דף הבית ביטוח ביטוח רכב ביטוח רכב לבעלי עבר פלילי
ביטוח רכב לבעלי עבר פלילי
wobi 25/02/13 |  צפיות: 3280

לעבר של הנהג יש השפעה על מחיר פוליסת ביטוח רכב, וישנן חברות ביטוח אשר יסרבו או יעלו את מחיר הפוליסה במקרים בהם לנהג יש עבר פלילי, בעיקר אם מדבור בעבר פלילי אשר קשור בקשר ישיר אל תאונת רכב, שלילת רישיון או מאסר.

עבר זה, הופך את הנהג למסוכן בקרב חברות ביטוח, אשר מצידן, אינן מעוניינת לקבל תביעות ביטוח. חברות הביטוח רואות בנהג בעל עבר פלילי כמועד יותר לקבלת תביעת ביטוח, ולכן, הן אינן מעוניינות לקחת סיכון, כאשר יש מצב סביר כי תביעת ביטוח תופעל.

מדיניות חברות הביטוח בנוגע לנהגים בעלי עבר פלילי

לכל חברת ביטוח יש מדיניות משלה, והיא זו שקובעת את מחיר פרמיית הביטוח, ומחליטה, האם היא מעוניינת לבטח נהג בעל עבר פלילי. מן הסתם, חברות הביטוח ישמחו מאוד לבטח נהגים זהירים, כאלו שאין להם כל עבר, מעולם לא עברו תאונת דרכים ומעולם לא פגעו ברכב אחר.

כאשר נהג עם עבר פלילי, במיוחד כזה הקשור לביצוע של תאונת רכב, תאונת דרכים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, שלילת רישיון או יותר משלילת רישיון אחת, או בעל תיק פלילי במשטרה מכל סיבה שהיא, מבחינת חברת הביטוח מדובר בסיכון של ממש, מאחר והסבירות כי תתקבל תביעה למימוש הביטוח הינה גבוהה יותר, ומכאן, שמחיר פריימת ביטוח רכב לאותו נהג תהייה גבוהה בהרבה יותר, מזה של נהג זהיר ללא כל עבר פלילי.

חברת הביטוח עשוייה להקשות על נהג בעל עבר פלילי לקבל ביטוח רכב, בין אם ביטוח חובה ובין אם ביטוח מקיף.

חברות הביטוח יודעות הכל

כאשר נהג בה לבקש ביטוח רכב מחברת ביטוח, הוא עובר תישאול, וחלה עליו החובה לדווח לחברת הביטוח את כל האמת ואת כל ההיסטוריה שלו, כנהג וכאדם.

הטפסים של חברות הביטוח אותן יש למלא בעת בקשת ביטוח רכב מכילים שאלות רבות בנוגע להיסטוריית הרכב והיסטוריית הנהג. אם בחרתם להתעלם מאחת השאלות ואם הצהרתם כי אין לכם כל עבר פלילי, שלילת רישיון או כי הרכב מעולם לא עבר תאונה, ושיקרתם – הרי שלחברת הביטוח יש את השיטות שלה לגלות את האמת, גם אם אתם חושבים שאתם חכמים במיוחד.

לכל אחת מן חברות הביטוח המספקות ביטוח רכב, יש מאגרי מידע מעודכנים, ולכל חברת ביטוח יש את היכולת לבדוק אל מול הרשויות אודות עברו של הנהג ושל האוטו, לכן, מוטב לדעת ולהצהיר את האמת, ולא לנסות להתחכם, מאחר וחברת הביטוח יכולה להחליט לפסול אתכם ולא לספק לכם פוליסת ביטוח.  מעבר לעובדה, כמובן, שמדובר בעבירה על החוק, מאחר ואתם מחויבים להצהרת האמת אל מול חברות הביטוח.

קבלת ביטוח רכב לבעלי עבר פלילי

אם אתם בעלי עבר פלילי ומעוניינים לקבל ביטוח רכב, ראשית, חשוב מאוד כי תצהירו אל מול חברת הביטוח את האמת ואת כל האמת. לכל אחת מן חברות הביטוח יש את אמות המידה שלה ואת החישובים שלה, לכן, מומלץ לפנות למספר חברות ביטוח שונות על מנת לקבל הצעת מחיר.

על אף העובדה כי פוליסת ביטוח רכב לבעלי עבר פלילי תהייה יקרה עד מאוד, עדיין ישנו פער מהותי בין חברה לחברה ולכן מומלץ לבדוק ולבחון הצעות שונות. ישנן חברות ביטוח אשר לוקחות בחשבון את אופי העבירה הפלילית ואת סוג התאונה שהיתה או אם מדובר בשלילת רישיון בודדת, והן עשויית להקל עליכם את מחיר הפוליסה.

לכן, חשוב לבדוק, לבחון ולבחור בפוליסה המתאימה ביותר עבורכם.

Wobi השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI