דף הבית עסקים תקשורת תקשורת חיובית בעסקים
תקשורת חיובית בעסקים
ג'ני פרמינגר 26/07/09 |  צפיות: 3533

תקשורת חיובית בעסקים

אנו כאנשי עסקים מרבים לפגוש אנשים אחרים. מציאות זו מחייבת אותנו להיות גמישים וממוקדים, אבל גם רגישים לתגובותיו של הצד השני. שניות ספורות קובעות את תחושתנו ואת יחסנו כלפי האדם שמולנו. התקשורת הבלתי מילולית (הופעה חיצונית, שפת הגוף ואיכות הקול) חשובה יותר מהתקשורת המילולית (התוכן המילולי, משמעות המילים וסגנון הדיבור). שלושים שניות הן אלה שקובעות את הרושם הראשוני ואת התנהגותנו כלפי האחר. מה נגיד ואיך, למה נשים לב וממה נתעלם, מה נרשה לעצמנו וממה נעדיף להימנע, ובעצם את כל אופייה של התקשורת בין האנשים.

המטרה שלנו כאנשי עסקים הינה ללמוד במהירות את האדם כדי להבין מה סוג הקשר שניתן לפתח עימו. לכן, חשוב שנחדד את חושנו ואת היכולת שלנו לקלוט, מה בדיוק משדר האדם שמולנו. לשם חיזוק יכולת זו התרגול הטוב ביותר הוא פשוט כל הזמן להסתכל על האנשים מהצד וללמוד איך הם מתנהגים בסיטואציות שונות. במיוחד כדאי להתמקד על פניהם ועל מה שהן מביעות.

פעמים רבות איננו חשים נוח בקרבת אדם מסוים, אבל איננו יודעים למה. התשובה לכך נמצאת בצרוף של הופעה חיצונית, של תקשורת בלתי מילולית ומילולית ושל התנהגות וגם בחוויות שלנו מהעבר. יש לציין שחשוב לא לתת לתחושה הראשונית להשתלט על אופי התקשורת עם האחר, כי יש סיכוי שככל שתכירו יותר את האדם שמולכם תלמדו דברים שישנו את התפיסה שלכם עליו. מכל מפגש ניתן להוציא משהו שיתרום לשני הצדדים, גם אם לא נראה שיתקיים מפגש נוסף. מה שאני טוענת כאן הוא, שכל קשר בין שני אנשים ניתן ללמוד ממנו ולהתפתח ממנו, כי כל אדם הוא עולם שלם של חוויות שהן שונות משלנו ויכולות להעשיר את תפיסת עולמנו רק אם נהיה מוכנים לכך.

המתנה שנוכל לתת לעצמנו כאנשים בכלל וכאנשי עסקים בפרט היא היכולת שלנו ללמוד ולהחכים מכל מפגש עם האחרים סביבנו. אם נקבל את האחר כפי שהוא, נוכל לאסוף מגוון רעיונות ותפיסות עולם, ובעזרתם להעשיר את העשייה ואת החשיבה שלנו, ובסופו של דבר ליצור דברים חדשים ולהרחיב את האפשרויות שלנו על ידי הכוח שקיבלנו מהאחרים. חשוב להבין שעשייה של דבר מסוים לאורך זמן, מכניסה אותנו לדפוס פעולה שמראש פוסל אפשרויות אחרות או ממקם אותן כפחות רלוונטיות. במילים אחרות, עבודה עם אנשים דורשת גמישות בלוח הזמנים, אבל גם ביכולת המחשבתית שלנו, וככל שנאמן את עצמנו בתשומת לב לאחרים סביבנו נצליח ליצור תקשורת חיובית יותר ולהגדיל את הישגינו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'ני פרמינגר

ג'ני פרמינגר יעוץ תדמית ותקשורת

052-5655815

www.jptadmit.com

 



 


מאמרים נוספים מאת ג'ני פרמינגר
 
סיפורו של הגוף
26/07/09 | תקשורת
הגוף שלנו מלווה אותנו לאורך כל חיינו, מהלידה ועד המוות. הוא משתנה איתנו, ומשקף את הגיל שלנו, את מצב בריאותנו ואת מצבנו הנפשי, רגשי והפיזי. לרוב אנו מתייחסים אליו כאל מובן מעליו. ברור לנו שגופנו איתנו כל עת.

כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?
26/07/09 | תקשורת
הופעה מהממת יכולה לעשות את ההבדל בין רושם ראשוני חיובי לבין פגישה צוננת. לכן, כדאי מאוד להשקיע בהופעה חיצונית. תשתדלו ליצור רושם של תחכום במקביל לתחושה של רעננות. הכוונה היא להקרין נועם ופתיחות שיהוו את הבסיס לתקשורת חיובית וזורמת.

תדמית, כל מה שלא העזתם לשאול
26/07/09 | תקשורת
פעמים רבות אנו שומעים את המילה תדמית, אבל איננו יודעים למה הכוונה בדיוק. ההסבר שלי כאן יתייחס לתחום התקשורת הבינאישית. העיסוק בתדמית עיקרו ליצור תקשורת חיובית של האדם מול עצמו ומול הסובבים אותו. במילים אחרות, תחילה עלינו להתבונן בעצמנו ולמצוא את האמת הפנימית שלנו.

העסק הוא את/ה - תדמית העסק שלך היא בעצם התדמית שלך
מטרת כל עסק היא ליצור תקשורת טובה בין הנהלה לבין העובדים, להגיע ללקוחות ולשמור עליהם וליצור מוניטין טוב לאורך זמן, כאשר הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ברמה המקומית והגלובלית. במילים אחרות, מדובר בארבע רמות מקבילות שמתקיימים ביניהם יחסי גומלין.

תקשורת חיובית בעסקים
26/07/09 | תקשורת
אנו כאנשי עסקים מרבים לפגוש אנשים אחרים. מציאות זו מחייבת אותנו להיות גמישים וממוקדים, אבל גם רגישים לתגובותיו של הצד השני. שניות ספורות קובעות את תחושתנו ואת יחסנו כלפי האדם שמולנו. התקשורת הבלתי מילולית (הופעה חיצונית, שפת הגוף ואיכות הקול) חשובה יותר מהתקשורת המילולית (התוכן המילולי, משמעות המילים וסגנון הדיבור). שלושים שניות הן אלה שקובעות את הרושם הראשוני ואת התנהגותנו כלפי האחר.

מה זה בעצם תדמית?
03/07/08 | תקשורת
תדמית מתייחסת לצורה שבה האדם תופס את עצמו ולרושם שהוא יוצר על סביבתו. עבודה על התדמית האישית שלך היא בעצם עבודה על המודעות שלך לעצמך ועל בניית בטחון ונוכחות ביחס לסביבתך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI