייטק. וקסר, המרצה בנושאי ניהול, סחר אלקטרוני, מערכות מידע, שיווק מוצרים עתירי טכנולוגיה וחדשנות, יזמות פנים ארגונית ומכירות במיזמים חדשים, יעביר השנה את הקורס "יסודות היזמות" לתלמידי שנה ב' במסלול מדעי המחשב ומערכות מידע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI