דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה-האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?.
תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה-האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?.
עו"ד צבי שטיין 20/01/14 |  צפיות: 5618

תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה-האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?.

מאת: עו"ד צבי שטיין, נוטריון ומגשר*

מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא הכדאיות בהגשת תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה והסיכויים להצליח בה. זו השאלה המרכזית בה מתחבטים בעיקר רוכשי הדירות החדשות במדינת ישראל וגם אותם אנשים אשר בנו את ביתם על קרקע שלהם ו/או הרחיבו/שיפצו את ביתם/דירתם. במאמרנו זה ננסה להשיב על השאלות החשובות האם כדאי להגיש תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה, מתי יש להגיש את התביעה ומהם סיכוי ההצלחה בתביעה שכזו?   א.    מהי תביעת ליקויי בניה נגד קבלן?

1.         הכינוי הכללי של תביעה נגד קבלן בכל הקשור לרכישת דירה חדשה או לבניה עצמית, או להרחבה או שיפוץ מבנה או דירה הנו תביעת ליקויי בנייה.

2.         אך אין מדובר בתביעה אך ורק בגין ליקויי בנייה.

3.         בתביעת ליקויי בניה נגד קבלן, נכללים, בדרך כלל, ראשי נזק נוספים כגון פיצוי בגין איחור במסירה, ירידת ערך בשל ליקויי בנייה שאינם ניתנים לתיקון, ירידת ערך בשל שטחים קטנים יותר מהמובטח של הדירה או אלמנט או חלק כלשהו שלה, עגמת נפש שנגרמה לרוכש/ למזמין בגין הפרות ההסכם ע"י הקבלן, פיצוי בגין דיור חלופי במקרה בו לצורך תיקון הליקויים יש לפנות את הדירה מיושביה, פיצוי בגין הובלה ואחסנה של מיטלטלי הדירהאם לצורך ביצוע תיקון הליקויים יש לפנות את הדירה ממטלטליה (זה קורה בעיקר במקרים של צורך בהחלפת ריצוף, או תיקוני טיח וצבע מסיביים בכל רחבי הדירה),

4.         ראשי נזק נוספים בתביעות ליקויי בנייה נגד קבלנים הנם: החזר הוצאות שהוצאו בגין חוות דעת מומחה מטעם התובעים, החזר הוצאות בגין תשלום למומחה מטעם בית המשפט, אגרות תביעה ששולמו לבית המשפט (מחצית ראשונה של האגרה וכן מחצית שניה של האגרה ככל שגם זו שולמה) ושכר טרחת עו"ד.

ב.    מתי כדאי להגיש את תביעת ליקוי בניה נגד קבלן?

1.                   ראשית- אין מה למהר. בדרך כלל בעת קבלת מפתחות הדירה החדשה, נהוג לערוך פרוטוקול מסירה בו זכאים רוכשי הדירות לרשום את כל הליקויים שהם מגלים באותה עת.

2.                   באופן טבעי, מתגלים ליקויים נוספים תוך כדי מגורים בדירה. הדבר מזכיר את תקופת ה"הרצה" שהייתה נהוגה לפני שנים רבות ברכישת רכב חדש.

3.                   בתקופה זו תגלו אם התריס החשמלי "נתקע" לפתע, אם דלת כלשהי חורקת או משפשפת את הרצפה בפתיחה או בסגירה, אם חלון כלשהו לא נסגר היטב, את הפגמים הכתמים והלכלוך של הריצוף לאחר סיום הנקיון של הדירה, אם השיפוע של הריצוף הונח הפוך בחדרי הרחצה או במרפסת והמים זורמים לכיוון תוך הדירה במקום לכיוון הניקוז , נזילות במקומות שונים, חדירת רטיבות מבחוץ ועוד.

4.                   מדובר בליקויים, שכל עוד לא גרתם בפועל בדירה, לא ניתן לגלותם בזמן הקצר העומד לרשותכם בעת עריכת הפרוטוקול.

5.                   חשוב ביותר! ברגע שאתם מגלים ליקוי או פגם שכזה, שילחו מיד! מכתב, בדואר רשום (לא בפקס ולא בדוא"ל)  למוכר הדירה ו/או לקבלן המבצע ודרשו לתקן את הליקוי. ככל שמדובר בפגם או בליקוי חמור, המפריע בצורה משמעותית לנהל חיים סבירים בדירה, דרשו מהקבלן שיתקן את הפגם בדחיפות.

6.                   בחוזים רבים, נוהגים הקבלנים לציין כי הם יבצעו את כל התיקונים (למעט אלה הדחופים) בצורה מרוכזת בתום "שנת הבדק", מונח שהומצא על ידי הקבלנים.

7.                   ככל שמדובר בליקויים לא מכבידים במיוחד, רצוי להמתין עד סוף שנת הבדק, וזה מגביר את הסיכויים שמרבית הליקויים בדירה יתגלו עד מועד זה.

8.                   לקראת סוף שנת הבדק, אך כחודש לפניה, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום ליקויי בנייה על מנת שילווה אתכם משלב זה ואילך מול הקבלן. חשיבות ההתקשרות עם עו"ד כבר בשלב זה, נובעת מן הצורך למצוא את המהנדס המקצועי המתאים לביצוע המשימה ולאו דווקא "לדוג" מישהו מהאינטרנט בשל העובדה כי הוא מפרסם את עצמו ומציע "חוות דעת" במחירים מפתים. הכנת חות דעת בצורה רצינית מחייבת שעות עבודה רבות של המהנדס ומכאן ברור כי מי שיגבה מחיר נמוך במיוחד, לא ישקיע יותר מדי זמן בהכנת חוות הדעת בצורה יסודית.

9.                   חשיבות רבה קיימת ל"כימיה" ולשיתוף הפעולה בין המהנדס ובין עורך הדין. בד"כ, עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום יבקש לערוך שינויים ותוספות רבות בחוות הדעת. כבר נתקלתי בהרבה מקרים, כאשר הגיעו אלי לקוחות עם חוות דעת ממהנדס שאיני מכיר, הוא סרב לערוך שינויים בחוות דעתו לבקשתי, כאילו מדובר היה בלוחות הברית שחלילה מלגעת בהם.

10.               עורך הדין יפנה אתכם  למהנדס בנין עם "קבלות" המתמחה בתחום ליקויי בניה, שיבדוק את כל הדירה ולא רק את הליקויים שאתם גיליתם שכמובן עליכם לספר עליהם ולהראות לו, ויכין עבורכם חוות דעת הנדסית לגבי מצב הדירה, הליקויים הקיימים בה, אלה הניתנים לתיקון ואלה שלא ניתנים לתיקון ומומלץ לגביהם לפנות לשמאי מקרקעין מוסמך (לא אלה המעריכים שווי פרטי תכולה מטעם חברות הביטוח) כדי לקבל ממנו חוות חוות דעת לגבי ירידת ערך של הדירה.

11.               בקשו מהמהנדס שיתמחר עלות תיקונו של כל ליקוי וליקוי, בעלויות הכספיות כפי שיעלה לכם לתקן באמצעות קבלן פרטי מטעמכם, שיקבע את עלות הפיקוח ההנדסי ושלא ישכח את המע"מ.

12.               בנוסף, בקשו מהמומחה שלכם שייקבע את מספר ימי העבודה הדרושים לצורך תיקון כל הליקויים בדירתכם, וכן שיקבע, האם לצורך ביצוע התיקונים, יש לפנות את תכולת הדירה ו/או האם משפחתכם צריכה להתפנות מהדירה לתקופה זו ולכמה זמן.

13.               לאחר שחוות דעת המהנדס תתוקן ותושלם, זו העת לשלוח אותה למוכר הדירה/לקבלן, בדואר רשום כמובן (ולא לשכוח לשמור על אישור המשלוח בדואר רשום, שמומלץ לשדכו לעותק של המכתב ששלחתם) ולבקשו לתקן את כל הליקויים המפורטים בחות הדעת.

14.               עליכם ליתן למוכר/לקבלן את ההזדמנות והאפשרות לבצע כל תיקון שברצונו לבצע. מומלץ לא להתנות תנאים כלשהם ולאפשר לו לתקן לפי הבנתו, אלא אם מדובר במשהו מיוחד שחייב להיות מתוקן בצורה מיוחדת.

15.               ככל שהמוכר/הקבלן יתקן את כל הליקויים, בזה יסתיים הענין תוך תקווה כי לא יתגלו בעתיד ליקויים ופגמים נוספים.

16.               במידה והמוכר/הקבלן יסרב לבצע את התיקונים, כולם או חלקם, למרות ההזדמנות שנתתם לו, זה השלב בו עליכם להחליט, האם אתם זונחים את הענין, או ממשיכים קדימה במאבקכם ומגישים את התביעה לבית המשפט.

ג.     מהם סיכויי ההצלחה של תביעה נגד קבלן בגין  ליקויי בנייה?

1.                   מנסיוני בן עשרות השנים בהן אני מטפל בכל סוגי תביעות ליקויי בנייה, נתקלתי לא אחד ברוכשי דירות מפוחדים ומבוהלים החוששים מפני התמודדות עם הקבלן והגשת תביעה משפטית נגדו לבית המשפט.

2.                   לא אחת שמעתי מפיהם, כי כאשר הם רמזו למוכר/הקבלן שאם לא יתקן את הליקויים הם יפנו לבית המשפט, תגובתו הייתה כי הוא מעסיק "סוללה" של עורכי דין מהטובים בארץ "על משכורת", הם לא מפחידים אותו, הוא יגרור אותם שנים רבות בהליכי משפט ויגרום להם הוצאות שהם לא יוכלו לעמוד בהן והוא מעולם לא הפסיד בבית משפט.

3.                   בנוסף הוא "מודיע" להם כי יגיש נגדם תביעה נגדית על סכומים עצומים בשל כל מיני "הפרות" של ההסכם על ידם ובסופו של דבר הם ישלמו לו פיצויים ולא ההיפך.

4.                   פעמים רבות שמעתי גם על קבלנים המאיימים על רוכשי דירות שאם הם יגישו נגדם תביעה לבית המשפט, הם לא ירשמו את הדירות שלהם בטאבו.

5.                   לא אחת מדובר ברוכשי דירה שכתוצאה מרכישת הדירה, הם שקועים עד צוואר בחובות ובתשלומי משכנתא והם חוששים כי לא יוכלו לעמוד בפני הוצאות כספיות נוספות, דבר המרתיע אותם וגורם להם, לעתים, לזנוח את ההליך המשפטי ופשוט, "להרים ידיים" ולוותר.

6.                   רבותי הקוראים, אין שום סיבה בעולם לוותר על זכויותיכם החוקיות, אין שום הצדקה להתנהלות תבוסתנית מצדכם ואין כל צורך להיבהל מאיומיו של הקבלן.

7.                   בסופו של דבר, בד"כ, מי שצודק מנצח. ככל שבדירתכם ישנם ליקויי בנייה ופגמים בבנייה ברורים, כל הסיכויים שגם המומחה מטעם ביהמ"ש יבחין בהם ויציינם בחות הדעת שהוא יגיש לבית המשפט.

8.                   ככל שהמוכר מסר לכם את הדירה באיחור, ללא כל הצדקה, הוא יחוייב לפצות אתכם בגין האיחור במסירה, אם ירצה או לא ירצה.

9.                   ככל שלצורך ביצוע התיקונים ייקבע כי עליכם להתפנות מהדירה ו/או לפנות את המטלטלין, יחוייב המוכר/הקבלן לפצות אתכם בגין דיור חלופי, אחסנה והובלה הלוך וחזור של המטלטלין שלכם.

10.               ככל שיתברר כי הגשתם תביעה אמיתית ולא מופרזת, מרבית הסיכויים כי ביהמ"ש יפסוק לכם פיצויים גם בגין ראשי הנזק הנוספים כגון: עגמת נפש, החזר אגרות ששילמתם ,החזר הוצאות ששילמתם בגין מומחים וכן שכ"ט עו"ד, הכל בהתאם לשיקול דעתו של ביהמ"ש ובהתאם למידת ההצלחה בתביעה.

ד.     דעה אישית של כותב המאמר

1.                 לדעתי, השלב הנכון והראוי להגשת התביעה לבית המשפט הנו בתום "שנת הבדק" לאחר ששלחתם את חות הדעת למוכר/לקבלן ואפשרתם לו לתקן את הליקויים והוא לא עמד במשימה ולא תיקן את הליקויים.

2.                 אין כל סיבה והצדקה לחשוש מפני עימות משפטי עם הקבלן, אשר יהיה גדול ככל שיהיה. "חוזקו" של הקבלן לא מקנה לו פריבילגיות או יחס מיוחד בבית המשפט ואתם והקבלן תקבלו בדיוק את אותו יחס ומי שיתברר כצודק - הוא יזכה בתביעה..

3.                 ככל שיש לכם תביעה צודקת כנגד הקבלן אין כל סיבה והצדקה שתחששו מפני הגשתה לבית המשפט.

4.                 ניהול נכון של התביעה ושיתוף פעולה בין מהנדס ועו"ד מקצועיים ומנוסים יניב את התוצאות החיוביות, וכמובן, גם אתם צריכים לשתף פעולה ולעזור בענין.

ה.    סיכום 1.         בפתח המאמר הסברנו בקצרה מהי תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה. 2.         בהמשך הבהרתנו מהו השלב שבו כדאי להגיש תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה. 3.         לאחר מכן סקרנו את סיכויי ההצלחה של תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה 4.         בסוף המאמר הבאתי את עמדתי האישית בסוגיה. הותר לפרסום ביום 2.1.2014

*כותב המאמר הנו עו"ד, נוטריון ומגשר המתמחה בתביעות של ליקויי בניה כשלים בבניה וירידת ערך  למעלה מ-30 שנים.

רחוב סמטת הבאר 3 רמת-גן מיקוד 52465

טלפונים: 03-6728559, 03-6720503

פקס' 03-6739193

טל' נייד:  050-5781323

דוא"ל  [email protected]

אתר:  WWW.ZVISTEIN-LAWOFFICE.CO.IL

כל המידע המוצג במאמר הנו מידע כללי בלבד שנכתב על דעת כותב המאמר בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או תחליף לו ו/או חוות דעת משפטית ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. ייתכן ובמידע חלו השמטות ו/או טעויות והנו חלקי בלבד ולא ממצה. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים ו/או המצורפים להם. כל המסתמך על המידע הכלול במאמר זה בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מכותב המאמר כל אחריות.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך או בכל אמצעי אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר – כל חלק שהוא מתוך מאמר זה, השימוש במאמר זה מותר אך ורק לצורך ציטוט והפנייה למאמר העברתו או חלק ממנו לגורם אחר מהווה הפרה של זכויות היוצרים.

 ליקויי בנייה

ליקויי בניה

נזקי בנייה

תביעת ליקויי בנייה

תביעות ליקוי בניה

תביעה נגד קבלן בנין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד צבי שטיין

ליקויי בנייה -צבי שטיין עו"ד מגשר ונוטריון -

התמחות בתחום ליקויי בניה

צבי שטיין, משרד עו"ד ונוטריון מתמחה בתביעות ליקויי בניה, כשלים בבניה, ירידת ערך, מקרקעין, תיווך, נזיקין, חוזים והוצאה לפועל.

 

פרופיל המשרד

המשרד הוקם לפני למעלה מ-30 שנה ע"י עו"ד צבי שטיין, מגשר ונוטריון, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א, חבר לשכת עורכי הדין בישראל מפברואר 1977 ונוטריון משנת 1992.

עיקר עיסוקו של המשרד הנו בתחום ליקויי בניה,כשלים בבניה וירידת ערך ומעניק שירות איכותי, אמין, מסור ומקצועי ללקוחותיו.המשרד מעניק שירותים משפטיים לכל הגורמים בתחום ליקויי בניה לרוכשי/בוני/משפצי/ מרחיבי דירות, לקבלנים הפרטיים ולחברות קבלניות גדולות וכן לכל הגורמים האחרים בתחום הבניה לרבות תביעות ליקויי בניה בהן מעורבים: מהנדסים, קונסטרוקטורים, מודדים אדריכלים, מפקחים ושמאים, קבלנים/קבלני משנה ויזמים.

במשך עשרות השנים בהן טיפל באלפי תביעות ליקויי בניה, רכש עו"ד צבי שטיין ניסיון עצום בתחום ליקויי בניה בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ, בכל הערכאות, והנו בעל אוריינטציה מאוזנת ו"דו-צדדית" בתחום ליקויי בניה, בשל העובדה כי במשך כל השנים מייצג עו"ד שטיין הן תובעים והן נתבעים בתביעות ליקויי בניה.

 

הצלחתו של עו"ד שטיין בתחום ליקויי בניה נובעת מניסיונו הרב והעשיר ומהתמקצעותו העיקרית בתחום תביעות ליקויי בניה, בו רכש, במהלך השנים הרבות,בנוסף לידע המשפטי הרב, גם ידע הנדסי רב בתחום הבניה וכן מניסיונו הרב בניהול תביעות ליקויי בניה, הגעה להסדרים,ויכולותיו בניהול הליכי מו"מ עם קבלנים וחברות הבניה הגדולות ביותר בארץ.

 

פעילות ציבורית

 

1.. חברות בוועדה של בתי דין משמעתיים של לשכת עורכי הדין.

2.. פעילות התנדבותית באיל"ן- איגוד ישראלי לילדים נפגעים, חבר הנהלת סניף ר"ג וגזבר הסניף

3.חבר הנהלה ארצית של איל"ן בין השנים 2000-1982 ויועץ משפטי של העמותה בין השנים 2000-1985.

4.נכלל ברשימת הבוררים של לשכת עורכי הדין.

 

התמחות

ליקויי בניה,כשלים בבניה ,ירידת ערך.

עו"ד שטיין מטפל למעלה מ-30 שנים בתביעות של ליקויי בניה, כשלים בבניה ,ירידת ערך אחריות ורשלנות מקצועית של כל הצדדים ובעלי התפקידים המעורבים בתחום הבניה: מהנדסים, קונסטרוקטורים, מודדים אדריכלים, מפקחים ושמאים, וכן בתביעות בגין ליקויי בניה ואחרות בין קבלנים ו/או יזמים לקבלני משנה.

המשרד מייצג רוכשי דירות/בתים בתביעות ליקויי בניה כנגד קבלנים וחברות קבלניות בתביעות בגין ליקויי בניה/ירידת ערך/פיצוי בגין אחור במסירה ועוד, בתביעות ליקויי בניה כנגד קבלנים בשיפוץ/הרחבה/בניה חדשה של דירה וכן בייצוג ובהגנה על קבלנים וחברות קבלניות בפני תביעות דיירים בגין ליקויי בניה המוגשות כנגדם.

המשרד מטפל בתביעות נזיקין כנגד חברות ביטוח בגין נזקים שנגרמו לדירות משרדים ומבנים כתוצאה של שריפה/נזקי מים וכו'.

בנוסף עוסק המשרד בעריכת חוזים לסוגיהם השונים, נדל"ן, ירושות וצוואות תביעות כספיות שונות ייצוג בבתי המשפט הוצאה לפועל ושירותי נוטריון.

ליקויי בניה



 


מאמרים נוספים מאת עו"ד צבי שטיין
 
כיצד תצליחו בתביעות ליקויי בנייה כנגד הקבלן
מתוך ניסיוני העשיר של עשרות שנים בטיפול בתביעות ליקויי בניה, הן כמייצג קבלנים וחברות קבלניות והן כמייצג דיירים, רוכשי / משפצי / בוני דירות ובתים בתביעות נגד קבלנים/מהנדסים/אדריכלים/שמאים/מודדים/מפקחים וכו', ליקטתי עבורכם מספר רב של עצות וטיפים וככל שתעשו בהם שימוש רב יותר, כך יגבר הסיכוי שתצליחו בתביעה עתידית, אם תיאלצו להגיש כזו, כנגד הקבלן/היזם, בגין ליקויי הבנייה.

ליקויי בנייה- אחריות יועץ קרקע בתביעות בגין ליקויי בנייה.
מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא אחריות יועץ קרקע בתביעות ליקויי בנייה, בסוגי המקרים בהם תיתכן אחריות יועץ קרקע בתביעות ליקויי בנייה. במאמר מובאת סקירת פסיקת בתי המשפט בנושא אחריותו של יועץ הקרקע כלפי רוכש הדירה כצד שלישי, דיון באחריות יועץ הקרקע במקרה של התקשרות ישירה בינו ובין מזמין העבודה והיקף אחריותו, תוך אבחנה בין אחריות לכשלים תכנוניים לבין אחריותו לכשלים בביצוע, והדגשה כי יועץ קרקע המפר את חובותיו המקצועיות כלפי הלקוח, עובר, במעשהו/מחדלו זה, גם עבירה משמעתית בהתאם לחוק המהנדסים. לסיכום מובאת עמדתו האישית בסוגיה של כותב המאמר.

ליקויי בנייה - מינוי מומחה מטעם בית המשפט וקביעת שכרו ע"י ביהמ"ש בתביעות ליקויי בנייה - הצעות לשיפורים.
מאמר זה סוקר באריכות, ביסודיות ובצורה מקיפה ומפורטת ביותר את נושא קביעת מינויים של המומחים המתמנים על ידי בתי המשפט בתביעות ליקויי בניה וקביעת שכרם. מאמר זה יצביע, על מספר החלטות שניתנו לאחרונה על ידי בתי המשפט ויסביר את הבעייתיות של החלטות אלה, אשר עם כל הכבוד, גורמות לבזבוז זמנו של בית המשפט הנכבד ובזבוז זמן של הצדדים המתדינים ובאי כוחם. במאמר מובאת הצעה מהפכנית לשינוי בכל הקשור למינוי המומחים מטעם בתי המשפט וכן נוסח מוצע של החלטת בית המשפט לענין מינוי מומחה מטעם בית המשפט.

תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה-האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?.
מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא הכדאיות בהגשת תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה והסיכויים להצליח בה. זו השאלה המרכזית בה מתחבטים בעיקר רוכשי הדירות החדשות במדינת ישראל וגם אותם אנשים אשר בנו את ביתם על קרקע שלהם ו/או הרחיבו/שיפצו את ביתם/דירתם. במאמרנו זה ננסה להשיב על השאלות החשובות האם כדאי להגיש תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה, מתי יש להגיש את התביעה ומהם סיכוי ההצלחה בתביעה שכזו?

בית משותף-חובות כספיים הדדיים בין דיירים במקרים של הרחבת דירותיהם -הקמת תקרה ועמודים.
מאמר זה דן בחובות הכספיים ההדדיים בין דיירים בבית משותף במקרים של הרחבת דירותיהם. תופעה זו נפוצה בעיקר בבתים בני שתי קומות וארבעה דיירים כאשר פעם מרחיב את דירתו הדייר מלמטה ופעם מרחיב את דירתו הדייר שגר בקומה העליונה.

ליקויי בניה- "זכות התיקון" עפ"י תיקון מספר 5 לחוק המכר (דירות) בתביעות ליקויי בניה
מאמרי זה הנו מאמר המשך למאמר קודם שפורסם על ידי ביום 22.10.2009 בו הבאתי סקירה מפורטת ורחבה יותר של נושא זכות התיקון ותביעות ליקויי בניה בכללותן. מאמרי זה מתמקד בתיקון הסעיף בחוק העוסק בזכות התיקון ובבעיתיות הנובעת מאופן ניסוחו של סעיף זה (תיקון מספר 5 לחוק מחודש אפריל 2011).

קבלן בנין חויב לפצות רוכשי דירה בגין נזקים שנגרמו להם עקב העובדה שהוא לא רשם בית משותף ולא רשם את דירתם בטאבו.
הקבלן משה קלוגר מבני ברק חויב בפסק דין מיום 8.9.2013 שניתן בבית משפט השלום בתל אביב לפצות רוכשי דירה משפ' הורונציק אשר היו מיוצגים ע"י עו"ד צבי שטיין מרמת-גן בסך של כ-140,000 בגין נזקים שנגרמו להם עקב העובדה כי הקבלן לא רשם את הבית כבית משותף ולא העביר את הדירה על שם הרוכשים בטאבו

ליקויי בניה – התוספת לחוק המכר (דירות) התשל"ג-1973 מהותה, הסברים והצעות לתיקון.
מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא מהותה של התוספת לחוק המכר (דירות) והצעות כותב המאמר לעריכת שינויים ותיקונים לתוספת זו. בפתח המאמר מובא הסבר קצר מהי התוספת לחוק המכר (דירות) וכן נוסחה העדכני של התוספת, לאחר מכן נסקור את סעיפי התוספת ונציע הצעות לשינויים ותיקונים לתוספת. בסוף המאמר נביא את עמדתנו האישית בסוגיה ולאחריו פרק סיכום.

ליקויי בניה – המדריך השלם לנושאים וראשי הנזק הנדונים בתביעות ליקויי בניה
מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושאים ובפלוגתאות הנדונים בתביעות ליקויי בניה. במאמר זה נביא מעין מדריך הכולל בחובו סקירה מפורטת של מרבית הנושאים, הפלוגתאות וראשי הנזק למיניהם, הנדונים בתביעות ליקוי בניה נגד קבלנים.

ליקויי בניה - בורר הנדסי- לפתרון סכסוכים בנושא ליקויי בנייה - האומנם?
מאמר זה דן בצורה מקיפה, יסודית ומפורטת בנושא כשרותו והתאמתו של מהנדס בנין לשמש כבורר הנדסי יחיד בתביעות ליקויי בניה. בפתח המאמר מובא הסבר קצר מהו בורר הנדסי. לאחר מכן נשיב לשאלה האם אכן מתאים מהנדס הבניין לשמש כבורר יחיד בתביעות ליקויי בניה? בהמשך נסקור את הפלוגתאות והנושאים הנדונים בתביעות ליקויי בניה. בסוף המאמר נביא את עמדתנו האישית בסוגיה ולאחריו פרק סיכום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI