דף הבית קניות וצרכנות צרכנות 80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
טל זולברג 08/01/13 |  צפיות: 4072

80 שנה של חדשנות בחברת אמנה

גם אם זו הפעם הראשונה שבה אתם שומעים על חברת אמנה, סביר מאד להניח שיש לכם לפחות מוצר אחד בבית מטעם החברה. אפילו אם אין לכם מוצר כזה-  סביר להניח מאד שאחד ממוצרי החשמל בבית שלכם מושפע באופן ישיר, מפיתוח שאמנה עשתה בעבר. איך זה בעצם אפשרי?

חברת אמנה היא חברה אמריקאית, אשר עוסקת בייצור ושיווק של מוצרי חשמל למגזר הביתי. אחד הדברים שאפיינו מאז ומעולם את החברה זו העובדה שהיא תמיד הייתה צעד אחד לפני כולם. היא פעמים רבות הייתה הראשונה להכניס מוצרי חשמל שונים אל תוך השוק הביתי - הרבה לפני כל החברות האחרות. אז איך הדבר בדיוק קרה, איך החברה התפתחה, ומה היא פיתחה?

קצת על ההיסטוריה של החברה

חברת אמנה נוסדה בשם אחר לחלוטין - היא נוסדה בשם "החברה לציוד אלקטרוני" בשנת 1934 ע"י ג'ורג' פוסטר. היא קיבלה מעט יותר מאוחר את שמה החדש, לאחר שקבוצה של משקיעים שהיו מאוגדים באופן חברתי תחת השם "אמנה" החליטה לרכוש את החברה, וכך שם המותג השתנה לחלוטין לשם המוכר לנו כיום. בתחילה, החברה הכלה בכלל בייצור לצרכים מסחריים ולא ביתיים. היא עסקה בעשור הראשון לחייה בייצור של חדרי קירור מסחריים וגדולים. אולם השינוי המרכזי חל בשנת 1947 - כאשר החברה החלה לייצר מקררים לשימוש ביתי.

בכך, אמנה הייתה שונה מאד מכל החברות האחרות, משום שהבינה את הצורך של הצרכנים האמריקאים במקפיא ביתי, לצרוך שימור המזון. שנתיים לאחר מכאן ב-1949 החברה החלה לייצר גם מקפיאים עם שתי דלתות SIDE BY SIDE. בקיצור - מאותו רגע השוק כולו השתנה, כי היה ניתן בפעם הראשונה לשמור את כל המזון בבית בתוך המקפיא הביתי, ולצרוך אותו מאוחר יותר. חשוב להבין שמבחינה טכנולוגית המקפיא כבר היה קיים. החידוש של החברה הוא בכך שהיא ידעה לתעל זאת לטובת הצרכנים הביתיים, ולהתאים את הגודל וצריכת החשמל למשתמש הפשוט.

עוד כמה חידושים מיוחדים

בשנת 1954 החלה החברה בייצור של מוצרי חשמל נוספים - מזגנים לשימוש הביתי, שגם הם החלו להיכנס לבתים שונים בארה"ב, ולא היו רק בשימוש מסחרי. שינוי מרכזי נוסף של החברה התרחש בשנת 1964, כאשר אמנה נרכשה ע"י חברת ריית'און. הכסף של המשקיעים החדשים אפשר לאמנה להתפתח עוד יותר, עד שבשנת 1967 היא הציעה מוצר חדש, שעד אז לא נראה באף בית בעולם - תנור המיקרוגל הביתי. ההשפעה של גלים אלקטרומגנטיים על מזון הייתה ידועה עוד 20 שנה קודם לכן כאשר שמו לב כי גלי המכ"ם יכולים להמיס מזון. אולם החברה לקחה על עצמה את הפרוייקט של פיתוח תנור ביתי, שפועל על גלים אלקטרומגנטיים, שיאפשרו לאנשים לחמם לעצמם את האוכל תוך זמן קצר, מבלי שיש צורך בכישורי בישול כלשהם. זו הייתה מהפכה של ממש בתחום. מאז ועד היום, מייצרת אמנה מכשירי חשמל רבים מכל הסוגים - מקררים, תנורי מיקרוגל, מזגנים, ועוד - ותמיד החידוש והאיכות עומדים למול עיני החברה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI