דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר מה זה מחזור משכנתא?
מה זה מחזור משכנתא?
דורון גרינשפן 26/03/14 |  צפיות: 3519

מחזור משכנתא הוא מונח שקרוב לוודאי שכל אחד מביניכם[ אשר נטל בשלב כזה או אחר בחייו משכנתא, או שמתכנן ליטול משכנתא בעתיד נחשף אליו, אולם לא הבין במה הוא כרוך ומהו משמעותו באופן כללי. במאמר הנוכחי ברצוננו לבאר את המונח מחזור משכנתא, לאחר מכן להבין האם מדובר בצעד כדאי ואם כן במה הוא כרוך. כמו כן, ברצוננו להדריך ולייעץ למי מביניכם אשר עדיין לא נטל משכנתא, אולם מבין שביום מן הימים יהיה עליו למחזר את המשכנתא מתוך צורך הכרחי או העדפות אישיות.

המונח מחזור משכנתא כשמו כן הוא, כרוך בהחזר המשכנתא שניטלה על ידנו בעבר באמצעות אחת חדשה לרבות התנאים החדשים שנוספו במסגרתה. ניקח לדוגמא תושב אשר נטל משכנתא לפני שלוש שנים במסלול של ריבית קבועה צמודת מדד לתקופה של עשרים שנה. אותו הלווה נהג להחזיר לבנק 3000 ₪ מדי חודש בחודש, כאשר בתקופה זו הריבית עמדה על 5%. כיום הלווה מסוגל להחזיר לבנק מדי כל חודש תשלומים למעלה מ- 3000 ₪ נניח שביכולתו להחזיר 5000 ₪.

לשם כך הוא מעוניין לשנות את תנאי ההלוואה של המשכנתא שניתנה לו מהבנק, על ידי צמצום מספר השנים של ההחזרים במטרה להעלות את סכומיהם החודשיים. כמו כן יש לאותו הלווה אפשרות נוספת הכרוכה בשינוי מסלול המשכנתא למסלול אחר עם הצמדה שונה. במקרים אלו הבנק יעמיד בפני הלקוח הלוואה חדשה ועל ידי כך יסלק את הלוואת המשכנתא הקודמת. כעת ברצוננו לעמוד על המצבים בהם מומלץ למחזר משכנתאות ובפרט לאלו אנשים הכי כדאי לעשות זאת.

הגדלת ההחזר החודשי

מחזור משכנתא הוא צעד כדאי עבור מי שמעוניין להקטין את פרק הזמן של ההלוואה, כלומר עבור כל לקוח שיכול או רוצה להעניק לבנק מדי כל חודש סכומים גבוהים יותר מאלו הניתנים לו כיום במסגרת החזרי ההלוואה. כך ניתן להגדיל את ההחזר החודשי במטרה לסיים את המשכנתא במהירות האפשרית. מהלך זה נחשב לנבון בהתייחס לחיסכון שניתן להפיק ממנו מבחינת הריבית.תוכלו למצוא כיום מגוון רחב של מסלולים ומביניהם להניח את היד להצעה משתלמת של מחזור משכנתא, הצעה שכוללת את התנאים הנכונים ביותר עבורכם.

המצב יכול להיות מורכב כאשר ומדובר על החזר חודשי נמוך, מכיוון שהמהלך יחייב התייחסות נרחבת לכדאיות מחזור המשכנתא. המורכבות תבוא לידי ביטוי בצורך הכרחי לבדוק היטב אם מדובר בצעד הרציונאלי והחכם ביותר מהבחינה הכלכלית כמובן. אם אתם מעוניינים להקטין את פרק הזמן של ההלוואה יהיה עליכם לברר ראשית מהו הסכום הכספי אותו תחסכו במסגרת המחזור. מחשבון משכנתא הוא הכלי לבדיקת כדאיות המהלך והוא מאפשר לעשות זאת בצורה פשוטה וקלה יחסית.

הבנק מדי שנה צפוי לקבל מכם החזרים על סכומי הריבית. במידה וברצונכם לקצר את תקופת ההלוואה בחמש שנים, מתקופה נניח של חמש עשרה שנים לעשר שנים, ניתן יהיה בצורה זו לחסוך חמש שנות ריביות שהיו מצטברות קרוב לוודאי לסכומים די גבוהים.

הקטנת ההחזר החודשי

אם אתם מתקשים לעמוד בתשלומי החזרי ההלוואה, יש לשקול מחזור משכנתא כדי להאריך את תקופת ההלוואה. בצורה זו תצמצמו את ההחזרים החודשיים ויהיה קל יותר לשלם לבנק את אותם ההחזרים. ברוב המקרים הללו מומלץ לבצע מחזור משכנתא, ולבדוק האם זה משתלם, באתרים להשוואה בין מגוון הצעות. הקושי לעמוד בתשלומי ההחזרים החודשיים כרוך לעתים בשימוש במסגרת האשראי בחשבון העו"ש או בחריגה מהמסגרת הנ"ל. במקרים חריגים השבר עשוי להוביל להליכים משפטיים או למימוש הנכס על ידי הבנק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון גרינשפן


 


מאמרים נוספים מאת דורון גרינשפן
 
תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
אם לפני עשר שנים בודדות בלבד, כל מה שנותר לתושבי ישראל לעשות הוא להתבונן בקנאה ולשאת את מבטיהם אל על לעבר העיצוב העכשווי והעדכני שאפיין את אירופה באותה התקופה ובפרט את קו העיצוב של עולם התאורה, הרי שכיום פני היוצרות השתנו לאין ערוך.

מה זה מחזור משכנתא?
מחזור משכנתא הוא מונח שקרוב לוודאי שכל אחד מביניכם[ אשר נטל בשלב כזה או אחר בחייו משכנתא, או שמתכנן ליטול משכנתא בעתיד נחשף אליו, אולם לא הבין במה הוא כרוך ומהו משמעותו באופן כללי. במאמר הנוכחי ברצוננו לבאר את המונח מחזור משכנתא, לאחר מכן להבין האם מדובר בצעד כדאי ואם כן במה הוא כרוך.

הקמת עסק בארצות הברית
מי מאיתנו לא חולם או חלם בשלב כלשהו לפתוח עסק בארצות הברית ? חלק מאותם החולמים מצליחים להגשים את המטרות שהציבו לעצמם, וחלקם לא והחלום נשאר בגדר חלום עבורם. באופן כללי אין כיום מתכון בלעדי להצלחה, יחד עם זאת ניתן למנות כמה עצות יעילות שיוכלו להוות כלי חיוני והכרחי למימוש החלום וההצלחה.

כמה זה עולה לנו
26/03/14 | גינון
דשא טבעי מחייב טיפול שוטף תחזוקה יומיומית ופיתרון בעיות שונות. האתגרים הנלווים להתקנת דשא טבעי באים לידי ביטוי גם ברמה הכלכלית שכן תחזוקתו המורכבת מחייבת סכומי כספיים בלתי מבוטלים וכמובן המון זמן ואנרגיה לא מועטה. לפיכך כיום ההעדפה הברורה של מרבית הציבור הן במגזר הפרטי והן בציבורי

עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
בשורות שלפניכם סקירה מלאה ונרחב אודות ביטוח חובה לרכב. בשורות אלו נעניק לכם תשובות על מגוון שאלות נפוצות בתחום הביטוח כמו: מה פירוש המונח ביטוח חובה לרכב ומה המשמעות שלו? מה צפוי לנהג שעולה על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה לרכב?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI