דף הבית עסקים ניהול המכשול הגדול ביותר לעסקים - מציאת הגורם האמיתי לבעיות וקשיים
המכשול הגדול ביותר לעסקים - מציאת הגורם האמיתי לבעיות וקשיים
גלעד פדרמן 29/07/09 |  צפיות: 3127

לאחר שסייענו להרבה מנהלים ובעלי עסקים להתפתח בעולם העסקים ולהתקדם ליעדים העסקיים אותם הם רצו, בודדנו את אחד המרכיבים שהכי מתעלמים ממנו בניהול עסק או חברה, הוא הסיבה האמיתית לבעיות בעסק, הדבר שלא מטופל אף פעם וגורם לכל התוהו ובוהו למרבית המנהלים.

זהו הדבר שבו אנו משקיעים את מרבית מאמצינו בייעוץ הארגוני שאנו נותנים ללקוחות.

מה הוא הדבר הזה ???

ובכן מה שגורם לכל הבעיות בעסק ישמע לך בתחילה אולי מאוד פשוט או תחשוב, "זה לא יכול להיות", אבל אם תחשוב על כך קצת יותר, תיווכח שכך הדבר.

וזהו המכשול הגדול ביותר לכל העסקים:

הטיפול בסימפטומים של הבעיות והעיוורון המוחלט של ההנהלה או המנהל לסיבה האמיתית שגרמה לבעיות - "הלמה האמיתי" שבגללו הבעיה נוצרה מלכתחילה.

תנו לי להסביר - המון מנהלים נתקלים בבעיות במהלך פעילות העסק. ובמקום למצוא את הגורם האמיתי שיצר את הבעיה, הם מטפלים רק בתוצאה (הסימפטום) של הבעיה.

הנה כמה דוגמאות להמחשה:

העסק נכנס לקשיים פיננסיים, לעסק אין מספיק כסף לתשלום לספקים או למשכורות העובדים, מה עושה המנהל, הולך לפתור את בעיית המימון לתשלומים הנדרשים. לוקח הלוואה מהבנק, משנה מחירים או מתחיל פעילויות חדשות בעסק על-מנת להביא את המימון הנדרש לתשלום החובות. מה שלא נעשה, והמנהל מתעלם ממנו לחלוטין, הוא למצוא את הסיבה האמיתית מדוע העסק הגיע בכלל למצב שאין לו מספיק כספים לתשלומים? כל עוד המנהל לא מצא את "הלמה האמיתי" לבעיה הזו, היא תחזור על עצמה, בסבירות מאוד גבוהה, והוא כל הזמן ימצא את עצמו מתמודד עם אותה הסיטואציה שצריך למצוא מקורות מימון חדשים לתשלומים.

דוגמא נוספת היא מנהל או מנכ"ל שמנסה לבצע תכנית שהוא חשב עליה לפיתוח העסק ונתקל במכשולים בביצוע התכנית. הרבה פעמים מנהלים נתקלים במצב כזה והפתרון בהמון מקרים הוא שהמנהל מנסה לבצע את כל הפעולות שבתכנית בעצמו, זאת הסיבה שהרבה מנהלים מוצאים את עצמם עובדים המון שעות ביום, עובדים עד לשעות מאוחרות בלילה, מה שיוצר כמובן בעיות נוספות בבית, מכיוון שאין מספיק זמן להקדיש למשפחה. המנהל פשוט נהיה עמוס בעבודה כאשר הוא עדיין מצליח בקושי, או לא מצליח בכלל לקדם את התכנית שיצר לפיתוח העסק. מה קרה כאן, המנהל נתקל בקושי לממש את התכנית שיצר, במקום למצוא את "הלמה האמיתי" לקושי שנתקל בו, הוא טיפל בסימפטום עצמו, הקושי שהוא חווה ומכיוון שלא פתר את הבעיה האמיתית, היא תמשיך לקרות, והוא ימשיך להיתקל בקשיים מסוג זה.

כמובן שניתן לתת עוד המון דוגמאות שממחישות את הנושא, אך אני חושב שהבנת עד כה במה מדובר.

מה עושים ?

ישנה דרך נכונה, טכנולוגיה בפני עצמה, למצוא את "הלמה האמיתי", הסיבה האמיתית לבעיה שנתקלת בה. מה שייתן פתח לפתרון אמיתי למשבר הקיים כך שלא יחזור על עצמו.

אנו עוזרים למנהלים בייעוץ הארגוני אותו אנו מספקים ללמוד ליישם את הדרך הנכונה הזו, כך שבמקום לטפל בסימפטומים לבעיות כל הזמן, הם מתחילים לפתור את הבעיות האמיתיות בעסק ואז העסקים מתחילים לגדול ולהצליח כפי שציפו.

לכל בעלים או מנהל של עסק יש איזשהו רעיון שהוא היעד או המטרה להגיע למצב אידיאלי של העסק. אך מכיוון שהמצב הנכחי הוא שונה מהמצב האידיאלי אליו הם מקווים להגיע, וגם בדרך נתקלים בקשיים שונים, כל עוד המנהל "עיוור" למקור לבעיות ומטפל בסימפטומים, הוא לא יגיע אף פעם למצב האידיאלי, אלא ימשיך להיתקל רק בבעיות.

אך הדרך למציאת הפתרון האמיתי, "הלמה האמיתי" הוא די פשוט. השלב הראשון, עוד לפני תחילת הייעוץ הארגוני,  הוא למלא את המבדק לניתוח הפוטנציאל העסקי של העסק המבדק נמצא באתר שלנו בדף "ייעוץ ארגוני" - פדרמן יועצים. לאחר מילוי המבדק, שלח אותו במייל ,בפקס או בדואר אלינו לניתוח. אנו ניצור עימך קשר לתיאום פגישה ראשונית לא מחייבת לניתוח המבדק והצעד הראשון בדרך למציאת הסיבה האמיתית לקשיים שאת/ה נתקל בהם בעסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלעד פדרמן

פדרמן יועצים | ייעוץ ארגוני



 


מאמרים נוספים מאת גלעד פדרמן
 
המכשול הגדול ביותר לעסקים - מציאת הגורם האמיתי לבעיות וקשיים
29/07/09 | ניהול
לאחר שסייענו להרבה מנהלים ובעלי עסקים להתפתח בעולם העסקים ולהתקדם ליעדים העסקיים אותם הם רצו, בודדנו את אחד המרכיבים שהכי מתעלמים ממנו בניהול עסק או חברה, הוא הסיבה האמיתית לבעיות בעסק, הדבר שלא מטופל אף פעם וגורם לכל התוהו ובוהו למרבית המנהלים.
זהו הדבר שבו אנו משקיעים את מרבית מאמצינו בייעוץ הארגוני שאנו נותנים ללקוחות.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI