דף הבית עסקים יזמות עסקית רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
דורון עמית 15/11/13 |  צפיות: 4540

האם כדאי להשקיע במסעדה, בית קפה , בר בישראל

חברה צעירים, חברים מילדות, יוצאי צבא, ואנשים עם טיפת כסף מסתכלים לכוון המסעדות, בתי הקפה, הברים  למינם , מועדוני הריקודים ואומרים בליבם "זה העסק שאני רוצה שיהיה לי, זה לדעתי עסק מכניס, אני מסתובב כמו מלך, כולם רוצים להיות חברים שלי, יש בזה פרסטיז'ה, כבוד, וההשקעה לא מי יודע כול כך גדולה.

אז כ יועץ עסקי אני אומר שלא!

והנה כמה נתונים מעניינים

בישראל פועלים 8200 בתי קפה ומסעדות.

70% מהמסעדות נסגרות במהלך ה-5 שנים הראשונות (עוד לפני שהוציאו את ההשקעה)

ב-2013 נסגרו  למעלה מ-21% ו-למעלה מ-20% נפתחו

זה הוא פחות או יותר הנתונים של ענף המסעדנות בישראל לא כולל ברים שנפתחים כמו פטריות אחרי הגשם ושם הנתונים עוד יותר רצחניים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול להביא לידיעת אלה אשר רוצים לפתוח מסעדות, ברים, בתי קפה כי מבחינת סיכון לעסק הרי שמוסדות המימון בנקים למינם רואים את סוג העסק הזה "כעסקים המסוכנים ביותר" ולכן אינם מוכנים לממן או למנף כול פעילות הקשורה בסוג עסקים זה. יותר מזה בבקשות אשראי שהוגשו למוסדות הממנים בתחום המסעדנות, בתי הקפה, ברים, מועדון ריקודים וכ"ד אושרו קרוב ל-3% וזאת גם מהטעמים כי לקוח של המוסד פעל בשטח אחר וביקש להוסיף את התחום הזה ואז נאות המוסד להעניק לו בגבולות צרים אשראי לצורך פתיחת העסק או מינופו. לכן מי שהולך לפתוח את סוג העסקים הזה סביר שיבין כי אשראי יהיה לו קשה להשיג.

נהוג הוא בדרך כלל אצל לקוחות כי בתחום הבידור, מסעדות, בתי קפה, ברים, מועדונים יש את ייצר הנדידה, הווה אומר כול מקום חדש שנפתח בתחום מקבל לזרועותיו לקוחות אשר בדרך כלל תמיד מחפשים מיזמים חדשים, אטרקציות חדשות, טעימות אחרות, אולי סוג קהל אחר, זאת כאשר האוכלוסייה לא גדלה בקצב ישיר עם הגידול של פתיחת המקומות ולכן כול מקום שנפתח יוצר "אטרקציה ליום" וכול מקום שנסגר, נסגר שכבר בלאו אכן הגיע למיצוי והלקוחות לא מגיעים אליו.

אבל, הרי, לא ייסגרו כול המועדונים, ואנשים ימשיכו לצאת ולבלות, ויהיו כן מסעדות, בתי קפה, ברים, שימשיכו לפעול, המלצותיי לפתיחת סוג עסק כזה הם כדלקמן!

ספירת כסף שיש לפתיחת המיזם.

החלטה של היזם איזה סוג עסק בתחום הוא רוצה

איתור מיקום תוך שימת דגש על המילה האנגלית: LOCATION-LOCATION-LOCATION

המת "מועצת מנהלים למיזם" כן, מועצת מנהלים! אחת ההבטחות של שמירה על עסק בתחום ועסק מוצלח הוא בראש ובראשונה ניהול נכון ותקין! ניהול נכון ותקין לא יכול להיעשות ע"י בעלי המסעדה, הבר, אולם הריקודים כי מה שהם עושים זה "תפעול" זכרו! תפעול זה לא ניהול! ולכן יש להקים מועצת מנהלים בשיתוף עם יועץ עסקי המתמחה בניהול גמיש אך נכון, וגם אם זה בעל עסק יחיד חשוב כי יהיה לו יועץ עסקי בגובה העיניים על מנת לבנות את התכנית העסקית, ולשמר את התכנית כ-"תכנית מול ביצוע" שיטפל בכול מגוון הניהול של העסק מהרכש ועד הפרסום.

התנהלות כזאת יכולה לתת לעסק יציבות לאורך שנים ויכולת מכירה של העסק כ"עסק עובר לסוחר" ולא כ"עסק" פושט את הרגל.

כ יועץ שיווק גם בתחום השיווק של העסקים מהסוג הזה, ואפילו עסקים שנקנים  בזכיינות "שכאן החופשיות של בעל העסק (הזכיין) מוגבלת ולוחצת" עדיין חייבים לפעול בתחום השיווק, ומבחינתי שיווק זה לא רק פרסום, יש עוד עשרות אלמנטים אותם אפשר לשווק בסוגי העסק המוזכרים במאמר זה.

כאשר אומרים לך שאתה "צולע" אבל אתה יודע שאתה "ממש" לא "צולע" אתה אומר לעצמך "עזוב" הוא טועה, אבל כאשר השני השלישי והרביעי אומרים לך "אחי" אתה "צולע" אתה כבר מתחיל לבדוק "אולי אתה באמת צולע" ולכן כאשר מוסדות המימון מתרחקים כמו מאש מעסקים מסוג זה כמי שבכול זאת רוצה לפתוח עסק בתחום הוא חייב לעשות זאת בדיוק כמו שמנהלים "תאגיד גדול"

הכותב דורון עמית מומחה בייעוץ עסקי ופיתוח עסקים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון עמית

דורון עמית יועץ עסקי וגם מלווה בתחום הניהול, השיווק, המכירות, יועץ עסקי ויועץ שיווק



 


מאמרים נוספים מאת דורון עמית
 
למה באמת צריך יועץ אסטרטגי
הייעוץ האסטרטגי מגיע מתוך תחום ה ייעוץ העסקי, כ יועץ עסקי אני לא מתחיל לעבוד עם עסק או חברה אשר אני לא יוצר את האסטרטגיה של העסק או החברה

היכן באמת ניתן להרויח כסף
ממעוף הציפור ניתן להבחין בדיוק מי מרויח באמת הרבה כסף. לא זה לא בעלי העסקים והחברות זה דווקה עובדי הציבור והחברות הציבוריות

רוצה לפתוח מסעדה, טיפים לניהול מסעדה
רבים הם האנשים הרוצים לפתוח מסעדדה, האומנם מסעדה זה העסק המתאים היום בישראל לפתיחה, האם נוכל להחזיק מסעדה לאורך זמן

האם יש עוד טעם לשכור יחצנים אנשי יחסי ציבור
14/11/13 | מכירות
נראה כי העולם הדיגיטלי קצת שינה את המפה של תחום יחסי הציבור בישראל, האומנם?

בשורה לבעלי העסקים זוגות העובדים יחד
כמה נחמד לקבל ידיעה לזוגות נשואים העובדים באותו חברה או עסק כי חישוב המס שלהם ייעשה עכשיו בנפרד

כיצד מנהלים משא ומתן
ניהול משא ומתן הוא מקצוע בפני עצמו האם אנו עושים אותו נכון, האם לנהל משא ומתן זה כמו משחק קלפים.

כיצד אני מגדילים את המכירות שלנו
02/08/13 | מכירות
שיטות המכירה של פעם כבר לא עובדות על שיטת המכירות היום, מה השתנה כיצד עלינו לפעול

ניהול פרויקטים, פרויקטים חדשים, כיצד מקימים פרויקט
הדור שאנו יודעים היום הוא הדור הנכון הפועל בגישה נכונה בכול מה שקשור למיזמים לעסקים חדשים, דור שיודע לנצל מיקור חוץ מקצועי ולהינות מקיצור התהליך

עסק שלא עושה כסף ורק מתגלגל הוא לא עסק
עסקים מעבר לתשלום הוצאות צריכים שירויחו כסף, עסק שרק מתגלגל ולא משפר את חיי בעליו הוא לא עסק. והשאלה מכאן לאן.

האם הפרסום בגוגל אכן שווה
רבים שואלים עם פרסום בגוגל אכן שווה, האמת זה תלוי, אך מי שרוצה לפרסם בגוגל בדפי העסקים החינמיים שלא יצפה לגדולות ונצורות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI