דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין תביעה אישית בגין ליקויי בניה
תביעה אישית בגין ליקויי בניה
עו"ד רונן פרידמן 06/09/13 |  צפיות: 3602

הוגשה תביעה לתשלום פיצויים בגין ליקויי בניה, אי התאמה וירידת ערך, על סך כולל של 78,937 ₪ נגד מי שבנתה ומכרה את הדירה לתובעים ונגד מנהלה, באופן אישי.

בית המשפט ציין כי לתביעה האישית נגד המנהל אין בסיס ולא הורם הנטל להוכחת חבות אישית בנזיקין, ו/או בדיני חוזים. עצם הטענה שהיה מפקח הבניה אינה כשלעצמה יכולה או צריכה להטיל עליו אחריות אישית.

הנתבע לא ערב להתחייבות החברה ועל כן גם לא חייב אישית מכוח התחייבות חוזית או כערב. טענות התובעים על כך שהמנהל הוא שקיבל את התלונות על ליקויים - אף הן לא מהוות כשלעצמן בסיס לעילה ישירה נגדו

אם המנהל היה מנהל בפועל של העבודה או המפקח מטעם החברה שמן הסתם היתה בשליטתו, אינה הופכת אותו לאחראי אישית כאורגן של החברה. אחריותו לא נגזרת מאחריות החברה, ועל התובעים להראות ולהוכיח מה אחריות בנזיקין מוטלת עליו על מעשיו ומחדליו שלו. האם הוכחו יסודות עוולה בנזיקין כנגדו?

בית המשפט ציין כי  התובעים לא הרימו אף את אפס קצהו של נטל זה באמצעות עורך דין ליקויי בניה שייצג אותם וכי האמרה כי היה מפקח הבניה אין בה די. הפסיקה אשר הטילה חבות אישית על מנהלי עבודה, מנהלי חברה, או מפקחים הבהירה מאז ומתמיד, שאחריות כזו אפשרית רק אם נתקיימו והוכחו יסודותיה של עוולה ספציפית כנגד אותו אדם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד רונן פרידמן


 


מאמרים נוספים מאת עו"ד רונן פרידמן
 
הוצאות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים
07/03/14 | נזיקין
מה גובה הפיצויים על הוצאות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים ?

שבר ביד בתאונת אופנוע
08/10/13 | נזיקין
כמה פיצויים מקבלים על שבר ביד בעקבות תאונת אופנוע ?

הטבות מס בעקבות מוות בתאונת דרכים
06/10/13 | נזיקין
תושב נהריה נהרג בתאונת דרכים - כיצד משפיעות הטבות המס בשל איזור המגורים על הפיצויים למשפחה ?

תביעה אישית בגין ליקויי בניה
האם ניתן להגיש תביעה אישית בגין ליקויי בניה של חברה קבלנית ?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI