דף הבית רוחניות אבחון בצבעים אנו רצים והם רצים
אנו רצים והם רצים
Yafator 14/11/20 |  צפיות: 1939

אנו רצים והם רצים

דוגמא נוספת מצינו בפרשת חיי שרה שאליעזר עבד אברהם מגיע לבית רבקה ואחיה לבן רץ לקראתו, ונשאלת השא׳ מדוע הוא רץ לקראת אליעזר? ב״דברי רש״י המקודשים" [דברי רבינו בפרשת כי תשא (לא, יג)] מובא שלבן ברשעותו נתן עינו בממון ”למה רץ ועל מה רץ, ויהי כראות את הנזם, אמר, עשיר הוא זה, ונתן עיניו בממון" [וכן מובא בילקוט שמעוני קט, ב].

גם רבינו מסכים שלבן שביקש לעקור את הכל הוא רשע ו״כל מה שיש לדרוש בלבן לגנאי דרשינן" [דברי רבינו בפרשת ויצא (כט, כט)], אך בעניין ריצתו של לבן מפרש רבינו וזה לשונו: ”אכן הכוונה היא כי זה האיש לבן חרד לקראת האיש ביודעו מה שעבר בינו ובין רבקה מהדברים ומקרוב הדעת והוא איש נוכרי הרי זה מגיד כי דברים בגו ולזה לבש קנאה ורץ לקראתו לפגוע בו בקנאתו את קנאת אחותו ולצד בחינת מעשה זה ייחס ה׳ אותו ייחוסין של צדיקים ואמר ושמו לבן כי מעשה צדיקים עשה בזה ואין הקב״ה מקפח שכר בריה. ואומרו ויהי כראות וגו׳ יגיד כי מה שקדם היה קודם כראות הצמידים וקודם שמעו דברי אחותו סדרן של מעשים חשדו לאליעזר בדבר מכוער אבל כראות הנזם וגו׳ וכשמעו וגו׳ ככה דבר אלי האיש שב אפו", מסביר רבינו שלבן בריצה זו עשה מעשיהם של צדיקים לקנא כבוד אחותו [ובדומה למעשי אחי דינה בפרשת וישלח וראה פירוש רבינו שם], ורבינו כאן מוצא זיק של אורה בלבן הרשע.

כנסו למידע כאן הרב יעקובזון חינוך ילדים

לבן - כולו הפך לבן

ואולי על דרך ה׳וורט׳ אפשר לומר, שגם פירוש זה של רבינו הוא לרעתו של לבן, משום שנאמר בפרשת תזריע "כולו הפך לבן טהור הוא" שאם הצערת (הלבן) מכסה את כל בשרו הרי שהוא טהור וה״ה להפך מצינו ”סנהדרין שראו כולן לחובה פוטרין אותו” (סנהדרין יז. וכ״פ הרמב”ם הל׳ סנהדרין פ״ט ה״א), שאם כל הדיינים פסקו לחובה על הנאשם פוטרים אותו (ראה שם פרטי הדברים), וגם כאן אם לבן הפך כולו ללבן - שלא מצאו לו אפילו זכות אחת חלילה נאמר שטהור הוא לכן רבינו ברוב חוכמתו מצא לו נק׳ זכות שלא יהפך לבן לכולו לבן ומימילא טמא טמא יקרא [וראה פירוש נפלא של רבינו על דרך זה בפרשת משפטים (כג, ב)].

אוי לרשנג ואוי לשכנו

בפרשת וישב מספרת לנו התורה הקדושה על ער ואונן בניו של יהודה שהיו רעים בעיני ה׳ ולכן נענשו ונהרגו, גם כאן מרן האור החיים הקדוש מוצא להם ניצוץ של זכות וכדבריו בפרשת ויגש (מו, יב) ”ובדרך פשט יכוין הכתוב בהזכרת ער ואונן ללמד עליהם זכות כי טעם מיתת ער ואונן היה לצד שהיו בארץ כנען על דרך אומרו כמעשה ארץ מצרים וכמעשה ארץ כנען וגו׳ ואמרו ז״ל השווה הכתוב מעשה מצרים וכוי, ולצד שהיו שם ער ואונן למדו ממעשיהם וזולת זה בניו של אותו צדיק אין שורשם רע ומר ח״ו", מסביר

כנסו לקרוא על פרקי תהילים להחזרת בן זוג

רבינו שירידתם ונפילתם של בני יהודה היה מכיוון שלמדו ממעשיהם הרעים של הגויים השוכנים בקירבם ולולא שבניו של יהודה הצדיק היו לומדים ממעשיהם, אחריתם הייתה טובה וישרה שהרי שורשם מיהודה מלך באחיו.

יציאה של צדיק עושה רושם

נסיים בכי טוב עם אמנו לאה שלא לאתה ואת בית ישראל בחציו בנתה אשר זכתה לבתי כהונה ולויה ולבית מלכות מיהודה ובת מלך כבודה.

בפרשת ויצא מסופר שלאה יוצאת לקראת יעקב, ורש״י בפרשת וישלח (לד, א) מביא את דברי חז”ל בתנחומא (וישלח ז) וז״ל: ”!תצא ךינה בת לאה. ןלא בת צעקב היא? תלאה הכתוב באמה. מה לאה יצאנית, אף זו יצאנית. ומנין, דכתיב: ותצא לאה לקראתו”, וברור • •• ••• •••• •


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Yafator


 


מאמרים נוספים מאת Yafator
 
היסטוריה קצרה של כתוביות סגורות
כתוביות וכתוביות היו חלק מהמדיה הנגישה מאז 1972 ומילאו תפקיד גדול בפיתוח זכויות נכים כמו גם זכויות אזרח בארצות הברית. נוצר בתחילה עבור חירשים וכבדי שמיעה, הוא מיושם בקנה מידה גדול מאז אותה תקופה בכל תוכניות טלוויזיה באמצעות כתוביות וידאו וכעת באינטרנט עם YouTube ושירותי שיתוף רבים אחרים

גלה את היתרונות של תמלול פודקאסטים
כשאתה יוצר תוכן, כפודקאסר חיוני להבין שתמלילים יכולים להיות חלק גדול וגוזל זמן מבסיס התוכן שלך. ישנן דרכים שונות לטרוף מידע, ולכל אחד חייבת להיות חיבה שונה. תוכן השמע הוא ללא ספק נוח

כיצד צביעות משפיעה על בריאותך הנפשית ועל האבולוציה הרוחנית שלך
משורר מנתח את העולם בצורה פואטית. המשמעות היא שמשורר מתבונן ומבקר את העולם בדרכים רבות. משורר הוא אמן, פילוסוף ופסיכולוג שקורא את מחשבותיהם של אנשים ומבין את רגשותיהם.

כתוביות פופ-און ו-Roll-Up מוגדרות
פופ-און ורול-אפ הם שני סגנונות ההצגה הנפוצים בכתוביות בטלוויזיה. כתוביות צבע על משמשות לעתים לאפקטים מיוחדים, אך הן הרבה פחות נפוצות. המק"ס תומכת בשימוש בסגנון הפופ-און עבור כל כתוביות הטלוויזיה. WebVTT תומך ב-Pop-on כמו גם ב-paint-on כתוביות.

ביקורת ספר על "בובה על שרשרת"
לא כל מה שנוצץ הוא זהב יהיה עוד כותרת מעוררת השראה לספר המחייב הזה של אליסטר מקלין. מקלין לוקח אותנו ברחובות אמסטרדם, שם המראה החיצוני מטעה ומסתיר באותה מידה שהוא חושף מציאות מלוכלכת שהיא של אלימות והתעללות בסמים שבה דמויות מכובדות לכאורה הן הכל מלבד אידיאליות.

תכונות מערכת טלפון שיכולות לשנות את הדרך שבה עסק מתקשר
תקשורת היא גורם ההצלחה העיקרי של כל עסק. מערכות טלפון יכולות לבצע מספר פונקציות שיכולות להיות מועילות עבור העסק. הם יכולים לעזור ביצירת תקשורת טובה יותר עם מחזיקי העניין השונים של העסק.

6 משרות מקוונות קלות לביצוע מהבית
אפשרויות כמו שירות לקוחות, הזנת נתונים, סקרים, עיצוב, משאבי אנוש ועוד. למשרות אלו יש ביקוש רב משתי סיבות ברורות. ראשית, הם משתלמים ושנית, הם נותנים לך את החופש לעבוד מהבית שלך.

הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן
כשאני עובד עם מנהלי משא ומתן שרוצים להשתפר, אחת השאלות שמוצגות לי לרוב היא לא לגבי סגנונות משא ומתן שונים או טכניקות משא ומתן, אלא "מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל משא ומתן"

מדוע יצירה מחדש של סרט מסווגת כהתנהגות עותק
מדי פעם אתה מוצא יוצרי סרטים שלוקחים סרט פופולרי פעם ומשנים כמה מהתכונות שלו תוך שמירה על העלילה הראשית. יצירת סרטים מחדש הם תופעה נפוצה בכל המדינות והשפות. ייתכן שהטרנדים משתנים

שירות תמלול רפואי הוא מחליף משחק נהדר עבור פרמדיקי
הפרמדיקים כל כך עסוקים שהם בקושי מוצאים זמן להקליד נרטיב ברור של המפגש עם המטופל. לכן, לעתים קרובות בעיות כמו הבאות צצות ב-PCR שלהם ויוצרות בעיות עבור רופאים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI