דף הבית עסקים שיווק ופרסום איזה אסטרטגיה שיווקית העסק שלכם צריך
איזה אסטרטגיה שיווקית העסק שלכם צריך
מאה הימים 06/01/15 |  צפיות: 3209

התחרות הגדולה בעולם המודרני בין החברות המתחרות על הלקוחות, דורשת מבעלי העסקים לערוך אסטרטגיה שיווקית חכמה ויעילה על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר מתהליכי הפרסום. מטרת האסטרטגיה השיווקית היא לגבש את הדרך בה ילך הארגון על מנת להשיג את מטרותיו.

לצורך כך יש כמובן לקבוע מטרות – דבר שלא כל הארגונים עושים באופן קבוע – ומשם לקבל החלטות ביחס לפילוח שוק, הגדרת קהלי מטרה, מיצוב המותג שלי אל מול המתחרים. לאחר שעשינו זאת, נקבע את תמהיל שיווק ותקציבו. על מנת ליצור שילוב יחודי של ערך ללקוח, נוהגים לגבש אסטרטגיה שיווקית יחודית, המבדלת את המותג ממתחריו.

סקר שנערך בשנת 2014 הציג כי רוב העסקים אינם מפלחים את הקמפיינים הפרסומיים שלהם ו"מטרידים" את קהל הגולשים ברשת. אסטרטגיה שיווקית נכונה תסייע לכם לייעל ולמקד את הפנייה שלכם לקהלים המתאימים, לייעל את הקמפיינים הפרסומיים, לחסוך בהוצאות ולמקסם רווחים.

מהם השלבים בגיבוש אסטרטגיה שיווקית לעסק?

1. אבחון שיווקי: ניתוח של המצב הקיים בתוך העסק – המוצרים והשירותים, המותג, היתרונות והחסרונות ומחוץ לעסק – הסביבה העסקית, השוק ומגמותיו, הלקוחות וקהלי היעד הפוטנציאליים, המתחרים. היכרות מעמיקה עם נתונים אלה תעזור לנו לבחור באסטרטגיה שתמקסם את היתרונות שלנו עבור קהל המטרה הנבחר.

2. הגדרת מטרות ויעדים: חשוב מאוד למקד את המטרות שלנו ואפילו את החזון. אין דינו של עסק שמבקש להישאר 'חברת בוטיק' קטנה המספקת שירותים לקהל לקוחות מצומצם, כמו עסק השואף להתרחב בעתיד ולהפוך לרשת או לעשות אקזיט. כדי לאמץ אסטרטגיה שיווקית נכונה חשוב להסתכל רחוק במנותק מהמצב הקיים ולחשוב איפה אנחנו רוצים להיות (גם העסק או החברה וגם אנחנו מבחינה אישית).

3. חלופות אסטרטגיות: לאחר שביצענו אבחון שיווקי, ערכנו מחקר שוק וניתחנו את המצב הקיים והגדרנו לנו מטרות ויעדים, זה הזמן לבחון חלופות אסטרטגיות לעסק. תחת כל חלופה נפרט את קהל המטרה (היחודי לה), נגדיר מחדש את המוצרים או השירותים בהתאם, ונפרט את דרכי השיווק על מנת ליצור מודעות והעדפה בקרב קהלי היעד. כך לדוגמה חברת תעופה יכולה להגדיר את קהל המטרה שלה כלקוחות אמידים ואנשי עסקים ולהשקיע במחלקת הביזנס והמחלקה הראשונה ובאיתור קהלי יעד אלה ומשיכתם באמצעות מועדון אטרקטיבי. ואילו חברה אחרת יכולה לבחור באסטרטגיה של low cost והנגיש את הטיסות לקהל רחב וגדל.

4. תכנון דרכי השיווק: בהתאם לקהלים שבחרנו ולמוצרים שהגדרנו, נבחר גם באופן השיווק, על מנת להגיע לקהל המטרה שהוגדר בצורה האפקטיבית ביותר. בשלב זה נבצע את הבחירה במדיה המתאימה לשיווק ולפרסוםגם כאן כדאי לבלוט ולהיות יוצאי דופן ממהמתחרים שלכם, באמצעות תכנון יצירתי ובחירה במדיה ובעיתוי פנייה שבה קהל המטרה מעוניין לשמוע ואינו מוצף. כך למשל, בפורום של עורכי דין בלינקדאין ישנם באופן לא מפתיע בעיקר עורכי דין. איש IT בפורום כזה יכול לספק מענה מעניי לצרכים של משרדי עורכי דין רבים וליצור בולטות גדולה – מאחר שהוא כמעט לבד שם. בפורום IT  לעומת זאת, הוא נמצא עם כל הקולגות ויהיה לו הרבה יותר קשה גם לבלוט ובעיקר – לאתר לקוחות.

אסטרטגיה שיווקית – המתכון להצלחה

עוד לא מאוחר מדי! אנו מזמינים אתכם להכנס לאתר האינטרנט שלנו (חפשו אותנו בGoogle – "מאה הימים") ולערוך אבחון שיווקי לעסק שלכם בחינם! תוך זמן קצר תקבלו משוב ישירות לדואר האלקטרוני.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאה הימים


 


מאמרים נוספים מאת מאה הימים
 
משלוח דיוור אפקטיבי: מתי כדאי לשלוח?
שליחת ניוזלטר ללקוחות היא אחת הדרכים הנפוצות כיום לשמירה על קשר עם לקוחות. אם אתם רוצים לשמור על קשר לזמן ממושך, להרחיב את הקשר עם הלקוחות, ולאפשר דיאלוג בין הלקוח לבין בית העסק, שליחת ניוזלטר ללקוחות היא הדרך המתאימה לכך. שליחת ניוזלטר ללקוחות חייבת להיעשות תוך התחשבות בגורם הזמן על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.כלומר, חשוב לדעת מהו הזמן המתאים ביותר למשלוח ובאיזה תדירות לשלוח. להלן מספר טיפים לגבי גורם הזמן.

כך תייצרו לידים לעסק
יצירת לידים לעסק היא יצירת מאגר של לקוחות פוטנציאלים חדשים לעסק שלך. המטרה היא להשיג לידים איכותיים, כלומר לקוחות המעוניינים בשירותים שלך והם בעלי פונטציאל קניה גבוה. יצירת לידים לעסק נחלקת ליצירת לידים חמים וליצירת לידים קרים. לידים חמים הם אותם לקוחות שמבצעים את הפנייה אליך ביוזמתם על ידי התקשרות, הרשמה לניוזלטר, השתתפות בסקרים וכדומה. לעומתם לידים קרים הם כאלו שאנו יוצרים איתם את התקשורת הראשונית והם לא בהכרח מעוניינים בה. להלן מספר דרכים מקובלות של יצירת לידים לעסק, חמים וקרים.

לקחי השיווק של שנת 2014
בשנים האחרונות נראה לכאורה שכל העסקים התקדמו לעידן האינטרנט. אפילו בעלי עסקים קטנים בראשית דרכם פותחים דף בפייסבוק או מקימים אתר באינטרנט. אך השימוש באמצעים האלו אינו מספק ויש לוודא שהוא אכן מגיע לקהלי היעד של העסק ואף מניע לפעולה. ייעוץ שיווקי לעסקים יעזור לכם לעשות שימוש נכון במדיות הדיגיטליות על מנת להגיע אל הלקוח.

איזה אסטרטגיה שיווקית העסק שלכם צריך
התחרות הגדולה בעולם המודרני בין החברות המתחרות על הלקוחות, דורשת מבעלי העסקים לערוך אסטרטגיה שיווקית חכמה ויעילה על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר מתהליכי הפרסום. מטרת האסטרטגיה השיווקית היא לגבש את הדרך בה ילך הארגון על מנת להשיג את מטרותיו. סקר שנערך בשנת 2014 הציג כי רוב העסקים אינם מפלחים את הקמפיינים הפרסומיים שלהם ו"מטרידים" את קהל הגולשים ברשת. אסטרטגיה שיווקית נכונה תסייע לכם לייעל ולמקד את הפנייה שלכם לקהלים המתאימים, לייעל את הקמפיינים הפרסומיים, לחסוך בהוצאות ולמקסם רווחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI