דף הבית חוק ומשפט משפחה עורך דין לדיני משפחה על הקריטריונים לקביעת מזונות
עורך דין לדיני משפחה על הקריטריונים לקביעת מזונות
עו"ד איתן קוהלי 04/04/13 |  צפיות: 3696

ישנן שתי הבחנות בסיסיות עליהן מסתמך בית הדין בקביעת המזונות לילדים. ההבחנה הראשונה מתייחסת לצרכיו ההכרחיים אל מול הצרכים הנוספים ואילו ההבחנה השנייה מתייחסת לטווח גילאי הילד

הדין היהודי מקיים שתי הבחנות בסיסיות. הראשונה מבדילה בין הצרכים ההכרחיים של הילד אל מול צרכיו הנוספים. כאשר אנו דנים בצרכיו ההכרחיים נכנסים לקטגוריה זו הצרכים הקיומיים בהם אמור האב לשאת לבדו – מזון, בגדים, הנעלה, בריאות, חינוך (ללא קשר לחוגים שונים) ומדור שזהו חלקם היחסי של הילדים בשכר הדירה או המשכנתא, ארנונה, חשמל וכיו"ב. לעומת הצרכים הנוספים המוגדרים כצרכים משניים שחיובם מוגדר "מדין צדקה" כמו חוגים, תרבות, מתנות וכדו', ובהם נושאים ההורים יחד.

צרכים הכרחיים: הינם הצרכים הקיומיים בהם אמור האב לשאת לבד, כגון: מזון, ביגוד, הנעלה, בריאות, חינוך (לא כולל חוגים וכיוצ"ב) ומדור (החלק היחסי של הילדים בשכ"ד/משכנתא,ארנונה, חשמל וכדומה).
צרכים נוספים: אלו צרכים משניים שחיובם מוגדר "מדין צדקה" ובהם אמורים ההורים לשאת יחדיו כגון חוגים, תרבות, מתנות וכדומה.
לעומת זאת, קיימת הבחנה בין גילאים שונים. בגילאים 0-6 החבות מוטלת במלואה על האב ללא כל קשר ליכולתו הפיננסית. החל מגיל 6 ועד לגיל 15, האבא נושא בצרכים ההכרחיים לבדו, אך האם צריכה להשתתף בעלויות צרכים נוספים. החל מגיל 15 ועד לגיל 18 הקטין יכול כבר לצאת ולעבוד למחייתו, הצרכים ההכרחיים והנוספים נחשבים מדין צדקה ועל כן החיוב צריך להתחלק בין שני ההורים לפני הכנסתם הפנויה. החל מגיל 18 ועד גיל 21 שיעור תשלומי המזונות יורד לשליש וישולם עד לסיום השירות הצבאי.

גיל 0-6: "קטיני קטנים" ובתקופה זו החבות המוטלת על האב היא מלאה ללא קשר ליכולתו הכלכלית.
גיל 6-15: האב ממשיך לשאת בצרכים ההכרחיים לבדו, אך על האם להשתתף בעלות הצרכים הנוספים.
גיל 15-18 : הואיל ומגיל זה הקטין כבר יכול לעבוד למחייתו, הן הצרכים ההכרחיים והן הצרכים הנוספים נחשבים מ"דין צדקה" ולכן החיוב אמור להתחלק בין שני ההורים בהתאם להכנסתם הפנויה.
גיל 18-21: שיעור תשלומי המזונות יורד לשליש וישולם עד לתום השירות הצבאי.

איתן קוהלי - עו"ד לדיני משפחה, מייסד המשרד, בחר לייחד את עבודתו בתחום דיני המשפחה, מתוך תחושה עמוקה של שליחות ומחויבות
להעניק ללקוחותיו, המצויים בנקודת מפנה גורלית של חייהם את השירות המקצועי לו הם זקוקים, תוך שימת לב ודגש מיוחדים לכל מקרה ומקרה והתאמת פיתרון משפטי ההולם את נסיבותיו.
עו"ד איתן קוהלי בעל ניסיון ב - גביית מזונות לילדים,הסכם גירושין,הסכם גישור,הסכם שלום בית,הקטנת מזונות,טיפול בהוצאה לפועל ועוד..


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד איתן קוהלי

איתן קוהלי משרד עורכי דין,
עו"ד לדיני משפחה, מגשר מוסמך ובורר

לפרטים נוספים -
http://kohali.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת עו"ד איתן קוהלי
 
דיני משפחה - מהו צו הגנה?
03/06/13 | משפחה
צו הגנה הוא ניסיון חוקי למנוע אלימות במשפחה והוא ניתן על ידי בית משפט. במאמר הקרוב נפרט מתי ניתן צו הגנה לשם מה הוא ניתן וכיצד הוא מתקשר לסיפור שלפנינו.

עורך דין לדיני משפחה על הקריטריונים לקביעת מזונות
04/04/13 | משפחה
ישנן שתי הבחנות בסיסיות עליהן מסתמך בית הדין בקביעת המזונות לילדים. ההבחנה הראשונה מתייחסת לצרכיו ההכרחיים אל מול הצרכים הנוספים ואילו ההבחנה השנייה מתייחסת לטווח גילאי הילד

דיני משפחה - החוק כנגד הגירה לחו"ל עם הילדים
15/02/13 | משפחה
בעת הגלובליזציה המודרנית, אפשרות של הגירה ממדינה למדינה היא אפשרות פשוטה עבור אזרחי רוב המדינות. העידן המודרני פותח אפשרויות נרחבות של פיתוח קריירה בינלאומית, שטומנת בתוכה מעבר למדינה אחרת.

התאמת הדין למציאות החיים המשתנה: תשלום מזונות ע"י האם
31/07/12 | משפחה
בתקופה האחרונה, נראה כי מערכת המשפט בישראל עושה צעדים תקדימיים רבים לקירוב השוויון בין המינים בעיני החוק. אחת ההחלטות החשובות בתחום זה, הינה תשלום מזונות על ידי האם, כאשר האב הוא המשמורן.

משמורת משותפת ומזונות - כיצד שומרים על טובת הילדים?
08/02/12 | משפחה
משמורת משותפת הנו הסדר משפטי הקובע אחריות הורית משותפת של שני הורים החיים בנפרד ונושאים ביחד בעול גידול ילדיהם, תוך חלוקת זמני הורות שוויונית ונשיאה בהוצאות הילדים באופן שווה.

ילד מרדן? בית המשפט עשוי לפסוק הקטנת מזונות או הפחתתם
25/09/11 | משפחה
ביום 14/02/2011 פרסמנו מאמר המסביר את המושגים "ניכור הורי" ו"בן מרדן" ועמדנו על המשמעויות שעלולות לנבוע בנסיבות בהן ילד הוא בבחינת בן מרדן, היינו, אינו חפץ בשמירה על קשר עם אביו המחויב כלפיו בתשלום דמי המזונות, אינו מקיים את הסדרי הראיה עמו ואף נוהג כלפיו בדרך עולבת ופוגעת. בין היתר ציינו, כי במקרים קיצוניים, יכול בית המשפט להטיל על בן מרדן סנקציה בדמות הפחתה או ביטול של דמי המזונות להם זכאי הקטין מאביו.

האם פניה לגישור עשויה להועיל גם לכם
27/08/11 | משפחה
אם וכאשר קיבלתם את ההחלטה להיפרד – עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת, לפנות לערכאות המשפט – בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני – לשם בירור המחלוקות והכרעתן.

מהן הסיבות לעריכת הסכם ממון (מבלוג של עו"ד לדיני משפחה)
24/05/11 | משפחה
התרגשות לפני החתונה, מחשבות תמימות על בית עם גדר לבנה וילדים המתרוצצים עם הכלב בחצר… מי מאתנו לא שקע במחשבות על אידיליה משפחתית ורעיון של להזדקן יחד עם אהובינו? אך מציאות חיינו, מוכיחה פעם אחר פעם שנישואין זה לא תמיד לנצח ותופעות של נישואין בגיל מאוחר או אף נישואים שניים, שלישיים וכו', הפכו לתופעה מוכרת בנוף הישראלי.

עורך דין לצוואה על עילות לפסילת צוואה
12/05/11 | ירושה
צוואה היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לממש את רצון הנפטר במלואו לאחר לכתו. צוואה המנוסחת בצורה שלא משתמעת לשני פנים, בנויה בצורה נכונה, יש בה לחסוך סכסוכים בין יורשים, ואף לחסוך זמן יקר והתדיינות משפטית מיותרת. בטרם הכנת צוואה, חשוב לדעת שבחוק קיימות עילות לפסילת הצוואה, חשוב להכיר את הפירצות ולוודא שאינן קיימות בצוואה שהכנתם.

זכויותיהם של ידועים בציבור לעיזבון (מהבלוד של עו"ד לצוואה)
כיום חיים בישראל כמאה אלף בני אדם, המנהלים משק בית משותף האחד עם השני, וזאת מבלי לבוא במוסד הנישואין. מעמדם המשפטי של כ-50% מאותם הזוגות הינו מעמד של ידועים בציבור – הווה אומר מערכת יחסים בעלת תוקף משפטי לכל דבר, אך כזו הנעדרת כתובה וחופה. במאמר שלפניכם נתייחס לזכויותיו של מי שמוגדר ידוע בציבור בעיזבון במקרה של פטירתו של אחד מבני הזוג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI