דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון כמה זה עולה לנו
כמה זה עולה לנו
דורון גרינשפן 26/03/14 |  צפיות: 3585

דשא טבעי מחייב טיפול שוטף תחזוקה יומיומית ופיתרון בעיות שונות. האתגרים הנלווים להתקנת דשא טבעי באים לידי ביטוי גם ברמה הכלכלית שכן תחזוקתו המורכבת מחייבת סכומי כספיים בלתי מבוטלים וכמובן המון זמן ואנרגיה לא מועטה. לפיכך כיום ההעדפה הברורה של מרבית הציבור הן במגזר הפרטי והן בציבורי היא להתקין דשא סינטטי ולא בהכרח טבעי. רכישה והתקנת דשא סינטטי כרוכה ראשית בהוצאות כספיות גבוהות במיוחד, אולם במרוצת השנים השקעה זו תתברר כמשתלמת ותחזיר את עצמה במינימום זמן.

כיום ניתן להבחין במגוון רחב של סוגים בתחום הרחב של דשא סינטטי, חלקם נועדו לשרת צרכים של אנשים פרטיים בעוד שחלקם תוכננו כך שיוכלו לשרת נאמנה ולטווח הארוך צרכים ציבוריים, להשוואה לחץ כאן וכך תוכל לבחור את הדשא המתאים לך בצורה הרבה יותר נכונה והרבה יותר חכמה.

בדרך כלל פרק הזמן הממוצע בו ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה הכספית הראשונית שהיתה כרוכה בהתקנת הדשא המלאכותי, לא יעלה על שנה וחצי. אחד מהיתרונות הבולטים של דשא סינטטי נובע מרמת עמידותו הגבוהה שמאפשרת לו להאריך ימים ולשמור על המראה המטופח והאסתטי שלו לטווח ארוך של שנים. לא חשוב מכך, דשא סינטטי מטבע הדברים איננו נדרש להשקיה, נתון המאפשר חיסכון עצום במים ובהוצאות עבור צריכת המים. לסיכום מדובר בפיתרון משתלם מבחינת הכיס וכמובן מבחינת איכות הסביבה.

מומלץ לבצע השוואת מחירים אשר מאפשרת לכם לקבל את מלוא הפרטים החיוניים בכל הנוגע לסוגים ולעלויות הממוצעות של דשא סינטטי והתקנתו.

כמה נשקיע בהתקנת דשא אורגני לעומת סינטטי?

בשורות הבאות ברצוננו להשוות בין מחירי דשא סינטטי לטבעי, בהתייחס לגינות פרטיות שגודלן הממוצע איננו עולה על 50 מ"ר. הקמת גינה בגודל של 50 מ"ר על ידי התקנה של דשא טבעי תהיה כרוכה בהוצאות של כאלף וחמש מאות שקלים לאחר חישוב כולל, כך שהסכום אותו יש להשקיע בכל מ"ר מסתכם בשלושים שקלים. התקנה של דשא סינטטי בגינה בעלת אותן המידות האמורות תהיה כרוכה בהוצאות של שבעת אלפים שקלים, מאה וארבעים שקלים עבור כל מ"ר.

ההוצאות עבור התקנת מערכת השקיה במסגרת הקמת דשא טבעי בגינות יסתכמו בכ- אלפיים וחמש מאות שקלים. התקנה רגילה של דשא סינטטי הינה בעלות כוללת של ארבעת אלפים וחמש מאות שקלים, כלומר תשעים שקלים עבור כל מ"ר. לסיכום הקמת גינה באמצעות התקנת דשא טבעי כרוכה בהוצאות כוללות של ארבעת אלפים שקלים, והתקנה של דשא סינטטי מאידך תחייב אותנו בסכום כולל שיעמוד על אחד עשר אלף שקלים. נתונים אלו מופיעים באתרים שונים להשוואות מחירים כמו כן להצעות משתלמות בנושא.

כמה נשקיע בתחזוקת דשא אורגני לעומת סינטטי ?

פירוט הנתונים להלן מתייחסים גם הם לגינה פרטית בגודל ממוצע שלא עולה על חמישים מ"ר. תחזוקת גינה הכוללת דשא אורגני ואי לכך מחייבת השקיה תדירה, כרוכה בעלות שנתית עבור צריכת המים של אלפיים וארבע מאות שקלים, כלומר הוצאה חודשית של מאתיים שקלים. תחזוקת דשא טבעי כוללת בנוסף דישון, הדברה וטיפול בכל מיני בעיות ומחלות אפשריות, כל אלו יסתכמו בהשקעה שנתית כוללת העומדת על כ- ששמאות שקלים. כיסוח וגינון דשא טבעי יעמדו על כ- שלושת אלפים מאתיים וחמישים שקלים מדי חודש.

העלות השנתית הכוללת במסגרת תחזוקת דשא טבעי מסתכמת בשש אלפים שקלים, בשנה הראשונה ההוצאות יגיעו לעשרת אלפים שקלים, ובשנייה לשישה עשר אלף שקלים. התקנת דשא סינטטי בגינה תסתכם בעלויות של אחד עשר אלף וחמש מאות שקלים בשנה הראשונה והשנייה. להצעות משתלמות ניתן לבקר באתרים העוסקים בנושא ברשת האינטרנט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון גרינשפן


 


מאמרים נוספים מאת דורון גרינשפן
 
תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
אם לפני עשר שנים בודדות בלבד, כל מה שנותר לתושבי ישראל לעשות הוא להתבונן בקנאה ולשאת את מבטיהם אל על לעבר העיצוב העכשווי והעדכני שאפיין את אירופה באותה התקופה ובפרט את קו העיצוב של עולם התאורה, הרי שכיום פני היוצרות השתנו לאין ערוך.

מה זה מחזור משכנתא?
מחזור משכנתא הוא מונח שקרוב לוודאי שכל אחד מביניכם[ אשר נטל בשלב כזה או אחר בחייו משכנתא, או שמתכנן ליטול משכנתא בעתיד נחשף אליו, אולם לא הבין במה הוא כרוך ומהו משמעותו באופן כללי. במאמר הנוכחי ברצוננו לבאר את המונח מחזור משכנתא, לאחר מכן להבין האם מדובר בצעד כדאי ואם כן במה הוא כרוך.

הקמת עסק בארצות הברית
מי מאיתנו לא חולם או חלם בשלב כלשהו לפתוח עסק בארצות הברית ? חלק מאותם החולמים מצליחים להגשים את המטרות שהציבו לעצמם, וחלקם לא והחלום נשאר בגדר חלום עבורם. באופן כללי אין כיום מתכון בלעדי להצלחה, יחד עם זאת ניתן למנות כמה עצות יעילות שיוכלו להוות כלי חיוני והכרחי למימוש החלום וההצלחה.

כמה זה עולה לנו
26/03/14 | גינון
דשא טבעי מחייב טיפול שוטף תחזוקה יומיומית ופיתרון בעיות שונות. האתגרים הנלווים להתקנת דשא טבעי באים לידי ביטוי גם ברמה הכלכלית שכן תחזוקתו המורכבת מחייבת סכומי כספיים בלתי מבוטלים וכמובן המון זמן ואנרגיה לא מועטה. לפיכך כיום ההעדפה הברורה של מרבית הציבור הן במגזר הפרטי והן בציבורי

עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
בשורות שלפניכם סקירה מלאה ונרחב אודות ביטוח חובה לרכב. בשורות אלו נעניק לכם תשובות על מגוון שאלות נפוצות בתחום הביטוח כמו: מה פירוש המונח ביטוח חובה לרכב ומה המשמעות שלו? מה צפוי לנהג שעולה על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה לרכב?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI