דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים פיקוח בניה תמ"א 38 – בחירת יזם
פיקוח בניה תמ"א 38 – בחירת יזם
lead4u 26/12/17 |  צפיות: 304

בעבר הלא רחוק, רק לפני מספר שנים, נהגו נציגויות הדיירים לבלבל בין תפקידיהם השונים של המעורבים בפרויקטי התחדשות עירונית, תמ"א 38.

לא לגמרי היה ברור: מה תפקידו של כל גורם, ומהו הסדר הנכון: את מי מביאים ראשון למפגש עם הדיירים, עם מי חותמים ראשון, ומהו סדר הפעולות.

מאחר ומדובר בישראלים, המודעות להליכה משותפת עם עורך דין, מטעם הדיירים, הייתה גבוהה.

יחד עם זאת, המודעות לכך שיש צורך בגורם מקצועי, שישמור על האינטרסים ההנדסיים, התפתחה עם השנים, וכיום כבר למרבית הדיירים יש מודעות גבוהה לכך.

המודעות שהתפתחה הביאה לכך שהדיירים הבינו ומבינים שלא מספיק לשלב פיקוח בניה תמ"א 38 לאחר חתימת החוזה, אלא כבר בשלב שבו כותבים וחותמים את המפרט שמצורף לחוזה.

האפשרות לשנות את התקציב  שמוקצה לפיקוח בניה מטעם הדיירים, או להשפיע על המפרט לאחר שכבר נחתם החוזה, קטנה.

עוד שלב, באבולוציה של התפתחות פרויקטים מסוג תמ"א 38, הביא לכך שנציגויות הדיירים הפנימו, שהכלים העומדים לרשותם לשפוט ולהשוות בין החברות היזמיות השונות, אינן מלאים, ולפיכך הן נעזרים בנו רבות בבחירת היזם!

יתרה מכך, ישנו נושא של התאמה. לא כל יזם מתאים לכל פרויקט. ההבדלים נובעים מגודלו של הפרויקט, מהרשות המקומית, מסוג הפרויקט, וסוגיות נוספות שונות, שמשליכות על כך שיש חשיבות גבוהה ליציאה לפרויקט תמ"א 38 עם יזם שמתאים לפרויקט הספציפי.

לעיתים, נציגות הדיירים מבקשת מאתנו, כחברה מובילה בפיקוח דיירים תמ"א 38, לסייע לה להשוות בין הצעות של חברות יזמיות שקיבלה.

לעתים אנחנו מתבקשים להמליץ על חברה יזמית שמתאימה לפרויקט, עוד בטרם פנו הדיירים ואפילו לחברה אחת.

כל אלה מצביעים על התבגרותו של השוק, על עליה ברמות ההבנה של הדיירים, ועל סיכויים גבוהים יותר לפרויקטים "חלקים" ומוצלחים!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 lead4u


 


מאמרים נוספים מאת lead4u
 
ביקורת מבנים – מהי ומתי יש לבצעה
26/12/17 | שיפוצים
מהי ביקורת מבנים? מתי יש לבצע אותה? במאמר זה ננסה לענות על השאלות.

פיקוח בניה תמ"א 38 – בחירת יזם
26/12/17 | שיפוצים
בעבר הלא רחוק, רק לפני מספר שנים, נהגו נציגויות הדיירים לבלבל בין תפקידיהם השונים של המעורבים בפרויקטי התחדשות עירונית, תמ"א 38.

לא לגמרי היה ברור: מה תפקידו של כל גורם, ומהו הסדר הנכון: את מי מביאים ראשון למפגש עם הדיירים, עם מי חותמים ראשון, ומהו סדר הפעולות. במאמר הבא ננסה לעשות קצת סדר.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI