דף הבית אינטרנט והחיים ברשת עיצוב אתרים עתיד עיצוב האתרים ברשת
עתיד עיצוב האתרים ברשת
אביה אטיאס 25/07/17 |  צפיות: 280
הצפת האתרים באינטרנט בשנה האחרונה, והשימוש החוזר במערכות בעלות תבניות דומות כדוגמת וורדפרס, הביאה את יכולת היצירתיות של מפתחי האתרים עד לגבול המיצוי, ולמורות שהפתגם אומר אין גבול ליצירתיות, דבר זה לא יבוא מעצמו, ועל כן מוטלת עלינו המשימה לברר מה עלינו לעשות כדי למצוא את הפתרונות האידיאלים שיפתחו בפנינו את דלתות העיצוב של עתיד עיצוב האתרים ברשת.

אחד הפרמטרים המשמעותיים שמשפיעים מאוד על יכולות העיצוב באתרי האינטרנט הוא גודל הפס של שרתי האינטרנט, שם מאוכסנים בדרך כלל האתרים שלנו. ככל שרוחב הפס יגדל, יכולת תעבורת הנתונים תהיה מהירה יותר וממילא יהיה ניתן לאפשר למפתחים ולמעצבים יותר מרחב פעילות בלי לפגוע בקבל טעינת האתר.

נקודה נוספת חשובה היא התאמת העיצוב ביחס לכל גולש. הרי בסופו של דבר, עיצוב זה משהו שדומה לבישול. יש כאלה שאוהבים את זה ככה ויש שאוהבים את זה אחרת. על טעם וריח לא נתווכח, וכבר כיום כולנו חווים משהו בדמות התאמת חווית גלישה שמותאמת לפעילות שלנו ברשת. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במערכת הפרסום של גוגל כפי אנו מכירים אותה כיום, באופן שהיא מציגה בפנינו בפלטפורמות השונות שלה ובשטחי פרסום שבעלי האתרים משכירים לה, מידע רלוונטי ומעניין ככל שאנו יותר קשורים לרשת האינטרנט.

ישנה אפילו שמועות ודיבורים ביכולת של גוגל לצותת לנו דרך המיקרופון של הטלפונים הניידים שלנו ולהבין במה אנו עוסקים כרגע ומה מטריד אותנו וכך להתאים את תוכן מודעות הפרסום שהיא מציגה בפנינו. האם זו עוד קונספירציה מאלה שמסתובבות בעולם, אין אנו יודעים, אבל אישית אני חושבת שבהחלט יש להם את היכולות הטכנולוגיות הללו ואת המשאבים.

אחת המטרות היא שיהיה ניתן להתאים לא רק תוכן, אלא יכולות עיצוב משתנות, כגון, נניח כשהמערכת מזהה ילדה שגולשת להנאתה בסמרטפון שלה היא תחווה את YNETבערכת עיצוב הייחודית המותאמת לגילה, בתוכן ובעיצוב. עיצובים משתנים הם גם פונקציה של פעילות ברשת. גם הילדה, שאולי ויתכן הצבעים שיותר מזוהים עם גילה צבעים כגון ורוד זוהר, תעדיף צבעים יותר כהים, והציפייה היא שהמערכת תזהה את ההעדפות הללו אצל כל גולש.

ככל שהזמן מלמד, בעלי האתרים דורשים מהמפתחים אתרים בניראות "נקיה" יותר. מודל הבלגן שאפיין את אתרי האינטרנט הישנים כמעט ולא בנמצא, ודגשים של צבעים חזקים שאינם קשורים אחד לשני כבר לא חלק ממודל האתר החדש. לדוגמה עיצוב כפתורים, שבעבר היו מאופיינים בצבע מלא ואחיד, כיום נראה יותר שקוף, עם צלליות עדינות וופלשים. גם בעניין הפונט חל שינוי משמעותי, קודם כל בריבוי האפשרויות, וגם כפי הנראה קהל הגולשים הצביע במשך השנים ברגלים מה שנקרא, והפונטים היותר קריאים וידידותיים תפסו את מקומם כמעט בכל אתר ברשת. גם צבע הפונטים הוחלף משחור ואפור או כל צבע בהיר.

הדרכים של עיצוב אתרי אינטרנט הן רבות ובכל מיני רמות, וכיום שאפשרויות התוכנות החינמיות מוגשות לכל דורש על מגש של כסף, ניתן לעצב סליידרים בעיצובים מקוריים, ליצור לוגויים, להכניס ב HEAD שלל אפשרויות כגון מרקעים של סרטוני וידאו ועוד. הדרך ללמוד לעצב אתרים עוברת בין היתר בסטג', בהנחה שמדובר במקום רציני, והדבר הזה עונה על כמה צרכים, אחד, לספוג מעוד אנשי מקצוע יצירתיים רעיונות וכיוונים נוספים שעוד לא חשבנו עליהם, ושנית, השימוש בתוכנות הכבדות של גרפיקה ועיצוב דורשות ידע ומיומנות, דבר שקשה למצוא לו מדריכים ברשת, בעיקר למי שלא דובר אנגלית ברמה של שפת אם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביה אטיאס

לכל ייעוץ נוסף תוכלו לבקר באקדמיה שלי לעיצוב אתרים ברשת ולהשאיר לי שם שאלה בכל עיניין



 


מאמרים נוספים מאת אביה אטיאס
 
קפסולות
קפסולות הן תחום רחב שקשור להרבה מאוד תחומים, אך דווקא הקפסולות מיוחסות ביותר לתחום הקפה, וזאת מאז שמכונות הקפה הפעלות על ידי שימוש בקפסולות קפה טחון נהיו פופולארים כמעט בכל בית בישראל.

עתיד עיצוב האתרים ברשת
עולם האינטרנט עשה כברת דרך ארוכה עד שקיבל את צורתו כפי שהוא נראה היום. אנחנו יודעים מהיכן הוא הגיע, אך לאן צועד כל האינטרנט, זו שאלה שמסקרנת אותי לאחרונה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI