דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מה בוחנים במסגרת בדק בית?
מה בוחנים במסגרת בדק בית?
גלאור מהנדסים 26/01/13 |  צפיות: 2666

אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להקשיב לעצות הרבות של המכרים, ולהזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, ולכן בכוחה להשפיע על ההחלטה שלכם. אבל מה בכלל נכלל בה?

חשיבותו של מראה

כמעט תמיד, יתחיל בדק בית בבחינה של המראה שלו, הן פנימית והן חיצונית. כך, עין מקצועית יכולה ללמוד לא מעט על המצב האמיתי שלו: האם הוא עבר שיפוץ? האם היסודות לקויים? האם ישנה בעיה בשלד המבנה? וכן הלאה. כך, אפשר לקבל תמונה כללית על הבית, אשר לאחריה נדרש כבר להיכנס לעובי הקורה.

מערכות הבית השונות

על מנת שבית יתפקד באופן ראוי, נדרש שהמערכות השונות המרכיבות אותו יפעלו ללא דופי. כתוצאה מכך, יכלול בדק הבית התייחסות מקיפה לצנרת שלו, למשל בכל הנוגע לנזילות. חשוב להדגיש כי איתור נזילות, על כל שכן הטיפול בהן, אינם פשוטים כלל, וכרוכים לעיתים גם בהוצאות כספיות לא מבוטלות.

מערכת החשמל מהווה גם היא חלק מרכזי בכל בדק בית, וזאת מסיבות ברורות. כאן, הסכנה הבטיחותית בליקויים ברורה עוד יותר: שקעים שאינם תקינים, או לחילופין נקודות חשמל חשופות, עלולים לסכן את כל מי שמתגורר בבית.

קירות, רצפות ומה שביניהם

חלק מהותי אחר בבדקי בית נוגע לכל אותם משתנים אשר מרכיבים יחדיו את תמונת הבית המלאה. קחו לדוגמא את קירות הבית: במצב הזה, ברור כי סדקים או כתמי עובש יכולים להעיד על בעיית רטיבות בבית, שנובעת לרוב ממערכת איטום לקויה. ואגב, לעיתים הרטיבות נסתרת, ומצריכה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים (מצלמה תרמית, למשל).

באותו אופן, חברת בדק בית מקצועית תקפיד גם על מתן תשומת לב ניכרת למרצפות הבית, לחלונותיו, למערכות האוורור שלו ולשאר חלקים מרכזיים בו. כך, בסוף הבדיקה יקבל הלקוח דו''ח מקיף, ממנו ניתן לדעת האם הנכס מוכן למגורים- או שמא דורש לא מעט עבודה. בכל אופן, אסור בתכלית האיסור לחשוב כי הליקויים ייעלמו מאליהם, או שחשיבותם אינה מכרעת: הם נוטים להתגבר עם השנים, ולכן חיוני לטפל בהם במהרה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI