דף הבית ביטוח ביטוח רכב תקופת התיישנות של תביעה בפוליסת ביטוח נסיעות
תקופת התיישנות של תביעה בפוליסת ביטוח נסיעות
wobi 14/01/13 |  צפיות: 3371

אין הרבה אנשים שנוסעים למדינה זרה מבלי לדאוג לפוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל שתעניק להם כיסוי במצבים של פגיעות מסוגים שונים, בין אם בגופם ובין אם ברכושם. כך, בכל אימת שמתרחש נזק מסוג זה, עולות מחשבות על מימוש הפוליסה. כעת, מה קורה כאשר מעוניינים לממש את הפוליסה רק לאחר מספר חודשים, או אפילו שנים? כדי לענות על שאלה זו, ראוי להכיר את מושג ההתיישנות של תביעות לתגמולי ביטוח.

המשמעות של ביטוח נסיעות לחו''ל

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא כי יש לא מעט סוגים של ביטוחי נסיעות לחו''ל, כל אחד מכיל כיסוי שונה בתכלית. ברור כי ביטוח חופשה בסיסי יהיה שונה מאשר ביטוח תרמילאים, המתייחס רבות לסוגיות דוגמת ספורט אתגרי, ואף מעניק שירותים ייחודיים (דוגמת שירותי איתור, חילוץ והצלה).

ועדיין, מושג אחד חוזר כמעט בכל הפוליסות, והוא התיישנות. הכוונה בו היא למועד המאוחר ביותר שבו ניתן להגיש תביעה עקב מקרה ביטוחי. פרק זמן זה משתנה, כמובן, בין חברות הביטוח השונות, אולם הוא עומד, כמעט תמיד, על שלוש שנים. לאחר מועד זה, מתבטלת למעשה תביעת הביטוח, ואין סיכוי ממשי שהיא תתקבל- אפילו אם היא מוצדקת לחלוטין.

הסעיפים השונים של ההתיישנות

התיישנות של ביטוח נסיעות לחו''ל היא נושא שאינו בהיר עבור רבים. אחת השאלות העיקריות נוגעות לפרק הזמן שממנו ה"ספירה" מתחילה: האם מרגע חתימת המסמכים אל מול חברת הביטוח, או שמא ממועד האירוע הביטוחי? נושא זה אינו קבוע, אם כי בעולם הביטוח נוטה האפשרות השניה.

מה שחשוב לא פחות הוא שהגדרה זו מקשה מאד על המבוטחים והמבטחים כאחד. הרי ידועים מקרים בהם הנזק מפגיעה כלשהי מתברר, לכאורה, רק לאחר מספר שנים. במצבים אחרים, נסיבות המקרה נתונות תחת חקירה משטרתית, שתוצאותיה יגדירו האם יש עילה להפעלת הביטוח.

במצבים מסוימים, ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות

כשזה נוגע לפוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל, הרי שבמקרים חריגים יכול המבוטח להגיש לחברת הביטוח בקשה להארכת תקופת ההתיישנות של הפוליסה. הדבר מתרחש בעיקר במקרים דוגמת אלה שהזכרנו, בהם הערפל שמקיף את התביעה עדיין לא התפוגג. עם זאת, מקרים אלה נחשבים לנדירים יחסית, ועלולים להביא לבזבוז זמן יקר כאשר התביעה נדחית.

במקרים אחרים, בית המשפט הוא שיורה על הארכת תקופת ההתיישנות, תהא הסיבה לכך אשר תהא. הדבר כפוף גם הוא לדיונים רבים, כך שלא פעם המשוואה הופכת למורכבת, מהבחינה הזו. עם זאת, החלטת בית המשפט, כאשר מתקבלת, מחייבת את שני הצדדים, ולרוב לא ניתן לערער עליה.

חוקי המשחק כיום

בעבר, היו ידועים מקרים בהם חברות ביטוח מסוימות האריכו במידה רבה את ההליך הבירוקרטי אל מול המבוטח, דבר שפגע, בסופו של דבר, ביכולת שלו לפעול לפני תום תקופת ההתיישנות. יש לזכור כי הזמן שעובר פועל לרעתו של המבוטח, כאשר כל חודש שחולף מקטין את הסיכויים לקבלת תביעת ביטוח מטעמו- בדין הכללי, יש לזכור, תקופת התיישנות עומדת על שבע שנים.

אולם, הדעה הרווחת היא שכיום, כאשר חברות הביטוח פועלות תוך הקפדה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים יותר, ברור כי מקרים מסוג זה כבר אינם נפוצים כמעט. תחת זאת, התחרות על כל לקוח ולקוח מביאה לנסיונות של חברות ביטוח רבות לרצות אותם, ולא להערים קשיים אל מול תביעות ביטוח מוצדקות.

אז מתי להגיש את התביעה?

תביעות ביטוח נסיעות לחו''ל מוגשות, בדרך כלל, עם החזרה של המבוטח ארצה, כשבמקרים חמורים עוד מהמדינה הזרה. בכל מקרה, ההמלצה הברורה היא שלא להשתהות עם התביעה, ולו מכיוון שהיא מקרבת את מועד ההתיישנות. כספי הביטוח חיוניים לא פעם בדרך לשיקום כלכלי, ופעולה מהירה היא בגדר חובה.

וובי אתר להשוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI