דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה מדריך צעד-אחרי-צעד לפונדקאות בארה"ב
מדריך צעד-אחרי-צעד לפונדקאות בארה"ב
מערכת DreamZone 16/05/18 |  צפיות: 186
מדריך צעד-אחרי-צעד לפונדקאות בארה"ב

מדי פעם מתפרסמות כתבות על כך שהורים ישראלים שחפצים בפונדקאות מוצאים בכל פעם מדינה אחרת לרכז בה את מאמציהם. היום מקובל לעשות הליכי פונדקאות דווקא במקום שאולי חשבו עליו הכי פחות כמתאים לכך – בארצות הברית דווקא. מתברר שתפיסת העולם הפתוחה והליברלית בארה"ב רואה גם בזכותו של אדם לשמש פונדקאי או להיעזר בשירותי פונדקאות בארה"ב זכות בסיסית להורות או לפרט על גופו, ולכן אפשר ליהנות שם מהליכים אלה ללא אפליה על בסיס נטייה מינית ומצב משפחתי. דבר זה מקל מאוד על אנשים שבישראל יתקשו אולי להיעזר בכך משום שהם זוגות חד מיניים ובישראל טרם הושלמה החקיקה הנוגעת למצבם החוקי של הילדים הנולדים להם כתוצאה מפונדקאות. להלן מידע קונקרטי שרלוונטי לכל מי שמבקש להיעזר בפונדקאות בארה"ב.

למה לעבור הליכי פונדקאות דווקא בארה"ב?

מגבלות חקיקה שונות בישראל ושמרנות בסיסית, יחד עם מגבלות הלכתיות, מונעות מאנשים רבים את הזכות להורות באמצעות פונדקאות. זה קורה להורים יחידניים, גברים או נשים כאחד, שבישראל אינם יכולים לזכות לכך בגלל סיבות שונות ולפי החוק. כך שנוסף למגבלות החוקיות ולדילמות שמציקות גם כך למי שבוחר בהליך זה בלית ברירה, מתווספים הקשיים לקבל את אישור הוועדה לאישור הליך זה במשרד הבריאות. מכיוון שלפחות מבחינה הלכתית הממסד הדתי כבר מחבק ילדים שנולדו בפונדקאות כל מה שנותר לעשות הוא למצוא את המקום שבו אפשר לעבור הליך זה בכמה שפחות מאמץ פיזי ונפשי שגם כך מקשה על הנפשות המעורבות בכך עד הסוף השמח.

פונדקאות בארה"ב לזוגות גאים

ארה"ב היא המקום שמקבל בצורה מלאה את הזוגות החד מיניים, ולכן להם קל יותר לעשות זאת שם, מבלי להיתקל גם באי נעימויות שונות שמלוות אותם בדרך זו. מכיוון שמדינות שונות כמו במזרח אירופה חסמו את הדרך לזוגות חד מיניים, מומלץ כעת לזוגות אלה לעבור למצוא חלופות טובות יותר בארה"ב. מדינות ארה"ב מחוקקות כל אחת חוקים שמתאימים לשטחיהן ולכן יש לזוגות אלה יותר סיכוי למצוא פונדקאית מתאימה לצרכיהם. מציאת המדינה המתאימה קלה יותר משום שאין בהן אפליה לפי גיל ונטייה מינית או מצב משפחתי. הוסיפו לכך את רמת הרפואה בארה"ב שמבטיחה סיכויי הצלחה גבוהים יותר ופיקוח רפואי נאות על ההריון והלידה ותקבלו מקום אידיאלי לפונדקאות. השיקול הנוסף הוא התאמה טובה יותר למגוון האוכלוסייה הישראלי משום שגם בארה"ב יש מגוון כזה ותוכלו למצוא אם פונדקאית שתתאים לכם לפחות לפי מראה חיצוני. פה גם תוכלו לבחור תורמי ביצית וזרע במקרה שיש בעיה כפולה אצלכם.

מה יש לקחת בחשבון כאשר בוחרים בפונדקאות בארה"ב?

בפונדקאות בארה"ב יש לקחת בחשבון את שיקולי המרחק והעלות, כאשר ברור שרמה טובה יותר של התאמה ושל שירותי בריאות גם עולים יותר כסף להורים המיועדים. המרחק מחייב טיסות יקרות וסידורים מיוחדים לשמירה על הקשר. אם אתם בוחרים לשהות שם בזמן זה יש לקחת את השינויים בשגרת חייכם ואת העלויות שנובעות כתוצאה מכך. כמו כן יש להיעזר בעורך דין שמלווה אתכם והוא מקומי ומתמחה בפונדקאות כדי שהכל ייעשה ויפוקח כחוק, וההסכם ביניכם לבין האמא הפונדקאית יהיה תקף חוקית ומשפטית וייעשה בעזרת גורמים מתמחים בכך שיפקחו על כך גם מצדכם. זה דורש גם ליווי רפואי ואדמיניסטרטיבי, במיוחד לאחר הלידה ורישום היילוד כחוק במסמכים שלכם.

האם הפונדקאות בארה"ב מוסדרת חוקית?

בהחלט וזו הסיבה העיקרית שבגללה ממליצים על פונדקאות בארה"ב, להבדיל ממדינות אחרות שהולכות ומקשות על ההליכים האלה בעיקר בפני זוגות ד מיניים או הורים יחידניים. אחרי הכל, ברור לנו שפונדקאות נדרשת בעיקר במקרים שבהם ההריון אינו יכול להיות מושג בצורה הקונבנציונלית. לכן דווקא הם חשופים יותר לבעיות באישור הפונדקאות. בארה"ב חוזים חוקיים מוסדרים ותקפים ונאכפים בצורה יותר אחראית מאשר במקומות אחרים, מבלי לגרום לעגמת הנפש שנגרמת לזוגות שאנחנו שומעים עליהם לפעמים בכתבות. בארה"ב החוזה פשוט אינו ניתן לביטול לאחר שנחתם בהליכים מוסדרים חוקית ומשפטית.

האם תוכלו להיות בקשר עם הפונדקאית?

אחת הסיבות שבגללן סיכויי ההצלחה של הפונדקאות בארה"ב כל כך טובים היא הקשר עם האם הפונדקאית. כאן אתם יכולים להיות בקשר אתה, להתרשם ממנה ולפקח על ההריון בצורה צמודה. כך גם תבטיחו התאמה מוחלטת ביניכם ותוכלו כבר לנהל מערכת יחסים טובה עם האם הפונדקאית, מה שמקל על המתח הנפשי ומוריד הרבה מרמת האי ודאות שכרוכה בכך. נוסף על כך, בארה"ב יש יותר מודעות לכך ולכן מאגר הנשים שמתנדבות הן לתרומת ביצית והן לשמש פונדקאיות הרבה יותר גדול. זה מקובל יותר גם חברתית וגם זוכה ללגיטימציה ולתמיכה. כך שיהיה הרבה יותר קל לבחור את המתנדבות המתאימות לכם מתוך מאגר גדול באמת.

האם מותר לכם להתערב בשיקולי הפונדקאית ובקבלת ההחלטות שלה?

בארה"ב יש להורים המיועדים זכות לומר מה הם מעדיפים בזמן ההריון כך שהתחייבות של הפונדקאית היא מחייבת. זה כולל טיפולים רפואיים וזה כולל הימנעות מאורח חיים שנחשב מזיק, כמו עישון ושתייה למשל. כך זה גם מאפשר לכם לחוש שאתם בשליטה ומלווים את ההליך יותר מקרוב. חוסר הוודאות ואי הידיעה תורמים ללחץ ולמתיחות שגם כך הם חלק בלתי נפרד מהתהליך, וכך מורידים בהרבה את הרמה שלהם.

מהם היתרונות הכי גדולים של פונדקאות בארה"ב?

לחיבה של האמריקאים לביורוקרטיה מוסדרת ומדוקדקת יש יתרון במקרה זה הן משום שהחוזה המסודר אינו נין לביטול, כאמור, אבל גם הן הודות לעובדה שהרישום של היילוד מוסדר כחוק ואינו נתקל בבעיות בירוקרטיות וחוקיות כמו בישראל. גם הרישום שלו, הוצאת הדרכון, תעודת זהות ועוד. שם הרשויות הולכות לקראתכם ואינן מערימות קשיים. כמו כן, זכרו תמיד את הרמה הגבוהה מאוד של הרפואה שם שאינה לוקחת סיכונים ודואגת לציוד ולתרופות הטובות ביותר. הוסיפו לזה את העובדה שאתם יכולים להיות בקשר רציף עם האם הפונדקאית ותקבלו ערובה לבריאות העובר ולתקינות ההריון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מערכת DreamZone


 


מאמרים נוספים מאת מערכת DreamZone
 
ניכיון צ'קים בבנק?
אם יש לך עסק את צריכה בין השאר לדאוג למימון ההוצאות השוטפות, לשיפור תזרים המזומנים, לגבייה ולקבלת הנחת מזומן מספקים. אם יש לך צ'קים דחויים שירות ניכיון צ'קים שלנו צריך לעניין אותך. את מוזמנת ליצור קשר עם גרין ארק.

סוכנות פונדקאות בחו"ל
כולנו נמסים למראה של תינוק קטן ולמרות שצפויים קשיים (טבעיים לגמרי) בגידולו של הילד, עדיין בודדים האנשים שיהיו מוכנים לוותר על ילד משלהם.

כיצד לבחור אולם כנסים בתל אביב
יש לכם כנס להפיק? מחפשים אולם כנסים גדול בתל אביב? אצלנו ב-טראסק בתל אביב שממוקם על קו המים ונשקף ממנו נוף עוצר נשימה, תוכלו לערוך את הכנס שלכם בהוד והדר! הטראסק בנוי ומתוכנן במיוחד לכל סוג אירוע לרבות כנסים, השקות, הרצאות ואירועי חברה ומאכלס בתוכו עד 1000 איש בנוחות מקסימלית.

כל הפרמטרים לאירוע חברה
10/10/19 | ניהול
מחפשים להפיק אירוע חברה מרהיב ומרשים במרכז? רוצים שהמוזמנים שלכם ייהנו גם מנוף מרהיב ורומנטי שנושק לחופים של תל אביב? טראסק הוא המקום האידיאלי להפקת אירוע חברה באווירה ייחודית שאותה אתם מחפשים! המקום משתנה בהתאם לרצון הלקוח ומתאים את עצמו לכל סוג של אירוע.

כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה?
26/06/19 | השקעות
כיצד נקבל החלטה לגבי מדיניות ההשקעה בתיק הנכסים שלנו ומה החשיבות למדיניות הוליסטית גם על קרנות השתלמות וקופות הגמל שלנו?

ביטוח סיעודי
רובינו אנשים בריאים בעיקר הצעירים שבינינו. אנחנו לוקחים מאליו פעולות יום יומיות שונות אותן אנו מבצעים כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, רחצה, היכולת להתלבש לבד, להתנקות אחרי עשיית צרכים או כל דבר אחר.

תמ"א 38: היבטים משפטיים ומסחריים
25/03/19 | נדל"ן
נהוג לבחון את פרויקטי תמ"א מהאספקט התועלתי (מה מרוויחים מכך בעלי הדירות, מה מרוויחה מכך החברה היזמית?) או אפילו באספקט האתגרי שלו (האם הפרויקט עמד במועדים שלו, האם הוא נחשב לפרויקט מוצלח?), אבל זוהי בחינה של נקודות קצה בלבד, ראיה שטחית של מה שגלוי לעין ונמצא על פני השטח.

אפשרויות הדיור העומדות בפני מחפשי דירות בהרצליה
12/03/19 | נדל"ן
שוק הדיור הישראלי משתנה ללא הרף, כשבמקביל לצמיחה מתמדת במספרם של דורשי הדיור ומשפרי הדיור, מתרחב מעגל אפשרויות הדיור העומדות לרשותם.

כיצד בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38?
28/02/19 | נדל"ן
מאז שאושרה תוכנית המתאר הארצית מס' 38 (זו, שלצורך קיצור, נכנה אותה "תמ"א 38 בהמשך) בשנת 2005, נדמה כי בכל שנה מצטרפים אליה עוד ועוד בניינים שדייריהם מעוניינים בעלייה משמעותית באיכות חייהם ובאיכות סביבת המגורים שלהם.

שירותי משרד עו"ד חג'ג' בוכניק
22/11/18 | כללי
תחום המשפטים הוא תחום גדול ומתרחב, הוא כולל תחומי דין רבים אשר מצריכים התמחות מיוחדת בכל אחד מהם, על מנת שלקוחות המשרד, פרטיים או עסקיים, יוכלו ליהנות משירותיהם הטובים והיעילים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI