דף הבית פיננסים וכספים משכנתא הזדמנות לרכישת דירה שכמעט פוספסה
הזדמנות לרכישת דירה שכמעט פוספסה
מורן אהרון 06/01/21 |  צפיות: 215

למה לדעתי עדיף להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי?

תהליך שתחילתו אובדן דרך אך בסופו קורת גג ותשלום משכנתא במקום שכר דירה.

יועץ משכנתאות פרטי - הצורך בייעוץ משכנתאות מקצועי ויסודי מתחדד כיום בעיקר לאור המצב הכלכלי.

חוסר בהירות באשר לעתיד הריביות במשק ותהליכי שינוי משמעותיים שעשויים להתרחש כתוצאה מהמצב המשקי במשק.

למה בעת הזאת יותר מבעבר נראה שההמלצה לקבל ייעוץ משכנתאות עצמאי יכולה ממש לעשות את ההבדל בין מימוש המשכנתא לוויתור והמשך חיים בשכירות.

יועץ משכנתאות פרטי - למצוא את השביל הנעלם לאישור המשכנתא

בחודש ינואר 2020 על אף השמועות על מגפה מיסתורית ותהליכי בחירות חוזרים החליט זוג צעיר לפנות לבנק למשכנתאות בניסיון לממש את זכותו למשכנתא לזוגות צעירים.

הזוג היה נשוי 6 שנים ולו 2 ילדים. מכיוון שמעולם לא היו בעלי דירה בדקו באופן עצמאי מה גובה הסיוע אותו יוכלו לקבל לטובת רכישת דירה ראשונה.

ברכישת דירה ראשונה, על בני הזוג להביא 25% מערך הדירה כהון עצמי. לבני הזוג שני ילדים והם מתכננים להרחיב את המשפחה.

הם מצאו נכס של 3.5 חדרים שעלותו 1.25 מיליון ש"ח. המשמעות היא שעליהם להביא מהבית כ-325,000 ש"ח ללא קשר לתנאי המשכנתא.

עבור בני הזוג סכום זה נראה דמיוני ובלתי מושג. בני הזוג התגוררו בפריפריה. למזלם על אף שלא זכו במכרז

מחיר למשתכן. כן זכו להיות ברשימת ממתינים.

בקרבת אזור המגורים שלהם, התפנתה דירת בפרויקט מחיר למשתכן שכבר היה כמעט גמור, אך הזוכים בה החליטו (בגלל קשיים) לא לממש את הזכיה ולוותר עליה.

החלטה מושכלת בבחירת המסלול המתאים ביותר למצב הכלכלי.

על אף שהדירה הייתה של 4 חדרים מחירה היה רק 1.15 מיליון ש"ח.

חישוב מהיר של ההון העצמי המינימלי (10%) הציב אותם במצב שיש ביכולתם להיכנס לתהליך של רכישה עם הון עצמי נמוך של 115,000 ש"ח בלבד.

לאחר פנייה מהירה לבנק למשכנתאות. ובחישוב מהיר מצאו שיש להם 500 נקודות זכות על ותק שנות נישואים + 500 נקודות על הילדים.

בנוסף בזכות כך שיש להם 7 אחים במשותף צברו עוד 700 נקודות.

על פי הטבלאות (נכון ל-2017) הם זכאים סיוע של 96,190 ש"ח לטובת רכישת דירה כהלוואה בתנאים מועדפים.

אך האם הלוואה בתנאים אלה כדאית עבורם?

בני הזוג מצאו את עצמם בפני הצורך לבצע החלטה מהירה לגבי מימוש הזכאות לסיוע, וקביעת גובה המשכנתא שייקחו והכי חשוב תכנון ההחזרים העתידי.

חשוב לציין כי לבני הזוג היה קושי לארגן את ההון העצמי המינימלי.

יחד עם זאת בתקופה של ינואר פברואר 2020 החלו להתאסף נתונים שהחלו להציב סימני שאלה לגבי העתיד הכלכלי של כלל האזרחים.

(נזכיר כי שמועות על סגר בארץ בה פרץ הנגיף הגיעו כבר באמצע פברואר כאשר מיליונים בסין מצאו עצמם בסגר והכלכלה שותקה למעשה).

לאחר פנייה ובדיקה במספר בנקים למשכנתאות החליטו בני הזוג לוותר על ההזמנות מכיוון שנתקלו בשתי בעיות משמעותיות שלא באו על פתרונן על ידי יועץ המשכנתא של הבנק.

הבעייה הראשונה הייתה ההון העצמי המינימלי. הבעייה השנייה הייתה חוסר ביטחון ביכולתם לעמוד בהחזרים של תמהיל המשכנתא שהוכן על ידי היועץ משכנתאות של הבנק.

רגע לפני שהם מוותרים על החלום הם פונים ליועץ משכנתאות פרטי

יש לזכור כי יועץ משכנתאות של הבנק פועל תחת רגולציה בלתי גמישה בעליל ואינו יכול לפעול שלא על פי התוויות הבנק בו הוא מועסק.

יועץ משכנתאות פרטי ובעיקר יועץ מומחה יכול להיות משול במקרים אלה לנווט מומחה.

גם למי שמצוי בענייני כספים, ריביות ומדיניות החזרים במרבית המקרים אין את הניסיון והידע שיאפשרו את מציאתו של המסלול שיהפוך את חלום הדירה למציאות.

הזוג בר המזל פנה אל יועץ משכנתאות פרטי שהצליח לבנות עבורם פתרונות לשתי הבעיות גם יחד.

ראשית לארגן את הסכום המינימלי הנדרש לרכישה (115,000) ש"ח וחשוב מכך לבנות עבורם תמהיל משכנתאות כזה שלא יסכן את עתידם הכלכלי.

לעיתים ההבדל בין מימוש הזכאות לסיוע, קבלת משכנתא לרכישת הנכס יכולים להתממש אך ורק על ידי תפירת פתרונות מתאימים.

פתרונות מתאימים בדיוק למידותיו הכלכליות של הלקוח. לא רק למידותיו העכשוויות אלה גם למידותיו ויכולתו לעמוד בהחזרי משכנתא עתידיים ללא סיכון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מורן אהרון

Prosite.site



 


מאמרים נוספים מאת מורן אהרון
 
הזדמנות לרכישת דירה שכמעט פוספסה
06/01/21 | משכנתא
יועץ משכנתאות פרטי, שהצליח להסדיר משכנתא גם עבור זוג צעיר, שעדיין לא התבסס... יצירת תשתית פיננסית שתאפשר לזוג הצעיר לממש את הזכאות למשכנתא לזוגות צעירים.

פיברומיאלגיה או מגפת ה-COVID-19... או...?
הרבה שאלות ומעט תשובות על פיברומיאלגיה ו-COVID-19. שאלות על סינדרום פיברומיאלגיה והאם קיימת התוויה נגדית לטיפול במחלה ביחס לטיפול ב COVID-19.מגפת ה-COVID-19 נמצאת בין "הגלים" והיא חדשה יחסית במקומותינו, אך המחקרים העוסקים בתחום המגפות. מזהים כי העמידות למגפה בהחלט מושפעת מחוזקה ועוצמת של המערכת החיסונית. כבר בהתחלה של הופעת הנגיף הגדירו המומחים אוכלוסיות עם מערכת חיסונית ירודה כבעלי סיכון שיש לשמור עליהם.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה ותיקון מספר 6 לתקנות התעבורה
שירותי קצין בטיחות בתעבורה ותיקון מספר 6 - לפניכם תקציר שינויים בתקנות התעבורה 579, 580, 585 וו-587 שלהם השלכות ישירות על ניהול ציי על ידי קצין בטיחות בתעבורה

יוצאים לחופשה עם המשפחה? ומה עם הכלב, עם מי הוא נשאר?
13/02/20 | חיות מחמד
בתקופת החגים ובתקופת הקיץ, אנו מנצלים את החופש מהעבודה והלימודים ויוצאים לחופשה עם המשפחה. אך מה עושים עם הכלב, היכן הוא נשאר? האם דאגתם לו למקום בטוח?

רקמה על מגבת - רקמה על חלוק רחצה לעסק או למתנה
רקמה על מגבת או רקמה על חלוק רחצה היא מתנה מקסימה המתאימה למגוון אירועים.כאשר מדובר ברקמה על מגבת או רקמה על חלוק רחצה עבור עסקים סוג הרקמה יהיה זהה לרקמה עבור מתנה אישית. רוב בתי העסק רוקמים את לוגו החברה או סמל החברה לעומת רקמה לאנשים פרטיים אשר רוקמים שם ושונות.

מוניות אחדות - שירותי שליחויות מהיום להיום
העברת חבילה חשובה או מעטפה עם חומר סודי וחשוב אשר צריכים להגיע ליעד במהירות, היא משימה לחברה המספקת שירותי שליחויות. תחנת מוניות אחדות מספקת שירותי שליחויות מהיום להיום או מהיום למחר. העברה מתבצעת על ידי נהגים ותיקים, מקצועיים ואמינים אשר דוגלים בעמידה בלוחות זמנים ושמירה על דיסקרטיות מלאה.

משרד אדריכלים - למה מומלץ
25/11/18 | אדריכלות
ננסה להצביע על הסיבות, שאנו ממליצים בגינן, על יצירת קשר עם משרד אדריכלים (רצוי ותיק ומנוסה). בכל מצב שבו אתם מתכוונים להיכנס לתהליך הכולל תכנון ובנייה של בית, מבנה חדש, אגף או תוספת למבנה קיים ואף שיפוץ מלא של חלל, דירה, בית או מבנה ציבורי.

ייפוי כוח מתמשך - מימוש וכיבוד זכויות האדם
14/11/18 | ירושה
ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם למצות את זכויותיו ורצונותיו גם בעתיד בין אם הוא אינו נמצא בכשירות משפטית או שהינו באופן ארעי אינו בר שיפוט, בין אם הוא חווה התדרדרות במצבו או שהגיע למצב זה כתוצאה מטראומה.

פתרונות יצירתיים לריהוט
בחירת ריהוט לבית או למשרד, מצריכה מאיתנו חשיבה, תכנון וניצול נכון של חלל החדר, נגריית אהרון כהן ישמחו לבנות עבורכם את הרהיט הנחשק לפי המידות המתאימות ולעזור בבחירת המיקום המתאים ביותר.

הנדימן - כי לא כל אחד יודע לתקן לבד
כאשר אתם נתקעים בכביש עם בעיה מכנית רוב הסיכויים שלא תדעו איך לתקן את הבעיה ותזמינו שירותי חילוץ וגרירה, כך גם בבית ישנן תקלות קטנות העוצרות לנו את סדר היום ואין לנו את הידע והיכולת לסדר אותן לבד. נכון לא תזמינו שירותי חילוץ וגרירה אבל כן תזמינו שירותי הנדימן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI