דף הבית קניות וצרכנות צרכנות פרקט עץ מדריך קניה נבונה ונכונה
פרקט עץ מדריך קניה נבונה ונכונה
יורם פרקט מכירה והתקנה 18/06/15 |  צפיות: 4256

פרקט עץ אמיתי מדריך קנייה


מאת: יורם פרקט אמן פרקטים טל: 050-9911998


פרקט עץ הוא השקעה בבית שלך שתימשך במשך עשרות שנים ומביא חמימות ויופי. פרקט עץ מעלה את ערך הבית שלך, עץ אמיתי זו אמירה נצחית של טעם טוב וסגנון.


כאשר מחליטים אם לעשות פרקט עץ אמיתי יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון, כוללים סוג של העץ המתאים, האם לעשות פרקט עץ אמיתי בכל הבית או רק באזורים מסוימים בבית ואפילו אורח החיים וההתנהלות היומיומית בבית צריכה להילקח במסגרת השיקולים בבחירת סוג פרקט עץ אמיתי המתאים.

כאן אספנו עבורכם את כל הידע שאתם צריכים כדי לעשות בחירה נכונה וסקירה זו מהווה סיכום ומדריך מקיף לקנייה של פרקט עת אמיתי.

פרקט עץ אמיתי - דברים לשקול


יש עשרות אפשרויות פרקט עץ אמיתי בשוק כיום, כל אחד עם יתרונות משלו אבל גם עם חסרונות. ייתכן שכבר יש לכם בדמיון את טווח הצבעים של פרקט עץ המתאים לבית שלכם, ואולי עוד לא, אבל צבע הוא רק ההתחלה. חשוב לשקול גם את הדברים הבאים:


סוג של ריצוף: כאשר אנו רואים ריצוף עץ, אנחנו בדרך כלל מדמיינים את חתיכות עץ אמיתי מחוברות יחד, אבל כיום חוץ מפרקט עץ מלא גושני שכולו עשוי עץ יש סוגים רבים נוספים של פרקט עץ טבעי אמיתי אבל מהונדס העשוי שכבות. פרקט עץ מהונדס הוא זמין יותר בשלל אפשרויות, הוא זול יותר מפרקט עץ מלא והוא הרבה יותר נפוץ.


היתרון העיקרי לריצוף פרקט עץ מלא מוצק עבה הוא פוטנציאל של מספר פעמים שבו ניתן מחדש לשייף ללטש את העץ ולשפץ אותו. פרקט עץ מלא ניתן לשייף פעמים רבות במהלך חייו  לעומת פרקט עץ אמית מהונדס שמספר הפעמים מוגבל בהתאם לעובי שכבת העץ.


צריך להבין כי בפרקט עץ צפוי שינויי צבע בתוך אותו דגם של עץ וגם לאורך זמן, זה בדרך כלל משפר את היופי, עומק, והאופי של פרקט העץ וזה לא פגם.


החסרונות לפרקט עץ ברורים, העלות של פרקט עץ אמיתי גם אם הוא פרקט עץ מהונדס יקרה משמעותית מפרקט סינטטי, פרקט עץ רגיש יותר לפגיעות, חייב להתקין אותו על תשתית נכונה והוא לא מתאים לכל אחד.


בניגוד למה שחושבים דווקא פרקט עץ מהונדס שנקרא גם פרקט עץ שכבתי הוא יציב יותר בגלל אופן הייצור שלו פורניר מודבק על ליבה שכבתית, דומה בבנייה לדיקט עם שכבה עליונה עץ.  תוחלת חיים של פרקט עץ שכבתי איכותי הוא כ 30-60 שנים תלוי באיכות.


אחריות ותקנים של פרקט עץ אמיתי. חשוב לדעת שלא כל היערות ויצרנים משתמשים באותם תקנים ודירוגים וגם אותם דירוגים ותקני איכות נפוצים שקיימים הם כלליים אבל א יחולו על סוגים מסוימים של עץ - למשל מייפל.  לכן בבחירת פרקט עץ אמיתי פחות חשוב כל הסיסמאות והאחריות יצרן בדרך כלל אם קיימת היא מוגבלת ומצומצמת ומה שבאמת לשים לב היא דווקא לאחריות על התקנה מקצועית ועל מתקין פרקט עץ ברמה גבוהה שימנע מראש בעיות וליקויים אפשריים.  בפרקט עץ כל תיקון עלול להיות יקר מאד ולכן כדאי מאד דווקא שלא לחסוך בעלות העבודה – בפרקט עץ העבודה לא פחות חשובה מהעץ עצמו שיחד מתגבשים לרצפה יוקרתית למשך שנים רבות קדימה.


פרקט עץ אמיתי - שיקולי עלות


לאחר שבחרת בפרקט עץ שמתאים בצבע בגוון ברמת הגימור ובמחיר צריך לחשוב את העלות הכוללת של ההתקנה. במרבית המקרים רצוי לקבוע כמה מטר מרובע נטו רצפה דרוש ובתוספת של 10% הנצרכת בעת ההתקנה בגלל חיתוכים, ניסורים ופסולת.


מלבד עלויות חומר, הנה רשימה של הוצאות נוספות שתהיה עליך גורם במהל, לפני או אחרי התקנת פרקט עץ הרצוי:


פינוי ריהוט: חלק מהמתקינים יידרשו לפנות את כל הרהיטים שלך ולהחזיר בחזרה ברגע שההתקנה הושלמה. אחרים יידרשו תוספת מיוחדת בתשלום בגלל העבודה הכרוכה בהזזת רהיטים הזמן והמאמץ שזה דורש. שאל על כך מראש.


הסרת כיסוי רצפה ישנים: אם יש לך פרקט ישן, שטיח מקיר לקיר, פי וי סי או משהו כזה ייתכן שיהיה צורך להסיר ולהיפטר מזה לפני תחילת העבודה. במרבית המקומות יש תשלום נוסף בשל כך לכן רצוי לציין מראש איזה רצפה קיימת כרגע בשטח כדי לקחת בחשבון את כל העלויות.


הכנת תשתית : אם תשתית הרצפה לא ישרה ומפולסת כראוי וזקוקה לתיקון בגלל חוסר אחידות אז עבודת הכנה מקדימה לתשתית עשויה להיות כרוכה בתשלום נוסף שניתן לתמחר אך ורק לאחר בדיקה בשטח.
חומרים ואבזרים: רצוי לברר את שיטת ההתקנה, האם מבצעים את התקנת פרקט עץ בהדבקה מלאה לרצפה, או הדבקה של החיבורים בלבד או הנחה צפה ללא התקנה על מצע בידוד מתאים. אם מדביקים רצוי לברר באיזה חומרי דבק ישתמש המתקין פרקט, שכן יש הבדל משמעותי בעלויות דבקים שונים ודבקים איכותיים באמת יכולים לעלות כמעת פי שתיים מדבקים פשוטים. בנוסף קחו בחשבון עלויות פנלים, ספי גימור והתפשטות וכל אותם אביזרים וחומרים קטנים שכאילו שוכחים להכניס בחשבון.


סיכומו של דבר – בבחירת פרקט עץ המרכיב העיקרי הוא איש מקצוע נכון שיידריך אתכם בקנייה של פרקט עץ שמתאים לבית שלכם, בתקציב שלכם ויסביר לכם את כל הפרטים הקטנים כדי שתדעו מראש לקראת מה אתם הולכים ולא שרק ביום ההתקנה תגלו מידע נוסף ותאלצו לשלם כספים נוספים בגלל תירוצים שונים ומשונים.


פרקט עץ אמיתי - טיפול ותחזוקה


תהיו שמחים לדעת כי קנייה של פרקט עץ אמיתי במקום הנכון תגרום לכם לשנים רבות של הנאה כאשר הטיפול והתחזוקה באמת לא קשים כמו שחושבים.  הדברים החשובים ביותר כדי לשמור על היופי של פרקט עץ אמיתי הוא לטאטא או להשתמש בשואב אבק ולשמור את הרצפה יבשה. יש לנגב מיד אם נשפך משהו רטוב וניקוי יסודי מידי פעם ייעשה על ידי ניגוב לח עם חומר ניקוי שנעשה במיוחד עבור עץ.


יורם פרקט – מומחים לפרקטים
טל: 050-9911998
חנות עם מבחר פרקט עץ הגדול ביותר
רח' אהוד קינמון 29 אזור תעשיה בת-ים



® כל הזכויות שמורות ליורם פרקט



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יורם פרקט מכירה והתקנה

יורם פרקט מכירה ו התקנה

פרקטים וריצוף עץ לבית ולעסק

ביקור יעוץ מקצועי ודוגמאות פרקטים עד בית הלקוח חינם

טל: 050-9911998

http://yoramparcet.webix.me/



 


מאמרים נוספים מאת יורם פרקט מכירה והתקנה
 
קונים פרקט ? דרישות כספיות יקפיצו את המחיר ברגע ההתקנה
קונים פרקט . דרישות כספיות נוספת יקפיצו את מחיר ההתקנה ברגע הגורלי והקובע. מה לעשות ואיך לקנות פרקט כולל התקנה בשכל מבלי לשלם עוד כספים ולהיות שבוי בידי מתקינים על כך במאמר לצרכן מאת אמן פרקטים ותיק יורם פרקט בעלים של חנות תצוגה לפרקטים באזור תעשיה בת ים

פרקט עץ מדריך קניה נבונה ונכונה
18/06/15 | צרכנות
כמדובר על פרקט עץ אמיתי טבעי לבית זה עולה לא מעט וזו השקעה לטווח ארוך של שנים ולכן כאן נגיש לכם מדריך קנייה נכונה ונבונה של פרקט עץ כזה מאת אמן פרקטים ישראלי ותיק יורם פרקט בעלים של חברת יורם פרקט בת ים

מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לי כבר מי שיתקין
14/12/14 | שיפוצים
מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לך כבר מי שיתקין את הפרקט, שיפוצניק או מתקין פרקטים נהדר עכשיו רק נשאר למצוא פרקטים טובים במחיר טוב. כאן נבהיר מה צריך חלדעת בבואך לקנות פרקטים למינציה ועם מה להצטייד ומה חשוב שקונים רק פרקטים בחנות בלי התקנה.

פרקטים מגמות
פרקטים מגמות מאת יורם פרקט מומחה לפרקטים

אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט
אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט אוטוריטה ישראלית לפרקטים מסביר איך בעצם מתקינים פרקטים ? איך מתקינים פרקטים למינציה ואיך מתקינים פרקטים עץ. מה דרוש. כל ההסברים הנדרשים.

פרקטים הולכים על טבעי
פרקטים הולכים על הטבעי - כאן נדבר על פרקט טבעי הכי טבעי שיש בפרקטים. על פרקטים מעץ אמיתי טבעי, מה מקורים, איזה סוגים יש, על כריתת יערות לשם עיבודם ללוחות פרקטים, על תקנים בין לאומיים לפרקטים ולעץ, וגם טיפים לבחירת פרקט טבעי. מאת יורם פרקט.

פרקטים למינציה מיוחדים
26/08/14 | קניות
במאמר זה נגיש לכם סקירה קצרה על סוגי פרקטים למינציה שונים מהסטנדרט המקובל. פרקטים למינציה מיוחדים ששוה להכיר למי שמחפש משהו מיוחד מאת יורם פרקט מומחים לפרקטים

פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי
12/04/13 | שיפוצים
פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי. מה זה הבמבוק למה הוא מתאים לשמש כריצוף על סוגי במבוק התקנת פרקט במבוק וצבעים אופייניים לפרקט במבוק

על פרקטים דובדבן ומה שמאפיין אותם
11/04/13 | שיפוצים
אם מדברים על ריצוף הבית ועל פרקטים באופן כללי אז אין ספק שפרקטים דובדבן מככבים בראש רשימת המבוקשים לבית. במאמר זה נתרכז בפרקט דובדבן ומה שמאפין אותו, סוגי פרקטים דובדבן למינציה ועץ וגם הצבעים העזים שתורמים לעיצוב הבית

רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז
רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז שלא מגלים לכם בחנויות הפרקטים. מה צריך לבדוק לדעת ולברר לפני התקנת פרקטים וקניית פרקטים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI