דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה וירוס הקורונה והרפואה האלטרנטיבית
וירוס הקורונה והרפואה האלטרנטיבית
סולומון יעקב 05/08/20 |  צפיות: 526

מבוא:

"מחלת הקורונה Covid-19 טופלה בהצלחה בסין תוך שילוב של הרפואה המודרנית עם רפואה סינית מסורתית. הרפואה הסינית מציעה טיפול למניעה, טיפול להחלמה וגם טיפול לשלב הקריטי של דלקת הריאות וסערת הציטוקינים. רפואת הצמחים הסינית מציעה פורמולה ייחודית לכל שלב על ידי הרכבת מקבץ של מספר צמחי מרפא סיניים לכלל פורמולה (מרקחת) ייעודית ויעילה. על סמך הניסיון הקליני האמפירי והפרוטוקולים הרפואיים של הרופאים הסיניים בווהאן שבסין, מתפרסמות כאן כל ההמלצות לנטילת הפורמולות הסיניות כטיפול טבעי יעיל למחלת הקורונה."

מבט כללי:

הקורונה הוא נגיף (וירוס) ממשפחת הסארס שפעת קיבל את שמו בעקבות צורת ה"כתר" שנמצאת עליו ומייחדת אותו. השוני הגדול בין הקורונה לאחותו השפעת, הוא ביכולת ההדבקה - מתוך כל מאה אנשים שנדבקים בנגיף, בערך שמונים מתוכם יפתחו מחלה קלה בלבד, או אפילו יישארו בריאים למראית-עין. ארבעה-עשר יפתחו מחלה קשה יותר, עם קשיי נשימה מתקדמים ודלקת ריאות, שתחייב טיפול בבית-החולים. חמישה יזדקקו לטיפול חירום, עקב הלם זיהומי, כשל נשימתי וקריסת מערכות הגוף. ושניים מתוך מאה החולים, ובכן, ימותו.

מסיבה שעדיין לא ידועה - ילדים כמעט עמידים לגמרי לנגיף, ואילו הסיכון לחלות עולה ככל שעולים בגיל (מגיל 80 והלאה הסיכוי לחלות הכי גבוה) הנתונים הללו אינם מדויקים, מכיוון שחלק גדול מהנדבקים בנגיף אינם מפתחים כנראה מחלה משמעותית ואינם מגיעים אפילו לרופא להיבדק, ולכן אינם נכללים בסטטיסטיקה. מכיוון שכך, קרוב לוודאי שמספר הנדבקים גדול בהרבה - אולי פי שניים, פי שלושה, או פי עשרה או יותר - ממה שאנחנו יודעים. אם נסתמך על הנתונים המגיעים מדרום-קוריאה, שם נבדקו כבר יותר ממאה-אלף אנשים - כולל כאלו שאינם חשודים בהידבקות - הרי שנראה שאחוז התמותה שם עומד 'רק' על 0.6 אחוזים.

אפילו אז, הנגיף עדיין קטלני פי שישה מהשפעת העונתית (שקוטלת 0.1 אחוזים מהנדבקים). כמו כן, רק 1.3 אחוזים מכל חולי השפעת בארה"ב בשנה האחרונה היו זקוקים לאשפוז בבית החולים, בהשוואה לעשרים ואחד אחוזים מהנדבקים בנגיף הקורונה. אז מה בעצם קורה לגוף שנדבק בקורונה? התסמינים של המחלה הנגרמת מנגיף הקורונה דומים לאילו של שפעת: חום, שיעול, קוצר נשימה וקשיי נשימה. למעשה, לא ניתן להבדיל בבדיקה קלינית בין הדבקה בנגיף הקורונה לבין מחלות נשימתיות רבות אחרות. במקרים חמורים, המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות.

איך זה התחיל?

יש כמה "אופציות" אבל נראה שהסברה העיקרית כרגע היא שהוירוס הגיע עם חיות (יש שיאמרו עטלפים) לתוך שוק החיות בוואן-חוביי שבסין. כמו כל וירוס מסוג השפעת גם לקורונה יכולת השתנות גבוהה - וכנראה שהוא עבר מוטציה ו"התאים" את עצמו לבני אדם. הנדבקים הראשונים היו אי שם באוקטובר 2019 , כשבשלבים הראשונים ממשלת סין עוד ניסתה להסתיר את המצב , אך לאחר שמכון מחקר עצמאי פרסם את הנתונים (שעשרות אנשים מגיעים לבתי החולים עם דלקת ריאות דו צדדית) לא יכלה עוד הממשלה הסינית להתכחש - ומשם זה היסטוריה.

ההתמודדות כרגע בארץ ובעולם

הדיווח האחרון שהגיע ממחוז חוביי בסין מדבר על "בלימת" הנגיף. בתי ספר, גנים, תחבורה ציבורית נפתחים מחדש , וזאת אחרי "עוצר" של יותר מחודש כשהשבועיים וחצי האחרונים היו בהוראה ממשלתית שכולם בבידוד והכל מושבת. נתון זה מעודד, הוא בעצם מראה שבנקיטת האמצעים הדרושים (הקיצוניים למדי) יש באפשרותנו לצמצם את התפשטות הנגיף. בשאר העולם יש התפשטות אקספוננציאלית של הנגיף, אומנם ננקטים צעדים, אך נראה שהם אינם מספיקים בשלב זה לבלום את הנגיף. בישראל, מהמדינות המחמירות בעולם, נכון לכתיבת שורות אלה כל מי שחוזר מחו"ל, ולא משנה מאיפה - ייכנס לבידוד של 14 יום. זהו צעד טוב, אך יש כרגע חולים שנדבקו בקורונה ולא יודעים מאיפה, ולכן נראה שהנגיף במגמת התפשטות והדבקה.

אז מה עושים?

-- ברמה האישית - הגיינה! שטיפת ידיים, להמנע מלגעת במקומות ציבוריים (ספסלים, מעקות וכו) ,כיסוי פה ואף, וחיטוי משטחים.

-- ברמה הציבורית - המנעות ממקומות ציבוריים, המנעות ממפגשים מרובי אדם, ובאופן כללי - התכנסות. הופיעו תסמינים של קורונה? תבדקו!

1. אם הופיעו אחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום של 38 מעלות או יותר; שיעול או קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר; שינוי בחוש הטעם או בחוש הריח או אובדן שלהם - מומלץ שלא להגיע למרפאות או לחדרי המיון.

2. יש לפנות לרופא הילדים או לרופא המשפחה בטלפון או בשיחת וידאו, ובמידת הצורך תופנו לביצוע בדיקת קורונה. בשעות שבהן המרפאות לא פועלות ניתן לפנות לשירות רופאים און־ליין או למוקד האחיות הארצי.

3. אם אתם זקוקים לטיפול רפואי דחוף - חשוב שתראו רופא. במקביל, בתי החולים והמרפאות שלנו מחדשים שירותים שהופסקו בגלל התפרצות הקורונה. זכרו: חובה לחבוש מסכות ביציאה מהבית!

כללי התנהגות מומלצים להימנעות מהדבקה - בכל מקום:

• יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

• יש להימנע ממגע פיזי, כולל חיבוקים ולחיצות ידיים.

• את הדלתות יש לפתוח שלא באמצעות כף היד.

• יש להמעיט בנגיעה בפנים.

• יש לרחוץ ידיים לעיתים קרובות.

• יש לדאוג לאוורור מקסימלי של הבית.

• יש לחטא ידיות ודלתות.

• יש להימנע מלנשק מזוזות ותשימי קדושה אחרים.

• יש לחבוש מסכת פה־אף.

• יש להימנע מלעשן סיגריות, סיגריות אלקטרוניות או נרגילות. זו הזדמנות טובה להפסיק לעשן!

• יש להימנע משימוש בכלי אחד לשם אכילה משותפת ולהימנע משיתוף אוכל מפה לפה.

הקורונה ברפואה הסינית

ממה שידוע כרגע, עיקר הנזק של נגיף הקורונה נגרם אצל אנשים עם מערכת חיסונית חלשה – כלומר מבוגרים וחולים. אחת הסיבות לחולשת המערכת החיסונית היא צריכת יתר של תרופות המחלישה את הכבד והכליות. הכבד והכליות הם שחקנים מרכזיים מבחינת הרפואה הסינית בכל מה שקשור להגנה על הגוף מפולשים, בסינית זה נקרא - .Wei chi בנוסף, האיבר הכי חשוב שנפגע בעצם הם הריאות – שלפי הרפואה הסינית אחראיות על הפצת הצ'י בגוף (חמצן) ועל מערכת החיסון. לפי הרפואה הסינית , הפתוגנים (פתוגן=משהו חיצוני) מתחלקים ל-5: קור, חום, יובש, לחות, רוח. קורונה היא התקפה של קור ולחות (האיזור ווהאן בסין מאופיין בקור ולחות) - בשלב הראשוני, וקור ליחה ורעילות - בשלב השני (ליחה ורעילות נוצרות בעיקבות הפגיעה בריאות).

הטיפול על פי הרפואה הסינית

(חשוב לשמור על הוראות משרד הבריאות. וכל עצה שמופיעה בכתבה אינה משמשת כתחליף להוראות אלו). הרפואה הסינית המסורתית רואה את מחלת Covid-19 כמחלה שנוצרת מהצטברות של הפתוגנים: ליחה, חום, לחות, ורעילות. נוסף על הפגיעה בריאות, סערת הציטוקינים גורמת גם להרחבת כלי דם, כדי להזרים לגוף עוד ועוד תאים של מערכת החיסון שנועדו לכאורה להילחם בנגיף. הרופאים הסיניים הם אלה שחיברו את הפרוטוקולים הרפואיים והאבחנה המבדלת הסינית באשר לטיפול במחלה Covid-19. המטרה בשלב זה היא לחזק את התשתית הפיזית והחיסונית של אנשים בקבוצות הסיכון שאינם חולים עדיין אך הם בקבוצת הסיכון מבוגרים בעלי מחלות רקע וחסר תשתיתי. אפשר לראות בנטילת הפורמולה פעולה של הגנה אקטיבית למערכת בדומה לחיסון.

להלן יוצגו מרכיביה. לפי ניסיונם הקליני הרב שנצבר יש ארבעה שלבים עיקריים למחלה:

1. שלב המניעה

2. שלב מוקדם (שלב השפעת)

3. שלב דלקת הריאות

4. שלב החלמה.

הטיפול מתחלק ל -2: מניעה וחיזוק המערכת החיסונית, וטיפול לאחר הידבקות:

חיזוק המערכת החיסונית: צמחים - יש בהרבולוגיה הסינית מספר צמחים שנחשבים כמחזקים את מערכת החיסון. הפורמולה  - Yu ping feng- פורמולה המורכבת מ 3 צמחים – Fang feng ,huang qi  (אסטרגלוס), bai zhu - זוהי פורמולה הניתנת בד"כ להצטננויות חוזרות ונשנות, פורמולה שלוקח לה כחודש עד שמתחילה להשפיע - לכן מי שהמערכת החיסונית שלו חלשה צריך להתחיל לקחת מראש. ישנם כמובן עוד צמחים רלוונטיים, אך אלו העיקריים.

1. תזונה טבעונית צמחונית + אורח חיים בריא: המון מחקרים נעשו והראו שככל שעוברים לתזונה טבעונית מערכת החיסון מתחזקת בהתאם. מוצרים מן החי - מגבירים תהליכים דלקתיים בגוף. סרט שמראה את זה טוב הוא "כוח טבעי" - בנטפליקס. בנוסף - אורח חיים בריא ונכון מסייע למערכת חיסונית להיות חזקה - פעילות גופנית, מדיטציה, שינה טובה, נטרול גורמים שמייצרים סטרס.

2. ויטמין סי ודי: ויטמין סי לא מיוצר בגוף, לכן חשוב מאוד לצרוך אותו בכמויות מן המזון. כדאי לצרוך בצורתו הטבעית ביותר, לכן כדאי לשים לב: הוויטמין איננו יציב ונהרס תוך זמן קצר כשהוא בא במגע עם  חמצן. לכן, מיץ פרי שסחטנו או סלט שחתכנו לא יכילו הרבה ויטמין סי - אם לא נאכלנשתה אותם סמוך לזמן ההכנה. ויטמין סי גם משפר את ספיגת הברזל בגוף (כשמקור הברזל איננו מן החי), ומונע את חמצונו. הויטמין קיים בפירות וירקות רבים אבל מינונים גבוהים במיוחד שלו ניתן למצוא בעיקר בגויאבה, בפלפל אדום, בפאפאיה ובפירות הדר. לאחרונה, בעקבות המשבר, ממשלת סין החלה בנתינת ויטמין סי לקהל הרחב כטיפול מונע לקורונה.

סיבוכי נגיף הקורונה וכשלי מערכת החיסון

אחד הסיבוכים הקשים הוא כשל רב-מערכתי. בעוד שברוב המקרים בתחילה תוארו תסמינים קשים של מערכת הנשימה, בהמשך הופיעו דיווחים רבים על התפתחות של אי ספיקה רב מערכתית. כמעט כל מערכת בגוף תוארה כמעורבת בנגיף. כך למשל, דיווחים על מעורבות של מערכת העיכול כולל ממצאים שזוהו בביופסיות מעיים הראו כי הנגיף עשוי להדביק גם את מערכת העיכול, שעשירה בקולטני ACE2 דרכם חודר הנגיף לגוף. לא מפתיע אם ככה שכ-20 אחוזים מהמטופלים דיווחו על שלשול. גם הכבד מושפע מהנגיף - כמחצית מהחולים המאושפזים הראו עלייה באנזימי הכבד.

ישנם דיווחים על אירועי שבץ מוחי בקרב חולים צעירים שנדבקו בקורונה. חלק מחולי COVID-19 עברו אירועי פרכוס, בלבול וגם דלקת במוח עצמו. חוקרים עדיין מנסים להבין אילו מהתסמינים הללו נגרמים ישירות על ידי הנגיף. גם העיניים עשויות להיות מעורבות. המעורבות שתוארה היא בעיקר דלקת של הלחמית (החלק הלבן של העין), דלקת בקרום שנמצא בקדמת העין והעפעף הפנימי. גם האף עשוי להיפגע מהנגיף. חלק מהמטופלים איבדו את חוש הריח, ככל הנראה מכיוון שהנגיף נע לקצות העצבים של האף ופוגע בתאים שלהם.

אחת התסמונות המסוכנות שנקשרו ל-Covid-19  היא "תסמונת דלקתית רב מערכתית בילדים". אם מחקרים שנעשו בעבר הראו כי המחלה מתונה יותר בקרב ילדים, כבר בתחילת המשבר בניו יורק ולונג איילנד לפחות 93 ילדים פיתחו תסמונת דלקתית רב-מערכתית. המקרים הופיעו כחודש לאחר גל המחלה באזור. מרבית המקרים נבדקו ונמצאו חיוביים ל- SARS-CoV-2.

התסמונת מאופיינת בחום ממושך, מדדי דלקת מוגברים ופגיעה בתפקוד של איבר אחד או יותר. התסמונת הופיעה בצורות שונות שנבעו מתגובת יתר של מערכת החיסון כנגד הנגיף עם ביטויים רב-מערכתיים. במקרים מסוימים, ילדים הגיעו במצב של הלם או במצב דלקתי קשה שמכונה סערת ציטוקינים. צורה נוספת היתה מחלה דמויית קוואסקי (דלקת של כלי הדם) שכוללת תסמינים כמו פריחה, כאבי בטן, הקאות ושלשולים וגם דלקת של שריר הלב.

בשעה שמנגנוני הפגיעה הרב מערכתית של נגיף הקורונה הולכים ונחשפים בהדרגה, ברור כי מדובר עדיין רק בקצה הקרחון מבחינת היכולת שלנו להבין את האופנים בהם פוגע הנגיף בגוף באופן ישיר או עקיף. נראה כי יידרשו שנים של מחקר מדוקדק כדי לחדד את תמונת המחלה ואת מגוון ההשפעות שלה על הלב, כלי הדם ומערכת החיסון ודרכן על שאר איברי הגוף. התקווה היא שפיתוח מהיר של טיפולים יעילים וחיסון יצליחו לעצור את המגיפה העולמית מוקדם ככל האפשר.

אפשר לומר שהנגיף הזה גורם לנו לעשות בדק בית רציני בכל מה שקשור להגיינה וכן לתעשיית הבשר (שמתם לב שכל המחלותמגפות של השנים האחרונות באות מתעשיית הבשר - "שפעת העופות" "שפעת החזירים" הסארס, ועוד). במאמר זה הוצגו הגישה המודרנית למחלת Covid – 19 והגישה הסינית המסורתית. באין פתרון רפואי למחלה. הרפואה המודרנית נאלצת לטפל בסימפטומים שהם בעיקרם בעיות נשימה, באמצעות טיפול נמרץ ומכונות הנשמה.

...סיבוכים מסוגים אלו עלולים להוביל לאחוזי תמותה גבוהים אם לא מזוהים ומטופלים במהירות!

נקודה אופטימית למחשבה

הרפואה המודרנית מציעה בדיקות דם מפורטות, בדיקות לגילוי הנגיף, סקירות CT מדויקות וכמובן יחידות טיפול נמרץ והנשמה מלאכותית. הרפואה הסינית יכולה לשפר את התשתית הפיזיולוגית והנפשית של האדם ובכך אולי אפשר יהיה לא להגיע לשלב הקריסה בו נוצר תמט נאדיות, וכך להימנע משימוש כה נרחב והכרחי במכונות הנשמה בלחץ גבוה. שתי השיטות יכולות לשלב כוחות, כפי שנעשה בסין, ולאפשר מניעה וטיפול יעיל לצורך התמודדות טובה עם נגיף מחלת הקורונה וכדי לאזן את הפגיעות המערכתיות השליליות שנוצרות בעטיו.

הטיפול המערבי התומך יודע היטב כיצד לשמר את החיים. הטיפול הסיני יודע כיצד למנוע מחלות, לחזק תשתית ואנרגיה, להפחית רעילות ולחזק את מערכת החיסון. הפורמולות הסיניות בצורת אבקות מסיסות במים, יכולות להינטל בשלב זה, אפילו תחת אשפוז בבית חולים, כהזנת נוזלים משלימה, ככל יתר הנוזלים האחרים שניתנים למטופלים, אם כאינפוזיה ואם דרך זונדה. הטענה היא כי הרפואה האלטרנטיבית המשולבת או הסינית המסורתית תהיה יעילה ומשלימה לטיפול המודרני בבתי החולים גם בשני השלבים הקטלניים, שהם השלב המוקדם (שלב השפעת) ושלב דלקת הריאות.

הקורונה דומה מאוד לשפעת (בכ-80%) ולכן יש תקווה רבה שעם בוא האביב/קיץ ועליית הטמפרטורות – הנגיף ייעלם או לפחות יוריד ראש. בכל מקרה הבידוד הזה נתן לי זמן לחשוב (ולכתוב מאמרים..) אז משהו טוב כבר יצא מהסיפור...ואולי זו בעצם הזדמנות לכל מי שבבידוד לעשות איזשהו תהליך עצמי של "התכנסות" והתחברות לעצמו, ולעשות את כל מה שרצינו ולא היה לנו זמן...אז לסיום מה שהכי חשוב,  שמירה על הגיינה הצמדות להנחיות משרד הבריאות, חיזוק המערכת החיסונית.

לסיכום:

ככל שעובר הזמן בצל מגיפת הקורונה מתברר, בעיקר מנתיחה לאחר המוות של קורבנות הקורונה שפגיעת הנגיף היא רב - מערכתית. במהלך התפשטות מגיפת הקורונה העמיקה ההבנה שלנו את סיבוכי המחלה כמו גם המגוון הרב של התסמינים והמערכות בגוף שעלולות להיות מעורבות בזיהום הנגיפי הזה. אחד המעניינים בהם הוא מעורבות של כלי דם והופעה של קרישי דם. כך למשל, גם מטופלים עם תסמיני מחלה קלים יחסית שחוו החמרה נמצאו כסובלים בין היתר מתסחיף ריאתי, שהוא קריש דם שנוצר בחלק התחתון של הגוף כמו בוורידי הגפיים התחתונות ומשם נודד לריאות ופוגע ביכולת הובלת הדם לצורך חימצון בריאות. אולם, בחלק מהמקרים תוארו קרישי דם שנוצרו גם במקומות אחרים בגוף ולא רק בוורידים. בין היתר תוארו קרישים בכלי דם עורקיים מרכזיים כמו אבי העורקים, עורקי הכליה ועורקי הגפיים. מדובר באחד האפקטים המפתיעים של נגיף הקורונה.

בברכה, סולומון יעקב

(מטפל אלטרנטיבי ומומחה לאיורוודה)

** נחשפתם או נדבקתם בנגיף הקורונה הסיני הקטלני? זקוקים לייעוץ ו\או לטיפול רפואי (אלטרנטיבי) מקצועי? מומלץ לבצע שיחת ייעוץ חינם: 054-7295023



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 סולומון יעקב

* תגלית רפואית ופריצת דרך ייחודית בטיפול וריפוי למחלת הקורונה

** מומלץ לבצע שיחת ייעוץ חינם!



 


מאמרים נוספים מאת סולומון יעקב
 
כיצד הכי טוב להפסיק לעשן?
06/08/20 | רפואה
"עבור הרוב המוחלט של המעשנים, גמילה היא משימה קשה, אך בהחלט אפשרית. אז איך מעלים את הסבירות שהפעם זה יצליח? בדקנו מה אומרים המומחים והמחקרים באשר לדרך הטובה ביותר להיגמל מעישון."

וירוס הקורונה והרפואה האלטרנטיבית
"מחלת הקורונה Covid-19 טופלה בהצלחה בסין תוך שילוב של הרפואה המודרנית עם רפואה סינית מסורתית. הרפואה הסינית מציעה טיפול למניעה, טיפול להחלמה וגם טיפול לשלב הקריטי של דלקת הריאות וסערת הציטוקינים. רפואת הצמחים הסינית מציעה פורמולה ייחודית לכל שלב על ידי הרכבת מקבץ של מספר צמחי מרפא סיניים לכלל פורמולה (מרקחת) ייעודית ויעילה. על סמך הניסיון הקליני האמפירי והפרוטוקולים הרפואיים של הרופאים הסיניים בווהאן שבסין, מתפרסמות כאן כל ההמלצות לנטילת הפורמולות הסיניות כטיפול טבעי יעיל למחלת הקורונה."

הפתרון הייחודי של רפואת האיורוודה לווירוס הקורונה ההרסני
"אנשים שמנסים לבסס את העסקים שלהם צריכים לנסות להבין כיצד מגיפת הנגיף הקורונה הולך לשנות כללי התנהגות ולהסתגל לשינויים הללו! נכון לעכשיו, בכל יום יש יותר ויותר אנשים ברחבי העולם שנדבקים בווירוס הקורונה (Covid-19) ההרסני ובמחלות הריאה והקשיים בדרכי הנשימה שנגרמות על ידי נגיף הקורונה. המגיפה דחפה את הכלכלה העולמית לשפל חסר תקדים ככל שרוב הממשלות נרתמו לפעילות חירום עסקית כדי להכיל את הנגיף ולנסות לרפא את אוכלוסיית העולם מהווירוס האימתני."
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI