דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה מדוע דיאטות לא עובדות - חלק א
מדוע דיאטות לא עובדות - חלק א
ד"ר ערן אשחר 26/02/09 |  צפיות: 5110

מדוע דיאטות לא עובדות

חלק א

ד"ר ערן אשחר N.D, M.P.H

 

 מבוא:

שמירה על משקל גוף תקין הפכה  לבעיה קשה ביותר בחברת השפע המערבית. הנתונים מלמדים על כך  שיותר מ - 70% מהאוכלוסייה מוגדרים כבעלי עודף משקל בדרגה זו או אחרת. עלינו לדעת שאין מחלה או בעיית בריאות כל שהיא מחולשה קלה, עייפות ועד סרטן שאינם קשורים לעודף משקל. על פי נתוני משרד הבריאות בישראל אחד מכל שלושה אנשים בישראל צפוי לחלות בסרטן במהלך חייו. ככל שעודף המשקל גדול יותר הסיכוי הסטטיסטי להחמרת התופעות החולניות גדל. כבר בקרב אדם בעודף משקל קל של 5% בלבד יתגלה פרופיל שומנים לא תקין (במונחי ההיגיינה הטבעית ולא במונחי הפרשנות השגויה של רופא קונבנציונאלי) ויעלה הסיכון להתקפי לב.

התפתחויות מדעיות וטכנולוגיות חדשות ובמיוחד בתחום החקלאות וייצור המזון במאה האחרונה בעולם המערבי גררו שינויים חברתיים ושינויים קיצוניים באורח החיים, בתרבות הצריכה ובאופי הפעילות שלנו. שינויים אלה השפיעו באופן מידי על המערכת הפיזיולוגית, ביוכימית והנפשית שלנו וגרמו לסטייה חמורה מהמבנה הבריא והטבעי של גוף האדם.

משקל יתר, עודף שומנים בדם, טרשת עורקים, מחלות לב וכלי דם ומחלות אחרות הינן תוצאה ישירה של סטייה חמורה זו מאורח החיים המוכתב לנו על פי חוקי הטבע.

אורח החיים הלא טבעי והמעוות שהתפתח בעיקר ב- 200 השנים האחרונות, אשר כביכול "נכפה" עלינו איננו צו אלוהי שאין מנוס ממנו, זו הבחירה שלנו. מיליוני אנשים בעולם חיים, אם באופן טבעי ואם מתוך בחירה מודעת, בהרמוניה נפשית ושלמה עם חוקי הטבע הבסיסיים השולטים על כל האורגניזמים החיים וגם עלינו בני האדם ונהנים מבריאות גופנית ונפשית מצוינת. מיליוני בני אדם בחרו לחזור ולשמור על אותם חוקים לאחר שבריאותם נפגעה מאורח החיים השגוי. בריאותם של אלה השתפרה עד כדי החלמה מוחלטת.

עודף משקל הוא מחלה בפני עצמה והינו סימפטום המסייע להיווצרות מחלות חדשות. שמירה על חוקי הבריאות והגוף, חוקי הטבע, מובילה בהכרח לבריאות מושלמת ולמשקל תקין למשך כל החיים. שמירה על חוקי החיים לא יכולה לנבוע מ"דיאטה" זמנית, חולפת שהמציא אדם כזה או אחר ואפילו הוא מכנה את עצמו כמומחה לתזונה. גימיקים רבים הומצאו ויומצאו בתחום הדיאטות. כולן מוגדרות על ידי כהונאת הציבור. בחלקן יש מעט אמת והרבה אשליות, האחרות פשוט מטורפות ומזיקות.

כדאי שנפנים שחוקי החיים והבריאות הם יצירה של הטבע ולא המצאה של אדם זה או אחר. לכן אינני מכנה את גישת "ההיגיינה הטבעית" כ- "שיטה". "שיטה" היא דרך ביצוע או פעולה שהמציא האדם כדי לבצע משימה כל שהיא. היגיינה טבעית, המכלול של חוקי הבריאות, לא הומצאו על ידי אדם כל שהוא אלא נוצרו על ידי הטבע יחד עם גוף האדם.

דיאטה היא שיטת תזונה שאנשים ממציאים מידי פעם בתקווה להערים על חוקי הבריאות ולעקוף אותם. דיאטה היא ניסיון לחפש קיצור דרך למטרה, מה שלעולם לא יכול לעבוד לאורך זמן.

הכוונה בדרך חיים אנטי-דיאטה היא לא רק לשמור על משקל תקין אלא לשמור על בריאות מצוינת למשך כל החיים ולא להגיע למחלות העולם המערבי שבגינן כל אדם שני בישראל בולע תרופות החל מגיל צעיר. יש להבין שצבירה של עודף משקל מצביעה בהכרח על תזונה לקויה ועל אורח חיים לקוי ועלולה להוביל במוקדם או במאוחר לבעיות ביוכימיות ובריאותיות. מבחינה קלינית, התופעה של חולי ללא עודף משקל נדירה. מחלה זו או אחרת מלמדת באופן חד משמעי שהתזונה של אותו אדם שגויה, איננה טבעית לגופו של האדם ולכן היא גורמת לעודף משקל ולמחלות.

רבים מכם יגידו - איך הוא מדבר בפסקנות כזו? ידידי, אלפי חולים עברו דרכי ב- 14 השנים האחרונות. לא היה מקרה אחד של חולה ששינה את התזונה שלו לאורך מספיק זמן וביצע את כל שהתבקש מחוקי הבריאות ומצב בריאותו לא השתנה מהקצה לקצה. אצל כל אותם מחלימים הייתה גם ירידה משמעותית במשקל. זה מוכיח שהגוף קובע שלהיות בריא זה להיות משמעותית יותר רזה!! ודבר נוסף, האם זו לא הוכחה מספקת לכך שיש תזונה שמחוללת מהפך בבריאות שלנו ומפחיתה במשקל במהירות ושהתזונה הרגילה גורמת לעודף משקל ולמחלות?

 

מה הוא עודף משקל?

למעשה כאקסיומה - עליכם להפחית ממשקלכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים כדי להגיע למשקל תקין מבחינה פיסיולוגית.  למרבה הצער, מרבית הציבור סבור שמשקלו תקין או שיש לו עודף משקל קל, אבל כאשר אדם שחושב שמשקלו תקין עובר לתזונה היגייניסטית הוא מתחיל מיד לרדת במשקל.

לא פגשתי מעולם אדם שאיננו טועה בהערכת עודף המשקל שלו. מטופלים מעריכים שהם צריכים להפחית 10 קילו ממשקלם כאשר הם צריכים להוריד בפועל 30 קילו כדי להגיע למשקל תקין. אנשים בעלי עודף משקל של 10 קילו אומרים לי שמשקלם תקין ולא מבינים מדוע לחץ הדם שלהם גבוה, מדוע הסוכר בדם גבוה, מדוע כלי הדם סתומים ומדוע הם סובלים מעייפות ובעיות רבות אחרות. כשאני אומר להם שהם צריכים להוריד למשל 10 קילו הם מופתעים מאוד ואומרים לי שהרופא/הדיאטנית שלהם אמר שהמשקל שלהם תקין או שהם צריכים להוריד קצת במשקל.

כן ידידי, האשמה נעוצה בראש ובראשונה באותם מומחים כביכול. הם מניחים הנחה מוקדמת שקשה לכם להפחית במשקל ולכן יגידו לכם את מה שאתם רוצים לשמוע - שאתם לא כל כך שמנים, שתורידו רק כמה קילוגרמים וזה בסדר וכן הלאה. כאשר הסטנדרטים שמציבים לכם אותם "מומחים" הם שגויים ומבטאים בעצם את הספקנות שלהם ואת חוסר המקצועיות שלהם שמתבטאת בחוסר הרצון והיכולת שלהם להוביל אתכם למשקל התקין שלכם באמת אז כיצד אתם מצפים להרגיש בריאים לאורך זמן?

המצב הטבעי לאדם הוא להיות רזה. בטבע אין בעלי חיים שמנים, גם אם יש בעלי חיים גדולים. בעלי החיים השמנים היחידים שיש הם אלה שחיים באזורים קפואים וזקוקים לשכבות שומן גדולות כדי לשרוד. הסתכלו על צבי, על יעל, על ג'יראפה ועל סוס, מדוע אין אצלם עודף משקל?

כן אני יודע בתרבות שלנו להיראות רזה זה גם טוב וגם לא נראה טוב. היחס שלנו לרזון הוא אמביוולנטי. מרבית חברינו שמנים ועגלגלים ולכן בתרבותנו להיות שמנמן עד שמן זה נורמטיבי (מכנים אדם שמנמן- אדם בריא). בסתר ליבנו אנחנו ממשיכים להעריץ את הדוגמניות הרזות ורוצים להידמות להן, אבל אנחנו מדחיקים את זה במהירות כי ברור לנו שזה חלום בלתי ניתן להשגה. שלא תבינו אותי לא נכון, אינני אומר שהשאיפה שלנו היא להיראות כמו אותן דוגמניות חיוורות וחולניות שמרעיבות את עצמן כדי להגיע להישגים על הבמה. בעיני זה לא תקין וזו לא הדרך. אם אותן דוגמניות היו יודעות באמת משהו על תזונה טבעית הן יכלו לאכול לשובע, ליהנות מהאכילה ולשמור על משקל תקין וגם להיראות ולהרגיש בריאות יותר.

בקיצור אדם כמוני שנחשב לרזה במונחים של עולם מערבי וישראל נראה מוזר וחשוד כחולה ונשאל תמיד - כן, אבל את לא רזה מידי. התשובות שלי הן תמיד ש- א. לא אני מחליט על המשקל אלא הגוף שלי.  ב. אם כל תושבי ישראל היו רזים כמוני יכולנו לסגור את כל בתי החולים ולמחוק כמעט את מקצוע הרפואה, מה שרופאים לא ירצו כמובן.

אם כך קוראי היקרים, אל תתעו בהערכת עודף המשקל שלכם. אל תתאימו את המשקל שלכם לאמונות השגויות ולספקנות של הרופא או הדיאטנית (שגם הם לרוב בעודף משקל) שלכם הציבו לעצמכם סטנדרטיים אמיתיים של משקל תקין.

רופאים לא מאמינים שהמטופלים שלהם מסוגלים לחיות אורח חיים בריא ולשמור על משקל תקין לאורך זמן. לראיה אומר פרופ' אהוד גרוסמן , מבית החולים שיבא בתל השומר: "קשה לשמור לאורך זמן על ההישג. במרבית המקרים תוחלת החיים של ההרזיה לא תעלה על שנה". הוא כמובן יוביל אתכם לתרופה מצוינת שיש לו לתת לכם.

 

משקל תקין הוא המשקל המינימלי שהגוף שלכם ישאף להגיע אליו כאשר הוא ייזון לאורך זמן ממזון טבעי לחלוטין. אצל חלק גדול מכם זה משקל נמוך ממה שאי פעם הייתם בו או חלמתם עליו. במשקל כזה תרגישו קלילים ובריאים להפליא עם תחושה של אושר עילאי ושליטה מוחלטת בגופכם ועל בריאותכם. אני רואה שזה קורה על מטופלי שוב ושוב.

אומר אחד ממטופלי - אלי גלבוע:

וכך, במשך שבוע אחר שבוע, חודש אחר חודש, הקילוגרמים נשלו ממני בקצב מהיר אבל יותר חשוב מכך, ה"סוללות" שלי התמלאו ואיתן החיוניות שבחיים. פתאום יש לי כוח, מרץ ואנרגיות שלא הכרתי בעבר. ואז הבנתי שאני על דרך המלך והתמלאתי גאווה עצמית ורוח גבית נשאה אותי למחוזות נפלאים(המכתב המלא פורסם באתר).

 

עודף משקל הוא סכנה לבריאות:

עודף משקל גורם למחלות. אדם עם עודף משקל הוא כבר חולה או בדרך להיות חולה.

האמת המדעית היא שעודף משקל קשור באופן מחקרי-סטטיסטי לכל המחלות הפנימיות שאחוזן הולך ועולה באופן דרסטי ב - 50 השנים האחרונות, במקביל לעליה באחוז השמנים באוכלוסייה. סוכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, מחלות לב, ואפילו סרטן הם תולדה ישירה או עקיפה של עודף משקל. אני מזכיר לכם קוראי שההגדרה של עודף משקל על פי נקודת המבט שלי, נקודת המבט של ההיגיינה הטבעית, היא הרבה יותר מדויקת ואמיתית. ולכן אל תאמרו לי - כן אבל אני מכיר מישהו שחלה בסרטן ולי הוא לא נראה שמן. בלוטת הלבלב של אדם שמן עובדת פי 10 יותר קשה במשך שנים ובסוף תקרוס ותגרום לסוכרת. העורקים של אדם שמן נסתמים בקצב מהיר ביותר ומובילים להתקפי לב ושבץ מוחי.

מחקרים מגלים שאחוז התמותה בקרב בעלי עודף משקל של 30% ומעלה מגיע  לפי 6 בממוצע מאשר בקרב בעלי משקל תקין. למותר לציין את ההגבלות ואי הנוחות הפיזיים שהינם מנת חלקם של אנשים שמנים בחיי היומיום. לכן עם עודף משקל יש להתמודד ומיד ולא לדחוק את הבעיה לפינה אפלה במוחנו משום שבנפשנו היא. מי מאיתנו איננו מעוניין להינות מתחושה של קלילות ואסטטיקה גופנית ותחושה של בריאות מושלמת שהרי הדברים קשורים זה בזה באופן מוחלט.

אני מזהיר אתכם קוראי אל תתפתו ללכת אחרי הטרנד החדש שחרט על דגלו סיסמא - "שמן הוא יפה". אותם שמנים שהגיעו למבוי סתום ואין להם כלים להתמודד עם עודף המשקל שלהם אומרים לעצמם - "טוב אז לפחות נחיה בשלום עם התופעה, מדוע שנחיה כל הזמן בהרגשה של אשמה עצמית". כדי לצמצם את הדיסונאנס הקוגנטיבי בין שאיפתם העמוקה להיות רזים לבין חוסר היכולת שלהם להגיע למשקל תקין הם משכנעים את עצמם ש- שמן הוא יפה". אז, ידידי, אין לי שום שיפוט לגבי האם שמן הוא יפה או מכוער, זה ממש לא עניני ובעיני גם לא חשוב. ברור שיש שמנים יפים ויש רזים מכוערים, אלה החיים. כל מה שאני מדבר עליו הוא - אל תנציחו את החולי הזה בשם היופי המדומה. אין בשמן לכשעצמו שום יופי כמו שאין ברזה לכשעצמו בהכרח יופי. כל מה שאני אומר ששמן זה מאוד לא נעים, לא קל, לא בריא ומקצר את החיים. זו עובדה בריאותית!!! לכן חפשו כלים אמיתיים לשמור על משקל תקין ואל תחיו עם זה בשלום כיוון שבסופו של דבר תשלמו על כך מחיר יקר מאוד וממש לא משתלם.

 

הסיבות לעודף משקל

א. התמכרויות

בעיית עודף המשקל היא ביסודה בעיה של התמכרות. בדיוק כמו אלכוהוליסט, נרקומן ומעשן כרוני גם השמן מכור למזון המזויף שלו. הוא אף משלה את עצמו כמו הנרקומן והמעשן  שהמזון הטעים עושה לו טוב ושבלעדיו אין לו חיים. לזה קוראים  - התמכרות!!

אדם שאיננו יכול לחיות ללא שוורמה, שוקולד, באגט, גבינה צהובה, עוגות קצפת ועוד אלף מוצרי זבל תעשייתי הוא אדם מכור ועבד להתמכרויותיו. לא רק זה, אלא שהאדם המכור איננו מודע בדרך כלל לכך שהוא מכור למשהו. הוא חושב שהמצב שהוא אינו מסוגל בלי... הוא מצב נורמלי לחלוטין ושאני שאומר לו ששוורמה, שוקולד, באגט, עוגות ועוד אלף מוצרי זבל תעשייתי הם לא באמת מזון  - אני לא נורמלי. הוא ישאל בוודאי - מה אתה מצפה ממני לחיות ללא הרכיבים האלה? השתגעת? כיצד זה אפשרי?

ידידי, אלא סימני ההתמכרות. ובהתמכרות צריך לטפל קודם כל כמו שמטפלים בהתמכרות - מהמח, במקום שההתמכרות נוצרה.

רבותיי, חלקכם יגידו, טוב אני לא התמכרתי לכלום, לא מדובר עלי. ובכן, אין אדם שאיננו ממוכר למשהו, מי יותר ומי פחות. האם אתם מוכנים לשנות ולהחליף את התזונה שלכם מהיסוד?

אם התשובה שלכם היא לא אזי אתם ממוכרים!!

עליכם לדעת שיצרני הזבל התעשייתי והמזון המזויף עושים כל מאמץ אפשרי כדי שתתמכרו למוצרים שלהם. הם יכניסו לתוכם חומרי טעם אקזוטיים, מזרחיים, סיניים, חריפים, חמוצים, שומן מוקשה ורווי, אבקת שום ובצל, אבקות לריכוך ולגיבוש וכדומה כדי לפתות וללכוד את חושי הטעם שלכם ולהפיל אתכם ברשת. מרגע שזה קרה אתם אבודים. אתם אפילו אינכם מודעים לכך שנפלתם ברשתם, אתם רק ממשיכים לאכול את המוצר הטעים לכם, לא משנה מה הוא מכיל.

האדם השמן ממוכר לתענוגות המזון המזויף ברמה מסוכנת שמונעת ממנו לקבל החלטה לצאת מזה. הוא רואה את חבריו ומשפחתו ניזונים מאותו מזון וזה נראה לו טבעי לחלוטין.

תחילת היציאה מהמעגל היא ההכרה בהתמכרות. לאחר מכן צריך לבוא הרצון לקבל מידע חדש, אמין, מחקרי מדעי שמוכיח שהמזון המזויף איננו באמת מזון ולהבין עד כמה ההשפעות שלו על גופכם קטלניות. ברגע ששברנו את האמונה הבסיסית הכוזבת שהכל בסדר מתחילים לטפח את הרצון להחזיר את עצמנו לשפיות כדי להינצל מציפורני ההשמנה והחולי.

מסתבר שדיאטות אינן מנסות כלל להתמודד עם בעיית ההתמכרויות למזון המזויף. נהפוך הוא, הן מרשות למטופל לצרוך ממוצרים מסוכנים אלה בהגבלות כאלה ואחרות שעושות רושם של דיאטה ייחודית. כשאין מתמודדים עם ההתמכרות ולמעשה מנציחים אותה היא תצוץ שוב ושוב ותנצח את זה שרוצה להשתיק אותה. אם מוצר רעיל ומזיק למעשה "מותר", אבל במידה, האם לא ברור שהגבול המדומה הזה ייפרץ לבסוף?

בהיגיינה הטבעית אין מלכתחילה אסור ומותר. מותר הכל, אבל ההחלטה היא שלי.  רק שאת ההחלטה אני מקבל כבר ממקום חדש של אחרי טיפול יסודי בהתמכרות.

 

ב. עודפי חלבון ושומן

קבוצות המזון שנחשבות לבריאות, חיוניות ומומלצות בעיני דיאטניות ורופאים מכילות חלבון ושומן מהמקורות הגרועים ביותר, אליבא דפרופ' קמפבל, חוקר בכיר של הביוכימה של התזונה מאוניברסיטת קורנל. פרופ' קמפבל אף מוכיח שהתזונה הרגילה מכילה עודף של אלפי אחוזים של חלבון ושומן מאותם סוגים גרועים שאינם מתאימים לגופו של המין האנושי. כיצד אפשר לרדת למשקל תקין ולהגיע לפרמטרים ביוכימיים-קליניים תקינים עם תזונה שמכילה עודפים ענקיים של חלבון ושומן? כיצד אפשר באמת להבריא ממחלות כאשר ניזונים מתזונה עודפת בחלבונים שומנים ועמלנים? ככל שעולים בגיל זה קשה יותר משום שקצב חילוף החומרים יורד ואיתו בדרך כלל  גם כמות הפעילות הגופנית שעושים.

כיצד דיאטות יכולות להמשיך ולהזין את האדם בעודפים ענקיים ולצפות לשיפור הבריאות והחיוניות וגם לירידה במשקל ועמידה בו. כיצד דיאטות יכולות להציע למטופל לאכול מכל דבר ולצפות לאורך זמן שהוא יגביל את עצמו רק לכמויות שהן מציעות לו?

 

ג. בלבלול והטעייה

כאשר מציעים לנו דרך קצרה וקלה יש לנו נטייה לבחור בה. אנחנו מתוכנתים גנטית לחסוך באנרגיה, במאמץ. השמן אומר לעצמו - מדוע שאבחר בדרך של שינוי עמוק ומתיש אולי שכרוך בהתמודדויות והתגברויות? הרי מציעים לי דרך קלה ופשוטה - הונאה!!!

מליארדי דולרים יוצאים מכיסכם וזורמים לכיסם של יצרני ההונאות האלה. מרגע שהונאת המליארדים הזו התחילה כנראה שהמעגל הזה לא יסתיים לעולם. יש כל כך הרבה כסף בבסיס שלה שיעשו לכם שטיפת מוח, כן עם הכסף שלכם שהוציאו בעורמה מכיסכם, כדי לשכנע אתכם בהונאה החדשה, התגלית החדשה, הפלא שרק עכשיו נמצא על ידי החוקרים (המשוחדים על ידי התעשיות האלה ומועסקים על ידם).

אומר פרופ קמפבל- "תעשיות המזון המזויף ידאגו לספק לכם כל הזמן מידע שגוי ומסולף, אשליתי, שקרי ומבולבל כדי להמשיך את התלות שלכם במוצרים שלהן". אני מסכים עם כל מילה.

 

 

ד. טיפוח האשליה - פעילות גופנית מכסה על אכילה של כל מזון.

 

הדיאטות השונות כאמור הן אותה הגברת בשינוי אדרת. הן אותה תזונה רגילה עם שינויים קלים והדגשים שונים. כדי להשיג תוצאה חזקה יותר הם טוענים שלא ניתן להסתפק רק בשינוי תזונה ולכן צריך גם פעילות גופנית אגרסיבית, דבר ששנוא על שמנים.

אומרת אחת הדיאטניות:

"קדימה, קומו מהמחשב וצאו החוצה, השאר ממילא כבר לא יהיה חשוב, כי הפעילות הגופנית תעשה כבר את עבודת איזון המשקל והצריכה הקלורית".

כך מעבירים אנשים עם עודף משקל מסלול של ייסורים כמו בטירונות והרבה פעמים שוברים את רוחו של האדם.

ראשית אני בעד פעילות גופנית ואני אישית פעיל גם היום בצורה רחבה. אבל, תזונה בריאה היא תזונה שמשפיעה חזק ביותר על המשקל גם ללא כל פעילות גופנית. מופתעים?

כן אני מבין, כך גם כל מטופלי. אצלי מצליחים לרדת לרוב 10 קילו במשך השבוע עד שבועיים הראשונים ללא כל פעילות גופנית ובלי שום תחושה של דיאטה. אני ממליץ לכם לדבר עם אלי ואחרים כדי להבין את זה. תזונה באמת טבעית, היגייניסטית, תגרום לירידה ענקית ומהירה במשקל. כיצד תרגישו אחרי ירידה של 10 קילו תוך 14 יום? האם לא תקבלו בעצמכם מוטיבציה להתחיל ללכת?

אי אפשר לתת לאדם אלפי אחוזי שומן ולהעביד אותו בפרך שעות במכון כושר כדי שישרוף את זה. אנחנו צריכים להשקיע מאמצים קשים כדי להוריד 100 קלוריות שנאכלים בדקה.

לכן, המפתח להפחתת משקל ולהגעה למשקל תקין איננו בפעילות הגופנית אלא בתזונה שלנו. התבססות על קבוצות מזון שונות בתכלית - זה שם המשחק.

 

ה. מזון מזויף איננו מגביל את עצמו , מזון טבעי מגביל את עצמו.

 

אחת הבעיות הקשות עם מזון מזויף היא שרוצים ממנו עוד ועוד ללא כל קשר לתחושת השובע. אתם יכולים לאכול פי 5 מהכמות הנסבלת על ידי הקיבה ומיצי העיכול שלכם כדי "לספק" לשווא את תאוות הטעם שאליו התמכרתם, אך לעולם זה לא מספיק. שוב ושוב תרצו מאותו מוצר, אתם ממש עבדים לו והוא מנהל את חייכם. עם מזון מזויף אתם תגיעו באופן קבוע לאכילת  יתר.

עם מזון טבעי נדיר שזה יקרה. התכונה הנפלאה של מזון טבעי היא שכאשר מגיעים לשובע הגוף-המוח אומר פשוט - מספיק לי. האיזון הזה לא יגיע ביום או בשבוע אחד, אבל המתמידים יתפלאו לראות שזה קורה הרבה יותר מהר מכפי שתיארו לעצמם.

התוצאה של אכילת מזון טבעי היא אוטומטית -  ירידה במשקל. הגוף ימשיך לרדת במשך חודשים עד להגעה עצמית למשקל התקין שלו.

  

קראו את חלק ב של המאמר שיפורסם באתר

  

  


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר ערן אשחר

ד"ר אשחר ערן N.D (נטורולוג)' M.P.H – מוסמך לבריאות הציבור ומדעי הרפואה.אתר: http://www.dreshkhar.com טלפון: 02-5337245

אי מייל: [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר ערן אשחר
 
הסוכרת מאוזנת עם תרופות - אתם חיים באשליה קשה!!
אמרו לכם שאין ריפוי למחלת הסוכרת? אמרו לכם שהסוכר שלכם מאוזן ברגע שאתם לוקחים תרופות ורמתו נמצאת בטווח? הטעו אתכם! תרופות לסוכרת אינן מטפלות בשורש המחלה ובגורמיה. הן מסתירות את הבעיה ומאפשרות לגורמים להמשיך להרוס את כלי הדם, הלב, מערכת העצבים הכליות. הפתרון אצלכם ביד - רפאו את עצמכם בעזרת תזונה כירורגית !

מדוע דיאטות לא עובדות - חלק ב
כולנו יודעים שדיאטות לא עובדות. דיאטה היא אשליה והונאה עצמית שעליה אתם משלמים ממיטב כספכם. דיאטה מזיקה במישור הפיזי ובמישור הנפשי. הפסיקו לעשות דיאטות ולמדו מה באמת יוביל אתכם למשקל תקין.

מדוע דיאטות לא עובדות - חלק א
כולנו יודעים שדיאטות לא עובדות. דיאטה היא אשליה והונאה עצמית שעליה אתם משלמים ממיטב כספכם. דיאטה מזיקה במישור הפיזי וןבמישור הנפשי. הפסיקו לעשות דיאטות ולמדו מה באמת יוביל אתכם למשקל תקין.

אוסטיאופורוזיס - חללת העצם, בריחת סידן – מחלה שאפשר למנוע ולעצור
מחלת האוסטיאופורוזיס פוגעת במאות אלפי נשים ואף גברים בישראל. המימסד הרפואי איננו עושה את המתבקש למניעת המחלה ונוקט בגישה אנטי מדעית בטיפול בה. על פי פרופ' קמפבל, ההמלצות התזונתייות הרגילות מובילות להחרפת המחלה. ההיגיינה הטבעית מציעה טיפול מדעי יעיל ומוכח קלינית.

אוטוטוקסמיה - הרעלה עצמית: הסיבה המרכזית לכל מחלות המערב
הרפואה מחפשת סיבה ספציפית ושונה לכל מחלה ובדרך כלל טוענת לאחר החיפושים ש- "הסיבה למחלה איננה ידועה". ד"ר אשחר טוען שהרעלה עצמית הינה הבסיס לכל המחלות של ימינו. במקביל לתהליך ההרעלה חומרי תזונה חיוניים אינם מסופקים לגוף באופן מושלם. אומר ד"ר אשחר - משימתנו החשובה ביותר, במהלך החיים צריכה להיות שמירה על דרגת רעליות נמוכה של נוזלי הדם והתאים בגוף. ההיגיינה הטבעית מצביעה על החוקים והעקרונות שלהם כפוף גופנו ששמירה עליהם תוביל להפחתה משמעותית ברעילות הנוזלים ותשפר את הבריאות שלנו לבלי הכר.

ד"ר א


שפעת – מחלה מסוכנת או סימפטום קל למיגור? שפעת – האם היא בכלל "מחלה" ?
מיליוני אנשים חולים בשפעת מידי שנה ואפילו מספר פעמים בשנה. אחרים מסתובבים עם מיני שפעת, נזלת קבועה ואלרגיות שונות במשך חודשים. הרופאים ממליצים, ליתר ביטחון, על תרופות למצב זה, אפילו אנטיביוטיקה, אם מזהים "חיידקים שהתיישבו בגרון". האם באמת אנחנו קורבנות חסרי ישע שנופלים קורבן שוב ושוב בידי יצורים קטנים ובלתי נראים הגורמים לנו להשבתת הבריאות עד כדי מוות בקרב מבוגרים ?

האם החיסונים נגד שפעת יעילים, נחוצים ותורמים לבריאות ?

במאמר זה תקראו על פרשנות שונה לחלוטין לתופעה הקרויה שפעת ומחלות החורף לס


ניקיון פסח לגוף ולנשמה – מדוע ?
בכל בית יהודי מוציאים פעם בשנה את כל הלכלוך של כל השנה ועושים ניקיון יסודי. ומה עם הפסולת של הגוף ? לרבים תיראה שאלה זו כתמוהה. מה אני בדיוק צריך לעשות ישאלו ?

ובכן גופנו הוא מעין מכונה שקולטת חומרים מהסביבה מנצלת את החומרים האורגניים לתועלתה ופולטת את חומרי הפסולת באמצעות אברי ההפרשה. אורח החיים המודרני מוביל לשימוש באלפי חומרים כימיים שמזהמים את המזון, המים והאוויר שאנחנו נושמים ואלה מוחדרים לגופנו באופן קבוע. חומרים אלה לא רק שאינם נחוצים לגוף, אלא הם הגורמים הראשיים למחלות בגופנו. ד"ר אשחר טוען שבאמצעות כמה טכניקות של ניקוי רעלים מהדם והתאים נוכל לראות שיפור מדהים בבריאותנו.


מיגרנה – בעיה בריאותית מכאיבה אבל פשוטה שניתנת לריפוי בזמן קצר
כאבי ראש בכלל ואלה בדרגות הגבוהות המכונים מיגרנה הם אחת מבעיות הבריאות הנפוצות והמכאיבות ביותר. רבים מאמינים שהיא פשוט חלק מההוויה הטבעית של כולנו. התפיסה ברפואה היא שהמקור של הסוגים השונים של הכאב לרוב לא ברור. הטענה היא ש - "מרבית כאבי הראש הם כאבי מתח שרירים, מיגרנות או כאבי ראש ללא סיבה נראית לעין" והעצה היא - "אין מה לעשות, את/ה חייב/ת ללמוד לחיות עם זה" ?

ד"ר אשחר טוען שהמקור לכאבי הראש הינה הביוכימיה המורעלת שאנחנו צוברים במהלך השנים. מדהים לראות כמה מהר נפטרים המטופלים מכאבי הראש שמהם סבלו במשך שנים. המפתח להחלמה באמצעות גישת ההיגיינה הטבעית הינו ניקוי הגוף מהרעלים והזנה ט


מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה
מיליונים רבים בישראל לוקים במחלת עייפות כרונית מזוהה או נסתרת. המחלה נגרמת מהרעלה ומהתשה ממושכים של תאי הגוף, איברי הגוף ומערכותיו השונות. אורח חיים בלתי היגיוני, הישגי ומתוח מתיש את הגוף ומוביל להתמוטטות של מערכת האנרגיה העצבית. תרופות וניתוחים המוצעים לאחרונה הם פיתרן גרוע ומזיק. הדרך הקצרה היא הדרך הממושכת יותר, שיקום הגוף באמצעות תזונת ניקוי לאורך זמן. גישת ההיגיינה הטבעית וניסיוני על מאות מקרים מוכיחים שזו הדרך המוכחת היחידה שיש לריפוי אמיתי מהמחלה. פיברומיאלגיה גם היא נובעת מאותן סיבות ונע

מניעת ניתוח מעקפים וצנתורים וטיפול בטרשת עורקים ושומנים(כולסטרול) גבוהים בדם באמצעות
22/05/08 | מחלות לב
אמרו לכם שאתם זקוקים לצנתור או ניתוח מעקפים מידי? חכו, זה לא נכון, קראו את המאמר, קבלו דעה נוספת. דני, אורי מאיר, רינה, נמרוד ועוד רבים סירבו לעשות ניתוח מעקפים גם לאחר שבליבם התגלו עורקים סתומים ב- 95%! הם ניסו את שיטת התזונה הכירורגית והעורקים נפתחו ללא ניתוח.
צנתור וניתוח מעקפים הם הליכים מיותרים ומזיקים שניתן להחליפם בתזונה כירורגית וכך להימנע מתרופות ונכות לכל החיים. הליכים זמניים אלה מסוכנים עד כדי סכנת חיים וגם אינם מטפלים בגורמים לסתימת העורקים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI