דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר כאבי גב
כאבי גב
glife 13/04/09 |  צפיות: 1901

כאבי גב

*אי הקפדה על יציבה נכונה עלולה לגרום לכאבי גב ולכאבים בשאר חלקי הגוף. מרבית האוכלוסייה סבלו בעבר או סובלים כעת מכאבי גב בין אם זה באופן חד פעמי או באופן ממושך. כאבי גב תחתון נחשבים לכאבים הנפוצים ביותר לאחר כאבי ראש.*כאבים בשרירים שונים בגוף עשויים להתפשט גם לגב.ירידה במשקל עשויה להפחית בצורה משמעותית כאבי גב על ידי הלחץ המופעל על הגב. • חולשה של שרירי הבטן גורמת לקשיים ביציבות הגוף ועקב כך עלולים להיווצר כאבי גב.הגורם לכאבי גב לא תמיד ידוע אך ידוע כי כאבי גב יכולים להיגרם עקב פעילות מאומצת והעמסת משקל על הגב.כאבי גב עלולים להיגרם עקב בעיות באיברים שאינם קשורים באופן ישיר בעמוד השדרה כמו בעיות בלב ובכליות.ישנם מחקרים הטוענים כי לחץ נפשי עלול גם הוא לגרום לכאבי גב. לחץ נפשי עלול לעורר כאב כתוצאה ממתח בשרירים והצטברות של חומרי פסולת בשריר.חלק מהגורמים לכאבי גב הם: *מחלה ניוונית הגורמת להיצרות תעלת השדרה. לעתים המחלה עשויה להיות דלקתית ולפגוע ברקמות ובדיסקים הבין חולייתיים. עקב כך מתרחשים שינויים בדיסק הבין חולייתי הגורמים להתייבשות הדיסק ולירידה ביכולתו לעמוד בעומסים מכניים. עקב המחלה הניוונית עלולה להיווצר פריצת דיסק המלווה בכאבי גב חזקים. כאבי גב תחתון הם כאבי גב המורגשים באזור החוליות התחתונות ובעצם העצה. לעתים מתלווים לכאבי גב כאבים המוקרנים לאורך הרגליים והעכוז. על הגב התחתון קיים עומס רב מכיוון שמשקל הגוף עובר דרכו ואופן תנועתו מוסיף על העומסים המופעלים עליו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 glife


 


מאמרים נוספים מאת glife
 
בעיות שינה
*תרופות וכדורי שינה מפתחים תלות פיזית ונפשית אליהן מכיוון לאחר כל שימוש בהם גוברת הכמות הנדרשת לנטילתם כדי להשיג את ההשפעה הרצויה לנו שהיא שינה טובה ואיכותית ומניעת בעיות שינה.

רפואת תדרים
רפואת תדרים היא שם לכל השיטות העושות שימוש בגלי אור כדי לשפר את מצבו האנרגטי של האדם. רפואת תדרים מתבססת על כך שהתדרים קובעים את תכונותיהם של כל היצורים בעולם ובינן צבעם, רגשותיהם, התנהגותם ומחשבותיהם.

פריצת דיסק
בין חוליות עמוד השדרה נמצא הדיסקוס שהוא מעין טבעת של חומר קשיח ותפקידו לשמור על החוליות במקומן ולהגן על חוליות עמוד השדרה מפני פגיעתן זו בזו.ככל שהחלק הקרוע לוחץ חזק יותר על העצב כן יגדל הכאב המתלווה לפריצת הדיסק.

פיתוח גוף
כמו שהבנו עד כה פיתוח הגוף הוא ענף ספורט שיכול להביא רק תועלת כל עוד הוא נעשה בצורה נכונה ושקולה וכאן נשאלת השאלה: מתי עוברים את הגבול בין תועלת לנזק?

ניקוי רעלים
גם עישון סיגריות ושאר מוצרי הטבק למיניהם, תרופות, אלכוהול וסמים. בגוף בריא תהליך ניקוי הרעלים מתבצע באופן עצמאי. הריאות מסייעות בניקוי הרעלים על ידי סילוק הפחמן הדו חמצני מהגוף והכליות מסלקות את הרעלים על ידי הפרשת השתן.

מכון כושר
עקב התפתחותו של ענף פיתוח הגוף נוספו מכוני כושר רבים ומספר האנשים העוסקים בפעילות גופנית ופוקדים את מכון הכושר הולך וגדל. מגבירה את סיבולת הלב ריאה ומשפרת את כלל תפקודי הגוף ואבריו ולכן חשוב כי בכל מכון כושר יהיה אזור שבו ימצאו מכשירים לפעילות אירובית. בנוסף פעילות אירובית קצרה משמשת גם לחימום השרירים לפני אימון הכח.

מיגרנה
להתקפי מיגרנה עשויים להיות מספר גורמים כמו: מתח נפשי, חוסר שינה, רעש קיצוני, ריחות מסוימים ולעתים נדירות גם אכילה של גבינה צהובה ושוקולד.

כאבים
לכאבים בחזה יכולים להיות מספר גורמים: דלקת פרקים, כאבים בשרירי החזה ,כאבים בעצמות בית החזה, כיב קיבה ובעיות ומחלות לב וריאות כמו חסימת עורקים והתקף אסטמה.מחסור זה נוצר על ידי מחלות לב וכלי דם כמו טרשת עורקים ועל ידי כמויות גבוהות בדם של כולסטרול רע שבסופו של דבר מביא לסתימות בכלי הדם ועקב כך נגרמים כאבים חזקים בחזה הנובעים מהלב.

כאבי גב
*אי הקפדה על יציבה נכונה עלולה לגרום לכאבי גב ולכאבים בשאר חלקי הגוף. מרבית האוכלוסייה סבלו בעבר או סובלים כעת מכאבי גב בין אם זה באופן חד פעמי או באופן ממושך. כאבי גב תחתון נחשבים לכאבים הנפוצים ביותר לאחר כאבי ראש.

טיולי אופניים
לחץ אוויר נמוך מדי יגרום לקשיים ביציבות האופניים והרוכב יידרש להפעיל מאמץ גבוה מהרגיל. לעומת זאת לחץ אוויר גבוה מדי עלול לגרום לפיצוץ של הצמיג במהלך הנסיעה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI