דף הבית רוחניות קבלה הסרת עין הרע
הסרת עין הרע
בתיה כץ 25/02/19 |  צפיות: 8789

כמעט בכל משפחה יש את המבוגר האחראי, סבתות או דודות מבוגרות אשר מתריעות בפני הסכנה מעין הרע: "בלי עין הרע איזה תינוק מתוק..."  או אם קנית רכב חדש, "בן פורת יוסף עליך ועל האוטו החדש"

הם מכניסות לעגלה של התינוק שיני שום לפעמים גם בלי שנרגיש או שמורחות עליו רוק, הם גם זוכרות ואפילו מחייבות לתלות על המכונית איזה חמסה גדולה, (אם הם היו יכולות היו צובעות על הרכב חמסה ענקית), הם מחייבות אותנו לעשות טקסים שונים ומשונים ובלבד שעין הרע לא תפגע בנו חס וחלילה טפו טפו, מים מלח שום בצל.

האם עין הרע זו עוד אמונה טפילה או שזה משהו אמיתי?

האם יש עין הרע או שזה עוד מוצר שהסבתות הביאו איתם ארצה?

אכן, למרות שזה נשמע כמו עוד אמונה טפילה, זה נכון, יש מציאות של עין הרע.
אנו למדים זאת מהסיפור הבא כתוב בחומש דברים: וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם... (טו) וְהֵסִיר ה' מִמְּךָ כָּל חֹלִי" וכו', איזה חולי? אמרו רבותינו (ב"מ קז:): "והסיר ה' ממך כל חולי" דבר שכל החולאים תלויים בו, דהיינו שבכל חולי שיש בעולם, יש לאותו דבר חלק בו.

ומהו אותו הדבר? אמר רב, זו עין הרע, ואמרו בגמרא, יודע היה רב שעין הרע שייך לכל החולאים, ואיך ידע? פעם אחת הלך לבית הקברות, והיה צופה ובודק ברוח קדשו את סיבת המוות של המתים, האם מתו מכיוון שכבר הגיע זמנם הקצוב להם, או שמתו מחמת עין הרע, וגילה, שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

להלן מקורות נוספים לעין הרע מהתורה:

1. במסכת ברכות חז"ל אומרים על יוסף שלא שלטה בזרעו עין הרע והם ממשילים את זה לדגים.
כיוון שהדגים נמצאים בים ואין עין יכולה לראות אותם בצורה ישירה ולכן היא אינה יכולה להזיק להם.

2. כתוב בחומש בראשית "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" , יוסף הצדיק נחשב מוגן מפני עינם הרעה (קנאתם) של הבריות. לכן נהוג להזכיר את הברכה שקיבל מאביו כמגן מפני העין הרעה.

אל תכנסו לפאניקה, יש אפשרות להוצאת עין הרע כאשר אחד מהם היא הוצאת עין הרע בעופרת.

במקרים שאדם מרגיש שיש עליו עין הרע, הוא צריך לפנות אך ורק לרבנים מוסמכים ומוכרים שמומחים בהוצאת עין הרע ולא אצל מיסטיקנים למיניהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בתיה כץ


 


מאמרים נוספים מאת בתיה כץ
 
הכפירה בקיומו של אלוקים
13/11/19 | יהדות
מהן ההוכחות לקיומו של האלוקים? ההוכחות לקיומו של האלוקים נמצאות בעולם אותו ברא האלוקים, שהרי הבריאה מעידה יותר מאלף עדים על יוצרה. דווקא הללו שאינם מאמינים שיש אלוקים, לוקחים סיכון בל יתואר במילים. אנו נרחיב בפרק הבא את ההוכחות למציאות האלוקים לפי המדע, הפילוסופיה והלוגיקה, אך בינתיים ננסה לתהות על ההגיון המנחה את הללו השוללים את מציאות האלוקים:

כיצד ניתן להגדיר את האמונה באלוקים?
13/11/19 | יהדות
מהו ההבדל בין האלוקים לכל מיני יצורי אגדות שאנשים המציאו? שאלה זו מופנית פעמים רבות לדתיים, והיא לרוב נועדה להכעיס. מעטים שואלים את השאלה הזאת בכוונה אמיתית לעמוד על ההבדל בין יצורי אגדות מכל מיני מיתולוגיות, שאנשים המציאו, לבין האלוקים יוצר שמיים וארץ, כפי שהיהדות מלמדת עליו כבר אלפי שנים.

חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
למה התפוח נופל לאדמה? במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

האמת על חוקי הטבע
13/11/19 | יהדות
מה עומד מאחורי כל זה? המלומדים יכולים להסביר לנו שכל דבר הנצפה בטבע, נקבע על סמך התנאים הסובבים אותו ועל סמך חוקים פיזיקליים כלשהם. "אך מיהו אשר קובע את התנאים הבסיסיים המאפשרים את כל זה? מי קובע את החוקים הפיזיקליים אשר קובעים טבעים אחרים?" ויותר מכל "מדוע דווקא מה שצריכים החיים לקיומם הוא מה שקיים?"

הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?
13/11/19 | יהדות
שנאתם של אתאיסטים רבים עיוורה אותם באופן כזה, שהם מגנים כל אמונה ואפילו מושכלת במציאות בורא. בין אם חוזר בתשובה עשה זאת משכל, מהתבוננות בעולם ובקוסמוס ובין אם עשה זאת מרגש, ההכרה במהותו הפנימית, אתאיסטים יגנו אותו ויקטלגו אותו מיד בתור "טיפש". אותם שונאים חשים עצמם מורמים מעם, "מדעיים", "מביני עניין", ואת המאמינים כ-"פאנטים", "עיוורים" וכדו'.

גיל העולם - כל השיטות לישוב הסתירה
13/11/19 | יהדות
מהן השיטות השונות לישוב גיל העולם כפי שמציעים אותו האתאיסטים, לבין גיל העולם על פי האמור בתורה? כאן תמצאו את כל התשובות בקצרה, בתוך 5 גישות שונות!

גיל העולם והבריאה - סתירה או טעות בהבנה?
13/11/19 | יהדות
מדוע לנסות להציג את העולם כצעיר יותר, או כמתיישב עם דברי התורה? כאן תמצאו תשובה אובייקטיבית, לוגית ובלתי מתחמקת לשאלה, מדוע בכלל לנסות ליישב בין דברי התורה למדע התיאורטי בדבר גיל העולם, מהי בעצם השאלה, ומהי האמת שמאחורי הקושיה?

אולי כולנו בחלום?
12/11/19 | יהדות
שאלה ששואלים מתפלספים רבים, היא "מדוע שנסמוך על המציאות הנגלית לעינינו?" התשובה לכך די פשוטה למעשה: זאת מכיון שזאת המציאות היחידה אותה אנו מכירים!

מצוות לימוד תורה
26/05/19 | יהדות
לימוד תורה היא מצוות עשה מהתורה, לפי המקורות, מצווה זו עומדת נגד כל יתר המצוות כמו שנאמר תלמוד תורה נגד כולם, הערך של לימוד התורה, מלבד היותו מצווה, הוא ידוע בהשפעה העצומה שיש לו על נפש האדם, הלימוד נוטע בנפש האדם יושר, מידות טובות, ערכים של יושר אהבת ישראל, חסד ורחמים.

בחירה מוצלחת של תיק לספר תורה
30/04/19 | יהדות
ישנם תיקים לספר תורה העשויים מאיכות ירודה וחומרים שמתכלים ומתבלים לאחר זמן קצר, אצלנו לדוגמא התיקים עשויים עץ בוק משובח והדוגמאות העיטורים נעשים בעבודת יד, על ידי אנשי מקצוע המובילים בתחום זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI