דף הבית חינוך ולימודים הפרעות קשב וריכוז לקויות למידה- אז מה?
לקויות למידה- אז מה?
אתי קסנר 07/01/13 |  צפיות: 4353

האם גם אצלכם, לאחר סיום האוכל חוזר הילד אל מסך המחשב או הטלוויזיה ואומר לכם שילמד אחר כך? האם גם אתם מרגישים כי ה"אחר כך" לעולם אינו מגיע?

במידה והילד שלכם מסרב ללמוד ומקבל ציונים נמוכים בבית הספר ייתכן כי הדבר אינו קורה מפני שהוא עצלן, לא רוצה להשקיע או לא אינטליגנטי מספיק. אולי הוא סובל מבעיה.  לקויות למידה עשויות להיות הסיבה לכך שבנכם אינו לומד. נכון,אין הדבר משמח, אך ניתן לטפל בבעיות אלו ברגישות, תשומת לב ונכונות.

לקויות למידה- אל תחסוך באבחון

בכדי להעניק לילד שלך את הטיפול אשר יהיה הנכון ביותר עבורו חשוב להבין קודם כל ממה הוא סובל. ייתכן כי הוא סובל מבעיית היפראקטיביות, לקות למידה או הפרעות קשב וריכוז. לכל אחת מהבעיות הללו קיים טיפול אחר. במכון אשר מטפל בבעיית הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון תוכלו להבין מהי בעייתו של הילד- האם הוא צריך לקבל טיפול בהפרעות קשב וריכוז אשר ילווה בטיפול בריטלין או לחילופין האם יצטרך הילד לקבל טיפול בלקויות למידה אשר אינן מצריכות שימוש בכדור ריטלין.

חשיבותם של התזמון והטיפול

שיטות מיוחדות אשר יתנו מענה מקיף לבעיות אלו יועילו מאוד עבור שיפור מצבו של הילד. כמו כן ישנה חשיבות רבה לגבי בחירת המכון המטפל. האבחון צריך להתבצע אצל איש מקצוע ויש לקבל טיפול במכון מוסמך בו הצוות מכיר את המערכת הלימודית מבפנים והיה נוכח במצבם של התלמידים לאורך דרכם הלימודית. באופן זה תוכלו לקבל את העזרה הטובה ביותר.

קבלתם של שיעורים פרטיים ומפגשי ייעוץ אינם מספיקים, יש לעבור תהליך בכדי ללמוד לרכוש חומר חדש. הטיפול יעזור לילד לפתח ולהשתמש בטכניקות חשיבה. התהליך יכלול איזון דינאמי, איזון סטטי ואיזון כוחות הדרך. האיזון הדינאמי יתבצע על ידי פירוקה של הבעיה ומתן תרגילים קלים לילד. לאחר מכן,הוא ירכוש אסטרטגיות ומיומנויות למידה אשר יתאימו לו בצורה אישית. השלב האחרון יכלול את שיתופם של ההורים והמורים.

באופן זה ניתן יהיה להפחית את קשייו של הילד. כאשר הוא יזכה להבנה מסביבו- מהוריו, מוריו וכו' הוא יוכל להתחזק . לקויות למידה אשר עוברות אבחון והערכה תוך קבלת טיפול מתאים, שיטתי ומסודר עשויות לעזור לילד שלך ולשנות לטובה את כל מהלך חייו בהווה וכן בעתיד. ילד אשר ירכוש את כלי הלמידה בגיל צעיר יחסית ויחווה הצלחות עשוי להמשיך להאמין בעצמו. ילד אשר יאמין בעצמו יוכל לאפשר את ההתקדמות וההתפתחות האישית, המנטאלית, הרגשית ואף המקצועית שלו. טפלו בילד שלכם בזמן ותוכלו לשנות את נתיב חייו.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אתי קסנר

גלגל הצלה,

נוצר ע"י אתי קסטנר, מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים

בראשון לציון.



 


מאמרים נוספים מאת אתי קסנר
 
הפרעות קשב וריכוז – ממה הילד שלכם סובל ? אתם יודעים ?
הפרעות קשב וריכוז – לטפל בשורש הבעיה בצורה הנכונה והיעילה ביותר

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – לשים לב למצבו של הילד ולהגיש עזרה במהירות
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – לשבור את מעגל ההרס וחוסר ההצלחה

הוראה מתקנת – מתי התחילו להיעזר בשיטת ההוראה המתקנת ?
הוראה מתקנת - למה חשוב לאפשר לכמה שיותר אנשים לרכוש השכלה ?

הוראה מתקנת – לממש את הפוטנציאל האישי
הוראה מתקנת – איך נוסד המכון

הוראה מתקנת - תקן אותי אם אני טועה
הוראה מתקנת - הכנה לחיים הבוגרים

זיהוי הפרעות קשב וריכוז בגיל הרך
שובבות של ילדים או הפרעות קשב וריכוז – איך מבחינים בין השניים?

לקויות למידה- אז מה?
לקויות למידה- אבחן וטפל עוד היום מכירים את זה שהילד שלכם חוזר הביתה בשעה שתיים, זורק את התיק והמעיל על הרצפה ומייד מתיישב על המחשב עד שאתם קוראים לו לאכול?

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון- משפחה וחברים
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון - מה יהיה עם מושיקו? מושיקו נולד למשפחה חסרת אמצעים. אחיו הגדול היה בחור מבריק מאין כמוהו, הוא היה מצוין במתמטיקה, פתר תרגילים במהירות ואף עזר לאחרים. כמו כן, היה אחיו הגדול שחקן כדורגל מעולה ומקובל מבחינה חברתית.

הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון – להפוך את הדרכים העקלקלות לקלות
הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון- ללמוד בדרך הישרה שלך קיימות אינטליגנציות שונות, ביניהן: אינטליגנציה לוגית מתמטית, אינטליגנציה לשונית, אינטליגנציה מוסיקלית, אינטליגנציה מרחבית, אינטליגנציה גופנית- תנועתית, אינטליגנציה בן- בן אישית, אינטליגנציה תוך- אישית ואינטליגנציה נטורליסטית. ייתכן כמובן כי קיימות עוד. מה עשויה מערכת החינוך להבין מכל אלו? מערכת החינוך עשויה להבין כי כל התלמידים שונים זה מזה ולכל אחד צורת החשיבה אשר אופיינית לו.

מהן הפרעות קשב וריכוז?
קיים מידע רב על תופעה הזו של קשב וריכוז המסתובב ברשת שכבר קשה לדעת האם המידע מדויק ועד כמה. הפרעות קשב וריכוז (ADHD) היא תופעה השנויה במחלוקת
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI