דף הבית בידור ופנאי אמנות פלסטית אומנות ואושר
אומנות ואושר
זיו אייל 28/09/09 |  צפיות: 3863

כולנו בורחים מאסון שכבר קרה( ויניקוט,מקרתי ואחרים) אנחנו מנווטים קדימה  בעזרת  מראה כשפנינו מופנות אחורה(אני לא זוכר מי-אבל הדימוי הזה נגע בי),הרבה פעמים אני מרגיש כמו במערבולת המים באמבטיה -הוציאו לי את הפקק אני עם הגב אל העולם ,בבריחה מתמדת ממה שמעכב אותי לצאת כבר מכאן.זה לא המסיבה שלנו(אהוד בנאי)(ימי גיבוש )

"ההישג שבדיכאון"(סימן רשום -ויניקוט),התחושה שמה שזה עושה לך זה להפסיק לברוח,להסתובב ולהסתכל במה שאתה בורח ממנו.את השלווה וההשלמה עם הכאב.(הפחד, מהפחד גרוע בהרבה ממה שתמצא מאחוריו-זה מה שהבטיחו לנו,לכן הקמנו מדינה). כמובן יתכן שהפחד שלך הוא אהבה ואינטימיות.(יש ויכוח אם גן עדן והגיהנום חולקים גדר משוטפת,או שזה בעצם אותו סניף של מקדונלד) המינגווי,הספרות האכזסטיליסטית הבינה את זה(דיראס- הירושימה אהובתי),צריבה תודעתית. ככה אני חושב על "פילם נואר"-הגיבור יעשה הכל להמנע מלעמוד בפני המצב המכאיב  שבו הוא פתוח לאהבה-שבו האהבה של הגיבורה באמת יכולה לגעת בו.(זו הארוניה זה סרט מתח אבל הרוצח הרבה פחות מפחיד מהגיבורה היפה)אין לו סיכוי להיות ראוי פנימית לאהבתה.האהבה  האינטימית נשארת המבחן העליון שמגלה את ערוותו,סדומזוכיזם,.(זה לא מיקרי שחלק גדול מגיבוריו של המינגווי אימפוטנטים  וגיבוריו של קאמי סכיזואידים)"קשה למרביתנו לשאת את הידיעה שאוהבים אותנו"(ויליאנט).הפער בן הפנים והחוץ מזין כמה מעבודות האומנות הפלסטית הטובות ביותר שראיתי בשנים האחרונות.ציור ופיסול(yue minjun(.העול שמטיל עלינו החוץ כשהוא תובע מאיתנו להיות "אך שמח".אני זוכר את המיאוס שעלה בי בגיל ההתבגרות כשקראתי את "איך לרכוש ידידם והשפעה בחברה"של דייל קרנגי-את תחושת הניכור מול החיוך המלאכותי שביקשו ממני להעטות על פני (והבטיחו לי שהוא יגיע ללב").השיווק האגרסיבי של  דימוי האושר (בדומה למראה הנשי) גורם לי  מין תגובה אנורקסית.התרבות האמריקנית שבה החיוך צחור השינים  הוא מחלה מפחידה הרבה יותר משפעת החזירים יצרה את "חלון פנורמי" של יטס שבה הגיבורים נשלטים על ידי דמוי אושר חיצוניים ומנותקים(אבל את בורוז,(יש לנו עוד קודם,אם להיות כנים את שלוש אחיות של ציכוב-ומאדם בוברי של פלובר). חוג ציור רחובות בגשם.

"מקרה מס' 47 המשך"

"סוג האנשים שמחקר גרנט העריך(מותאמים,מאושרים,מרוצים,מלאי תקווה)נלחם לצד הנאצים,בעוד שהמשוגעים והומוסכסואלים היו כולם ברזיסטנס" (הארץ-22,5,09)

"מאבקו של הליצן מגלה לנו איזה מכמנים של יכולת ומאמצים אינסופיים נדרשים מן האדם רק בשביל להכשל"-(צחוק בחשיכה -יעל רנן)

 

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיו אייל

"הסדנא" חוגים לציור,פיסול,צילום ועוד . רחובות ,באר שבע,שוהם



 


מאמרים נוספים מאת זיו אייל
 
צורות התקדמות
על כישלון וצורות התקדמות באומנות

פיסול הבית
הדרך שבה עובודות ציור ופיסול מחלקות את חלל הבית

אומנות וזיקנה
על יצירה בגיל מאוחר-ועל דעות קדומות.

למה חזרתי ללמד ציור בבאר שבע
למה חזרתי ללמד ציור ופיסול בבאר שבע

אומנות לשם התרגעות
על לימוד אומנות תבניתי

ימי גיבוש ימי כיף
על חשיבות שבירת השגרה בארגונים ודרך לעשות זאת

ציור רחובות
על הקשרים שבן ארכיטקטורה ואומנות

היסטוריה קצרה של הצל
על היחס לצל במהלך תולדות האומנות.

אומנות ואושר
על הקשר שבין אושר לדברים אחרים-ולמה כשרודפים אותו הוא נעלם

אומנות ומציאות
על היחס שבן העולם הפנימי והמציאות-בפסיכולוגיה אומנות ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI