דף הבית בידור ופנאי צילום אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
מיקוקה הפקות 30/04/14 |  צפיות: 3473

צילום היא אחת האמנויות הנגישות ביותר לבני האדם. בשנים האחרונות הפך הצילום לזמין ויומיומי מאי פעם. בזכות המצלמות המגיעות עם המכשירים הסלולאריים שאנחנו נושאים על גופנו בכל שעות  היום, אותן מצלמות קטנטנות שרק הולכות ומשתדרגות, צצו להן  אינספור אפליקציות שנועדו להפוך את חווית הצילום הסלולארי למקצועית, רצינית ויצירתית יותר.

במקום לעבור קורס פוטושופ או לרכוש עדשה נוספת שעולה לרוב יותר מהמצלמה עצמה, אפשר  פשוט להוריד אפליקציה. חלק מהאפליקציות נועדו לשימוש בעת הצילום עצמו ומהוות תחליף לציוד צילום וחלקן מחליפות את תהליך עיבוד התמונה.

אפליקציה מוכרת וידידותית יותר למשתמש היא "אינסטגרם" שמאפשרת תוך פחות מדקה לתת לתמונה מראה רטרו שיקי ומגניב. ההשראה ללידתה של אינסטגרם במוחו של קוין סיסטרום, בוגר סטאנפורד עם חיבה לסטארטאפים ולצילום –  היא מצלמת  Instamatic שייצרה חברת קודאק אי שם בשנות ה-60. אותה מצלמה הפיקה תמונות פולרויד בעלות יחס רוחב-גובה מרובע בניגוד ליחס הפופולארי והרווח 16:9.

האפליקציה כל כך מצליחה שמפתחים בכל העולם עובדים על אפליקציות תומכות לצילום האינסטגראמי. אחת מהן היא INSTAFRAME המאפשרת, בין השאר, להוסיף טקסט, ליצור קולאז'ים, ליצור גבולות ולעשות זום לתמונות שנלקחו באפליקציית האם.

רק בשנה האחרונה התקיימו  ברחבי העולם תערוכות שהציגו אך ורק תמונות שצולמו באפליקציה. אחת מהן היא  London 2012 המראה זוויות שונות של העיר, כפי שצולמו על ידי אשפי צילום סלולארי בתקופה בה התקיימו בעיר המשחקים האולימפיים.

כיום, פחות משלוש שנים מאז השקתה, אינסטגרם היא הפלטפורמה הגדולה והחשובה בעולם לצילום סלולארי ואף נרכשה לאחרונה על ידי פייסבוק. אך ישנן עוד אפליקציות שבודאי לא שמעתם עליהן המאפשרות לעשות מניפולציות לא פחות מגניבות על התמונות שלכם:

אינסטגרם למתקדמים

בעזרת ארבע אפליקציות שהיקרה שבהן עולה 3 דולרים ניתן להפוך את התמונה משמאל – לתמונה מימין. אפליקצית "i design" הופכת את התמונה למשטח ציור. "Laminar" מאפשרת להוסיף לתמונה פילטרים, טקסטורות ושכבות. "superimpose" מאפשרת להציב את התמונה על כל רקע שתבחרו ו-"i colorama" מאפשרת לשנות את הצבע והטונים של התמונה ולהוסיף לה רישומים וסקיצות.  ארבעת השינויים הללו מאפשרים להבליט את המימד הדרמטי שהיה קיים בתמונה מלכתחילה ולהכניס בה עניין.

הגרסה המקוצרת

במקום ארבע שנים במחלקה לעיצוב גראפי בבצלאל, או צפייה במיליון טוטוריאלז ביו-טיוב, Adobe הוציאה אפליקציה טרייה מהתנור שמאפשרת לכולנו להיות מעצבים גראפיים לרגע:

סוף סוף גרסה סלולארית של התוכנה הידועה והאהובה PHOTOSHOP בעלת השם המבטיח PHOTOSHOP EXPRESS. האפליקציה מאפשרת להוסיף לתמונות פילטרים, טקסטים, לשלב שתי תמונות יחדיו ועוד ועוד. והמחיר? 5 דולרים בלבד.

לא רק לחובבנים

לאחר שנקלע הבמאי השוודי מליק בנדג'לול לקשיים כלכליים בהשלמת סרטו הדוקומנטרי Searching for Sugar Man",  הוא שלף את האייפון שלו ויצא לצילומי השלמות. בעזרת אפליקציית  8 מ"מ עליה הוציא שני דולר בלבד סיים הבמאי את סרטו ואף קטף את האוסקר.

כמו מצלמת DSLR

עוד לא חגגה שנה וכבר נחשבת לאחת האפליקציות החשובות ביותר בתחום הצילום הסלולארי: Cine Pro מדמה צילום בעזרת עשרות פילטרים שונים ועושה התאמות וכיוונונים שמזכירים מצלמות DSLR. דוגמא לאחד הכיוונונים שהיא עושה הוא שינוי האסא של החיישן הדיגיטלי, פונקציה שמקורה בעולם הפילם ומאפשרת לשנות את מידת הרגישות של סרט הצילום כאשר הוא נחשף לאור.

לכל אחד יש סיפור לספר

היכולת ליצור ואף לערוך סרטים בעזרת מצלמת הסמארטפון הביא ללידתם של מספר פסטיבלים בינלאומיים המוקדשים לנושא. אותם פסטיבלים מושכים תשומת לב רבה במרחב הווירטואלי . בשנת 2011, לאחר השקתו של אייפון 4, הושק The Original iphone Film Fest . מדובר בפסטיבל אינטרנטי שחרט על דגלו את הסיסמא: "we believe everyone has a story to tell". המסר אולי שחוק ושגור, אך הוא מקבל אישור מחודש אם מתייחסים לדמוקרטיה היצירתית שמאפשר הצילום הסלולארי. והנה הסרטון הזוכה לשנת 2011:http://vimeo.com/33595069.

פסטיבל נוסף המוקדש כולו לסרטים סלולריים  הוא ה- iPhone Film Festival שנוצר על ידי יוצרים המעידים על עצמם ש"אין להם את המשאבים שיש לאולפני הסרטים כדי כדי ליצור סרטים". כל מה שצריך, אומרים המארגנים, הוא אינסטינקטים יצירתיים, כשרון ו… אייפון.

קצת יותר מדיי

חשבתם שכבר ראיתם הכל? בקטגורית האפליקציה הכי מיותרת במרחב הווירטואלי זוכה "5 years later".  שמאפשרת לשלוח תמונות בדואר האלקטרוני לכל איש קשר שתרצו – שיעלו לרשת בעוד חמש שנים. למשל, אם צילמתם את צעדיו הראשונים של תינוק, אתם יכולים כבר עכשיו לפתוח לו חשבון מייל עם הוראה לשלוח אליו את התמונות רק בעוד חמש שנים. הוא כבר יצפה בהן בחדר המחשבים ביום הראשון של כתה א'.

ולקינוח, הנה אפליקציות נוספות שעברו תחת ידיהם של מיטב המומחים באתר "iphoneography central".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיקוקה הפקות


מיקוקה הפקות- חברה להפקת תוכן וידאו יצירתי

www.mikooka.com

www.facebook.com/MikookaProduction

www.youtube.com/user/mikooka



 


מאמרים נוספים מאת מיקוקה הפקות
 
סרט שיווקי. אננס כתום. נקודה.
לפני כמה זמן עלית על תגלית מרעישה שיכולה לשנות את העולם. אננס כתום. פנית לחברים, פירסמת בפייסבוק, בנית אתר ואפילו תלית שלט חוצות. עכשיו כל מה שחסר לך זה סרט וידאו עם כנפיים... כזה שישווק וימכור גם הרבה אחרי שהסרט עלה לאוויר.

העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
11/11/14 | קולנוע
העולם היום מתפתח במהירות ובכל יום מצטרפות לחיינו המצאות חדשות. הרבה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות שאנו רואים עובדות בעיקרון של פיוז'ן- מיזוג בין דברים קיימים באופן שיוצר מוצר חדש.

על פי העיקרון הזה פיתחו לפני מספר שנים בחברת הסטראט-אפ DigiGage מוצר המשלב תוכן וירטואלי עם מעלית- מיזוג של שני עולמות שונים שביחד יוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי!


האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
31/07/14 | קולנוע
זה תפס את רובנו כילדים, היינו רצים אחרי מסוק צעצוע עם שלט המונע ע"י סוללות ומתפלאים כשהצלחנו להשאיר אותו באוויר. היום, באמצעות רחפנים משוכללים המחוברים למצלמות מקצועיות הצעצוע מהילדות הפך לעבודה של מקצוענים.

תחקירן אחרי בן אדם- עבודת התחקיר כהכנה לסרט מסע דוקומנטרי
21/07/14 | קולנוע
כל איש הוא סיפור, אבל לא כל סיפור שווה שיספרו אותו. כשאנחנו כותבים תסריט לסרט דוקומנטרי מסע ועדיין אין לנו דמות ראשית אנחנו מנסחים את הרעיון הכללי של הסרט ומתחילים את עבודת התחקיר, בחיפוש אחר הדמות האידיאלית.

להבין את הסיפור בדרך לתיעוד דוקומנטרי מוצלח
30/04/14 | צילום
כדי לעזור לכם ליצור תיעוד דוקומנטרי מוצלח ערכנו רשימה של עשרה כללים (יש לציין שלא מדובר בנוסחאות או בכללי ברזל, אלא דעה אישית, המלצה, הנובעת מניסיון רב והתבוננות – לינק ל"חגיגות עשור לתיעוד וידאו ביתי") שיש להתחשב בהם לפני ובעת צילום תיעודי. כי איך תדעו מה גודל הפריים שלכם כשאתם לא יודעים על מה הסיפור?

תיעוד בוידאו של מופעים ואירועים בימתיים
30/04/14 | צילום
כיצד כדאי לתעד בוידאו מופעים ואירועים בימתיים? כל עסק זקוק לתיעוד אירועים חיים – ימי עיון, כנסים, הרצאות, מופעים מוזיקליים או אירועי תרבות למיניהם. המטרה הראשונה בתיעוד וידאו איכותי היא לא רק תזכורת לכך שהאירוע התקיים אלא הנצחתו לכדי יצירה העומדת בפני עצמה.

דוקו-מסע: עוד דרך לספר סיפור דוקומנטרי
30/04/14 | צילום
במאים רבים יוצאים מנקודת ההנחה שברגע שימצאו את הדמות המושלמת הם יוכלו לשים מולה מצלמה ויצא להם סיפור קולנועי. לעתים זה נכון, אך בהרבה מקרים הם יגלו, לאחר שצברו שעות של חומר גלם, שאמנם יש להם דמות – אך אין להם סיפור.

לצלמים: מכירת וידאו און ליין
30/04/14 | צילום
מכירת חומרים ברשת לצלמי וידאו – האם זה משתלם? טיפים מקצועיים על עולם ה- FOOTAGE BANK

אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
30/04/14 | צילום
לא רק אינסטגרם: אפליקציות לעיבוד תמונה בסמארטפון אם גם אתם נמנים על אלו שלפני שנים עוד רכשו מצלמה דיגיטאלית אבל מאז מצלמים את הילדים רק באייפון – המידע שלהלן חשוב מאד עבורכם. בעזרת מספר אפליקציות ידידותיות למשתמש נסביר לכם כיצד להפוך את המכשיר הסלולארי למעבדת קולנוע קטנה.

להקשיב לסיפור: על החשיבות של סאונד בתיעוד הדוקומנטרי
30/04/14 | צילום
הסאונד הוא חלק מהותי מהקומפוזיציה – לא קומפוזיציה של הפריים, אלא קומפוזיציה של הסיפור – והוא משפיע באופן ישיר על הבחירות שלו. צלם שלא מבין את הצורך הדרמטי של הדמויות שלו, יתקשה לעקוב אחריהן עם מצלמתו. צלם שלא מקשיב מפספס את הרגעים היפים האלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI