דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים הכנה לצו ראשון
הכנה לצו ראשון
בית הספר האמריקאי 20/02/13 |  צפיות: 3223

מה מומלץ לעשות לפני הצו הראשון?

-          מומלץ לגשת לאחר קבלת הצו, לרופא המשפחה ולבצע אצלו בדיקת שתן. הליך זה יחסוך את הבדיקה בלשכת הגיוס, ויחד איתה יחסוך גם זמן יקר.

-          ניתן לבצע גם בדיקת עיניים (ברוב המקומות הבדיקה היא ללא תשלום).לאלו המרכיבים משקפיים או עדשות מגע, דרושות בדיקות מעמיקות יותר כמבוקש.

בשני המקרים שווה לגשת לבדיקה לפני ההתייצבות לצו, על מנת לחסוך זמן המתנה רב.
-    מומלץ להתכונן למבחנים הפסיכוטכניים שתקבלו בצו הראשון. לקרוא ולשנן בעברית  ואנגלית, הבנת הנקרא ואוצר המילים. המבחנים הפסיכוטכניים יקבעו את הקב"א (קבוצת האיכות) אליה תשתייכו בסופו של דבר. על סמך ציון הקב"א תקבלו את הזימונים לתפקידים השונים בצבא.

מה עושים כשמגיעים ללשכת הגיוס בשביל צו ראשון?

בעת ההגעה ללשכת הגיוס, עוברים המועמדים לשירות הביטחון בין מספר תחנות לפי הסדר.

תחנה ראשונה - אימות נתונים

בשלב זה על המועמד למסור פרטים אישיים אודותיו, משפחתו ועוד. בנוסף, חותם המועמד על כמה טפסים, בהם הוא מתחייב בין היתר לא לצאת מהמדינה ללא אישור הצבא, אישור מוכנות לעבור מקופת החולים האזרחית לרפואה הצבאית. כל זאת מיום הגיוס ועד ליום השחרור מצה"ל. המועמד יצטרך לענות על עוד כמה שאלות בנוסף ולאחר מכן לעבור לתחנה הבאה.
תחנה שנייה - מבחנים פסיכוטכניים

בתחנה זו יהיה על המועמד לעבור את המבחנים בכיתה סגורה יחד עם עוד מספר מועמדים נוספים. מבחנים אלו חשובים בהחלט, והם ישפיעו על השיבוצים העתידיים לצבא של המועמד, וגם על הקב"א שלו. מבחנים אלו כוללים בתוכם מבחנים בעברית, חשבון, מבחני צורות ועוד.

מומלץ ללמוד היטב בטרם ההתייצבות לצו הראשון.
תחנה שלישית - בדיקות רפואיות

כאמור, אם הגעתם מוכנים עם בדיקת השתן והראייה, חסכתם לעצמכם זמן יקר. במידה ולא, תיאלצו לבצע אותן בלשכת הגיוס. לאחר מכן תעברו מספר בדיקות אצל רופא בלשכת הגיוס. בדיקות כמו גובה ומשקל, וכמה בדיקות נוספות בהסתמך על הטפסים החתומים שהבאתם מרופא המשפחה.

לאחר מכן מגיע השלב שכולם מחכים לו. בתום הבדיקות הכלליות והקצרות, הרופא מוסר למועמד את הפרופיל הצבאי שלו. דרך כך נקבע האם הוא יוכל לשרת קרוב לבית או בשטח. בין היתר, באמצעות פרופיל זה ייקבעו עוד מספר אלמנטים נוספים אשר ישפיעו בעת השירות בצה"ל.
תחנה רביעית - ראיון אישי לבנים בלבד

זהו ראיון אישי המתבצע עם בנים בלבד. תוצאות הראיון משוכללות יחד עם הנתונים של המועמד. בראיון האישי יישאל המועמד שאלות אישיות בנוגע לכמה נושאים מרכזיים בחייו. נושאים כמו בריאות, לימודים, חברה ועוד.

מומלץ מאוד לומר רק את האמת ולא לשקר. יש לזכור שדרך שאלות אלו המאבחן לומד אודות האישיות של המועמד.

הכנה לצו ראשון- סוף היום

הסתיים יום ההתייצבות הראשון בצה"ל. יש לזכור שזוהי רק ההתחלה, וכעת מתחילים המיונים והזימונים. יש להתכונן נפשית (חלקכם גם פיזית) לשירות בצבא. הזמן עובר מהר ותאריך הגיוס מגיע ברוב המקרים הרבה לפני שמצפים לו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית הספר האמריקאי


 


מאמרים נוספים מאת בית הספר האמריקאי
 
מבחן מור- כל המידע על מבחן מור
מערכת מיון והתאמה המיועדת למועמדים לקראת לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב, טכניון, ולמועמדים ללימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים (שם נחשב המבחן לתנאי הכרחי לקבלה ללימודים). מומלץ מאוד להתכונן למבחן מור בצורה רצינית ומקיפה. הדרך הטובה ביותר היא קורס הכנה מלא למבחן. בין הקורסים המובחרים בשוק כיום, ישנו קורס ההכנה למבחן מור של בית הספר האמריקאי.

הכנה לצו ראשון
במהלך החטיבה העליונה בסביבות גיל 16-17 מקבל כל מועמד לשירות ביטחון צו אל ביתו. צו זה הוא הצו הראשון, והוא מחייב התייצבות בלשכת הגיוס הקרובה למקום המגורים. אל הצו מצורפים טפסים אותם המועמד צריך למלא לקראת יום ההתייצבות בלשכת הגיוס.

צו ראשון מבחנים פסיכוטכנים
יום צו ראשון כולל בתוכו את שלב המבחנים הפסיכוטכנים. מה מחכה לכם במבחנים האלו ואיך צריך להתכונן אליהם- הכל במאמר.

מבחן אמי"ר
מבחן אמי"ר הינו חלק אינטגראלי מהבחינה הפסיכומטרית ומי שניגש לבחינה פסיכומטרית בעבר נבחן גם במבחן אמי"ר.

מבחן אמירם- מבנה המבחן
מבחן אמירם- אנגלית מיון רמות ממוחשב, הוא מבחן שנועד לספק לאוניברסיטאות ומוסדות לימוד להשכלה גבוהה מידע על רמת האנגלית של הסטודנט המיועד. המידע עוזר למוסד הלימודים לבדוק האם המועמד זקוק לתגבור בשפה האנגלית במסגרת הלימודים האקדמיים, או שהמועמד בעל רמה מספקת בשפה האנגלית- רמת פטור.

מבחן מור- מידע כללי
מבחן מור הינו מערכת סינון של בתי הספר לרפואה. בעזרת מערכת זו בתי הספר מסננים את המועמדים הרבים המבקשים ללמוד בשעריהם.

מבחן מתאם- מבנה הבחינה
מבחן מתאם מורכב משני חלקים, אחד מהם נקרא טקסטים מדעיים.

מבחן אמיר- מבנה המבחן
ממה מורכב מבחן אמיר, ואיך לגשת לכל חלק.

לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
לימודי רפואה ברומניה - טיפים לקראת לימודי רפואה ברומניה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI