דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
גלאור מהנדסים 19/01/13 |  צפיות: 2574

בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה. הכול נראה מצויין בעיניים שלכם. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. "זה לא משמעותי", אומר הקבלן. לא בטוח שאתם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה לא פשוט כלל, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

הליקויים השונים של המרצפות

ליקויים בריצוף או בחיפויים השונים מהווים, למרבה הצער, עולם ומלואו. אפשר למנות לא מעט פגמים הנכנסים תת קטגוריה זו: רטיבות מתחת למרצפות, למשל, קשה מאוד לגילוי, והיא עלולה לפגוע בבידוד, להביא לשקיעת המרצפות או לשנות את הגוון שלהם.

באותו אופן, ייתכן כי הכנת המרצפות נעשתה באופן לא מקצועי, בלשון המעטה. היעדר חומר הדבקה או מלט בכמויות מספקות, שימוש באריחים סדוקים או שבורים או חיתוך לא מקצועי של האריחים הם רק חלק מהאפשרויות, בהקשר הזה. גם תחזוקה לא ראויה של המרצפות עלולה לפגוע בהם- למשל, ניקיון באמצעות חומצה.

איך עומדים על טיב הליקויים?

במקרים מסוימים, דרך התבוננות על הריצוף ניתן להבחין בכך ש"משהו לא בסדר". אולם, מכאן ועד הסקה על הליקוי הספציפי או הגורמים לו הדרך בהחלט לא קצרה. רק בדיקה מקצועית, המתבצעת על ידי מהנדסי בניין מומחים, תוכל לספק מענה לשאלות חשובות אלה. חשוב להזכיר שבדיקות אלה חיוניות אפילו לפני כניסה לבית חדש מקבלן, ולא רק כאשר מדובר בדירה מיד שניה.

בתום הבדיקה, יוגש למזמיניה דו''ח מקיף אשר מכיל רשימה של הליקויים השונים שאותרו בבית, כשהריצוף מהווה חלק מהותי בכל זה. אין לזלזל בחשיבותו של בדק בית מסוג זה: הוא צריך להוות קלף מיקוח של העוברים לדירה החדשה טרם השלמת העסקה- אחרי הכול, כאשר הם מתעלמים מהליקוי ומבחינים בו רק לאחר חודשים בבית החדש, הוצאות התיקונים נופלות, לא פעם, עליהם. וההתמודדות עם כך אינה פשוטה כלל.

חשיבותה של חוות הדעת

עוד נקודה שיש להדגיש היא שחוות הדעת המוענקת במסגרת בדק בית, ביחס למרצפות או לכל ליקוי אחר, היא המחייבת ביותר שניתן למצוא כיום. היא גם קבילה בבית המשפט, עובדה חשובה עקב העובדה שלא מעט "עימותים" עם הקבלן, למשל, אכן מגיעים לכותלי בית המשפט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI