דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר חוקי המשחק החדשים של התעשייה המודרנית
חוקי המשחק החדשים של התעשייה המודרנית
איריס וינשטיין 15/12/15 |  צפיות: 2507

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה

עולם התעשייה שוב ממציא את עצמו מחדש. מובילי הדעה משנים את חוקי המשחק באמצעות אסטרטגיות צמיחה וחדשנות בפיתוח מוצר. במפעלים, בתי חרושת ואולמות הייצור ברחבי העולם, תהליכי הייצור השתפרו ותפישות הניהול התקדמו.פתרונות IT מודרניים מסייעים לעצב את הלך הרוח החדש ותומכים במבנה הארגוני החדש הדרוש על מנת להתחרות בשוק.

הכוחות מאחורי השינוי
צורך הוא גורם שמוביל לשינוי. יצרנים עוברים שינויים דרסטיים לאחר ששמעו את האזהרות בקול רם וברור. הכותרות ששולטות בעשור האחרון בעיתונות העולמית והמקומית מדברות על סגירת מפעלים, פיטורים, קיצוץ בשכר והעברת הייצור למזרח הרחוק, המהווה מקור לכוח עבודה זול. הללו מאיימים על עצם קיומה של התעשייה המקומית שהעסיקה בעבר את היזמים הטובים והמבריקים ביותר, מהנדסים, מדעני מחקר ומעצבי מוצר.

הטכנולוגיה, ללא ספק, לוקחת חלק באשמה בפיטורי עובדים. אוטומציה, רובוטיקה ומחשוב מתקדם צמצמו באופן דרסטי משימות ידניות שנעשו בעבר על ידי עובדים. יחד עם זאת, לטכנולוגיה מגיע גם קרדיט נאה עבור יכולתו של המפעל להתגבר על איומים גלובליים. ננוטכנולוגיה, הדפסה בתלת ממד, חיישנים חכמים, מזל"טים, תקשורת מכונה למכונה, מחשוב לביש ובינה מלאכותית - כולם תרמו להחזרתו של הדמיון לעולם הייצור.

איך להיות רלוונטי?
להכיר את הצרכן המודרני זו לא משימה פשוטה. אם לוקחים בחשבון השפעות של מדיה חברתית, קניות באינטרנט ומאות מקורות תקשורת זמינים, מגמות צרכניות יכולות להשתנות כהרף עין. כדי לעמוד בקצב, יצרנים למדו כי הם חייבים לאמץ כלים חברתיים, ולא להתנגד להם. פתרונות IT מודרניים עוזרים לעקוב ולנהל - לא התקבל תרגום -

כמויות אדירות של מידע שמקורו בתקשורת מקוונת, החל מפוסטים של לקוחות ממורמרים במדיה החברתית ועד אתרים שבהם לקוחות פוטנציאליים יכולים לבחור מוצרים מותאמים אישית.

שרשרת ערך מונחית לפי דרישה
יצרנים מודרניים חייבים לשאוף ליצור שרשרת ערך בעלת מטרה אחת ברורה: עמידה בביקוש הצרכני. שרשרת הערך יכולה להיות ארוכה או קצרה, אזורית או גלובלית, כרוכה בספקים ושותפים רבים או פשוטה וישירה. שרשרת ערך מוצלחת, המונחית לפי דרישה, נוטה להיות דינמית וחסכונית בכל עת ובמקביל בעלת שירות ממוקד, המשלב הבנה עמוקה של הלקוח.

שמירה על מיקוד קו המוצרים
כאשר יצרנים יוצאים מאזור הנוחות שלהםעל מנת להוסיף עוד פריטים לקו המוצרים, התאמות וחבילות שירות, הם לעתים קרובות נאבקים לשמור על פעילות הליבה. קל מאד לאבד מיקוד.
כאשר יצרנים מהנדסים מחדש את התהליכים שלהם כדי להעלות את רמת הייצור, הם מתמודדים עם אתגר משמעותי של יצירת מבנה ארגוני חדש, שהוא רזה ויעיל, אך עדיין עומד בציפיות הלקוח המודרני. תהליך זה חייב להיות מנוהל בזהירות תוך תמיכה של פתרונות ה- IT הדרושים.

השאלת "גישת הלהק" מהטבע
חברת הייעוץ IDC מספקת המחשה מעניינת מהטבע למבנה ארגוני גמיש לשינויים – להק ציפורים. הצופים בטבע בוודאי שמים לב כיצד להק ציפורים, עדר של אנטילופות, נחילי דבורים, או קבוצת דגים נעים בקבוצות ובאופן אינסטינקטיבי הופכים ללהק, לכאורה ללא תקשורת. מבנים ארגוניים אלה מספקים מודל מצוין, אשר יצרנים יכולים לחקות כשהם משדרגים את המערכות שלהם.

בטבע, מערכת נחשבת גמישה אם היא יכולה להתאים את עצמה לתנאים משתנים, אך עדיין להתקדם לעבר המטרה שלה. כאשר מדובר בייצור, גמישות מתבטאת ביכולת להתאים עצמך ללחצים המשתנים של השוק מבלי לאבק מיקוד במטרות הליבה של העסק. על מנת להצליח בכך, יצרנים יכולים להשאיל את "גישת הלהק" ולהיות "פשוטים בליבה ומגוונים בקצוות". משמעות הדבר היא יכולת לאזן בין הצורך הברור ליישם סטנדרטיזציה בליבת הארגון אך לספק גמישות בקצוות כך שהאנשים בחזית הארגון יוכלו לגשת ללקוחות בדרך משמעותית.

פתרונות IT תומכים בתשתית החדשה
ברור כי היררכית "הקו הישר" היא רעיון מיושן, אך גם המבנה המודרני שמאציל סמכויות חייב להיות מנוהל בזהירות על מנת לשמור על שקיפות. אם אינו משולב באופן מלא בשרשרת הערך של החברה, מחלקות עלולות להפוך למבודדות, ויפעלו בתחום הצר שלהן ועל פי סדרי עדיפויות עצמאיות. לפתרונות ERP מודרניים ישנו תפקיד קריטי בניהול מבנה ארגוני מפוזר יותר ומורכב, מניעת פערים בתקשורת והבטחת שקיפות מלאה לאורך כל שרשרת הערך.

לסיכום, פנייה לפתרונות ERP מודרניים מאפשרת ליצרנים ליצור מבנה ארגוני גמיש, המגיב לדרישות הלקוחות עם מוצרים ושירותים רלוונטיים. יצרנים יכולים להצליח בהיותם גמישים כנגד כוחות חיצוניים, ועדיין להישאר ממוקדים במטרות הליבה ולהמשיך ולרצות לקוחות. על ידי יישום פתרונות ERP, יצרנים יכולים להיערך היטב לדור הבא של הביקוש הצרכני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI