דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר לקחים מהפריצה לאתר אשלי מדיסון
לקחים מהפריצה לאתר אשלי מדיסון
איריס וינשטיין 03/09/15 |  צפיות: 2465

מאת: שושי ליבוביץ, מנהלת הפעילות של F5 ישראל, מובילה עולמית באספקת יישומים

הפריצה לאתר הבגידות "אשלי מדיסון" היא דוגמה מובהקת נוספת לעובדה שארגונים פשוט לא מוכנים להתקפות סייבר. החדשות אודות הפריצה קיבלו הד תקשורתי אדיר בשל טבעם של השירותים המפוקפקים המוענקים על ידי החברה. עיתונאים ישראליים פרסמו כי בין הרשומות שפרסמו ההאקרים נמצאו כתובות מייל של משתמשים ישראליים מגופים ממשלתיים, בהם חבר כנסת ומנהל בית חולים בכיר. מחדשות כאלו אי אפשר להתעלם, זוהי רכילות עסיסית על בגידות שמעניינת את הציבור. יחד עם זאת, למשתמשים של אשלי מדיסון זו חוויה מאד מביכה שיכולה גם לעלות להם בפגיעה בחייהם הפרטיים.

בעוד פריצות הסייבר לא מראות סימנים של האטה, רבים מאתנו בוודאי תוהים האם בכלל אפשר לשמור על המידע הדיגיטלי שלנו בטוח. נראה שיותר ויותר קשר לעשות זאת. אנחנו סומכים על ארגונים עם המידע הפרטי שלנו, מצפים שהם יעשו את כל המאמצים על מנת לשמור עליו בטוח מפני פריצות עוינות, וברוב המקרים הם אכן מצליחים בכך. יחד עם זאת, צרכנים צריכים כיום להתמודד עם איומים שהם לא יכולים להגן על עצמם מפניהם. הגישה המסורתית לאבטחה אינה מספיקה, ולכן חברות רבות משנות את מדיניות ההגנה שלהן על מנת להתמודד עם האיומים המתפתחים במהירות.

אם עדיין לא סומנתם כמטרה – אתם ברי מזל. אבל, אם ארגונים לא יפעלו היום, האקרים ימשיכו למצוא דרכים חדשות על מנת לסכן את המערכות ולגנוב את המידע שלהם. למרבה הצער, אין פתרון קסם שפותר את הסוגיה שכולם כיום מתמודדים איתה. אולם, ארגונים צריכים להתחיל להתבונן במה שהם מנסים להגן עליו, ובמה האקרים יתעניינו. הנתיבים של ההתקפות הופכים מגוונים יותר ויותר, לדוגמה, האקרים יכולים להתחיל בהתקפה למניעת שרות (DDoS) מתמשכת על מנת להסיט את תשומת הלב של צוות מערכות המידע מהתקפה יסודית אחרת שמתוכננת ביישומים על מנת לחדור למידע רגיש. אזורי המיקוד הרגילים של ההתקפות האלו הם היישומים, שם ההאקר יכול לנצל את הלוגיקה של היישום או של האנשים שמשתמשים ביישומים האלו.

ככל שמיטשטש הקו המפריד בין השימוש המקצועי והחברתי, חשוב להכיר בחשיבות ההתקפות האלו, כמה הן צפויות וכמה נזק הן יכולות לעשות. המספר הגדל של ההתקפות שמתפרסם בתקשורת בהחלט עוזר להדגיש כמה איומי הסייבר הם רציניים, אבל עסקים רבים עדיין נשארים פגיעים מפני ההתקפות הווירטואליות הללו. בין אם הם חושבים שהחברה שלהן תהיה מטרה לפריצה או לאו, ארגונים צריכים להיות מוכנים ולהבטיח כי המידע של הלקוחות שלהם יהיה בטוח.

בעת הפריצה לאשלי מדיסון, היה מעניין לראות כיצד התעשייה כולה מפולגת סביב סוגיות המוסר שלה. יחד עם זאת, ללא קשר להשקפה שלכם על אשלי מדיסון והשירותים שהיא מציעה, זוהי פריצה לא מקובלת לפרטיות. אם נתחיל להפריד בין האקרים "מקובלים" והאקרים "לא מקובלים", איפה נמתח את הקו? מה יקרה אם קבוצה כמו ה- Syrian Electronic Army (הצבא האלקטרוני הסורי) תחליט לפעול כנגד כל שרות שפגע בדעות שלה? אם אנחנו רוצים לשמור על עסקים ומידע של צרכנים מפני האקרים, עלינו להיות מאותו צד של המתרס, במקום להחליט אם ההאקר היה מוסרי או לא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI