דף הבית עסקים מיתוג שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
ראובן 04/10/09 |  צפיות: 5948

כדי להבין מה צריך לשם עיצוב לוגו יעיל, להלן כמה תכונות שניתן לזהות בלוגו אפקטיבי.
לוגו טוב הוא לוגו קל לזיהוי, אפילו במבט חטוף או ממרחק, הוא לוגו קל לזכירה, הוא מעביר מסר של מי אנחנו, הוא מעביר מסר של מה אנחנו עושים והוא מרמז על סגנון השירות.

מערך צבעים
מסעדות צריכות שיהיה להן מערך צבעים כלשהו. מערך צבעים עוזר להגדיר את המסעדות ולרוב כולל שני צבעים מנוגדים. לשני הצבעים המנוגדים יש צבעים משלימים המנוצלים לעיצוב המסעדות. לעיתים קרובות הצבע שחור יכול להיות מנוצל להקפיץ קדימה את הצבעים העיקריים של המסעדות. לצבעים מסוימים יש השפעות פסיכולוגיות ייחודיות על התנהגותם של אנשים. אולי שמת לב שמסעדות רבות משתמשות בצבעי אדום וצהוב בעיצוב הלוגו שלהם ובעיצובי המסעדות בכלל. שני הצבעים הללו מעניקים תחושה של התרגשות. מחקרים הראו שהתרגשות כזו מובילה צרכנים לאכול יותר במסעדות המסוימות.

הדרגתיות
הדרגתיות היא דפוס הצבעים המתקבל כשצבע אחד מתפוגג לתוך צבע אחר. אפקט כזה עשוי להיראות מעניין ואומנותי משהו, אך הוא גורם לבלבול ומקשה על זיהוי הלוגו במבט חטוף או ממרחק. בנוסף זהו אפקט יקר וכל הדפסה או יצור מחדש של הלוגו, הופכים יקרים יותר ובשיטות מסוימות אפילו בלתי אפשרי (כמו לוגו רקום). בעלי מסעדות שמבקשים לוגו קל לזכירה ולזיהוי שישרת היטב את מטרת שיווק המסעדות, צריכים להימנע מעיצובי לוגו בהדרגתיות של צבעים.

אפקטים והדגשות
אפקטים כמו שיפועים המבליטים את מרכז הלוגו והופכים את היתר לרקע משני, נוטים לבלבל כמו הדרגתיות צבעים ויש להיזהר מהם. האפקטים נראים אומנותיים והופכים את הלוגו למעניין יותר, אך הם גם הופכים אותו לקשה להבחנה במבט חטוף, או ממרחק ולקשה לזכירה. בעיצוב לוגו למסעדות ובכלל, יותר מדי פרטים מביאים לתוצאה גרועה.

הצללות
לאחר שתי הפסקאות האחרונות, לא נראה כי יש צורך להסביר באריכות מדוע הצללות אינן טובות כחלק מלוגו. הן רק מבלבלות ומהוות תוספת של פרטים שנמצאים שם יותר לניפוח האגו של היוצר ופחות לשם יצירת לוגו יעיל. בעלי מסעדות צריכים לזכור כי אטרקטיבי איננו שווה בהכרח לאפקטיבי.

גופנים
אחת הטעויות הנפוצות בעיצוב לוגו היא שימוש בגופן שקשה לקרוא או שימוש בגופן בצבע דומה מדי לצבע הרקע. התוצאה היא לוגו לא קריא. אם המילים בלוגו הולכות לאיבוד משום שהן קשות לקריאה, הלוגו איננו יעיל.

מילים
המילים בן משתמשים בלוגו וצורת הדגשתן, בהתבסס על גודל הגופן וצבעו, יכולות להשפיע משמעותית על יכולתו של הלוגו להיות מזוהה מיד ובקלות, וקל לזכירה. בנוסף, מילים מעטות ועלובות לא יגיעו לתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים של המסעדות ולא ישדרו להם את המסרים החשובים על מהות המסעדות ומה שהן מציעות. בלי לשדר בבירור את זהות המסעדות והמסר שלהן, המילים בלוגו לא שוות דבר. לדוגמא, מסעדה שנקראת "אצל רונה" ויש לה לוגו ובו המילים "אצל רונה" על רקע ריק, הלוגו מפספס את הפוטנציאל שלו. תוספת קטנה של המילה "מסעדת" או "עסקית" יכלה להעיר מסר ברור לגבי המסעדה ומה שהיא מציעה ללקוחות פוטנציאלים. במקום להוסיף מילים אפשר להשתמש בתמונה או ציור שמשדרים אוכל, או מסעדה כמו למש המבורגר או פיצה. שימוש כזה ישאיר גם הוא הבנה ברורה אצל הלקוחות לגבי מהות העסק.

צורה
לוגו יעיל של מסעדות זקוק לא רק למערך צבעים קל לזכירה ולזיהוי, ולמילים המביעות בבירור את מהות המסעדה. לוגו יעיל צריך גם להיות בעל צורה גיאומטרית בסיסית ברורה, שתבטיח זיהוי שלו גם ממרחק, כשלא ניתן לקרוא את הכתוב בו. בד בבד עם מערך שני צבעים עיקריים, צורת לוגו כזו, הופכת את הלוגו לכזה שקל לזהות. לדוגמא, האות M הגדולה והצהובה בלוגו של מקדונלדס, הלוגו יוצר דפוס צבעים וצורה בסיסית שקל לזהות מיד כשרואים את הלוגו, הרבה לפני שמתקרבים אליו מספיק כדי לקרוא את המילים.

אפשר לסכם את הנקודות שהועלו כאן לגבי עיצוב לוגו למסעדות במילה "פשטות". יותר מדי פרטים עשויים להראות מרשימים מאוד אבל לא יביאו ליצירת לוגו שמשיג את המטרה הבסיסית ביותר של לוגו - לגרום לאנשים לזכור את העסק, את מהותו ואת מה שהוא מציע.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ראובן

ראובן אזולאי, מנכ"ל בונסייט מור אינטראקטיב - בניית אתרים.



 


מאמרים נוספים מאת ראובן
 
חברות בניית אתרים טובות מרוממות עסקים
האינטרנט גדל ומתרחב בצעדי ענק ומיליוני אתרים חדשים נוספים לו בכל יום ברחבי הגלובוס. ארגונים רבים, גדולים וקטנים, בנו אתרים ומארחים אותם על שרתים שונים ברשת. האתר משקף את הארגון ואת עסקיו. אתר אטרקטיבי תופס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ומעודד אותו לגלוש בו זמן רב. על כן חיוני לרכוש חברת בניית אתרים מקצועית לאפיין, לעצב ולתכנת אתר שנראה טוב ואכן מוסיף ערך לעסק.

פרויקטים של בניית אתרים בשנה האחרונה
אנשים רבים טועים לחשוב שהתחום של בניית אתרים הוא פשוט. נדמה לה שבניית אתרים כמו פייסבוק או טוויטר הם עניין של כמה ימי עבודה ושניתן לשכפל אותם לאתרים אחרים בקלות. אנשי בניית אתרים יספרו לך על כל הפעמים שלקוחות אמרו להם עד כמה קל זה לבנות אתר... המציאות שונה לחלוטין כפי שיודעים היטב אנשי עיצוב אתרים ואנשי בניית אתרים ופיתוח.

ללקק את התות – איך לגרום לאישה להגיע לאורגזמה
16/11/09 | דייטינג
עובדה מאוד מצערת היא שנשים רבות עוברות שנים ואפילו חיים שלמים מבלי לחוות אורגזמות מבן זוגן. להלן כמה עצות שיסייעו לך ללמוד איך להביא אותה לאורגזמה ואפילו להרבה אורגזמות בעת קיום יחסי מין.

עיצוב אתרים נגישים לאנשים עם מוגבלויות
ברשת האינטרנט של היום קיימים אינספור אתרים המאפשרים לקהל הגולשים הרחב למצוא את מבוקשו. עם זאת, לפחות 25% מקהל הגולשים אינו יכול לגלוש באתרים אלו בשל מוגבלויות שונות.

משחקי תפקידים בחדר המיטות
משחקי תפקידים בחדר המיטות הוא מושג שמבוגרים רבים אינם מבינים וודאי שאינם משתמשים בם בחיי המין שלהם. משחקי תפקידים כאלה יכולים לשפר פלאים את חיי המין שלך ואת הסיפוק שלך מפעולות סקס שגרתיות.

איך להיות גבר מושך
18/10/09 | דייטינג
הבנה של מה אישה מחפשת בגבר היא הצעד הראשון בלימוד הסוד איך להיות גבר מושך וסקסי בעיני אישה. לגברים רבים הרעיון של כיצד למשוך נשים הוא פשוט מסתורין אחד גדול. זה מובן וטבעי, היות וגברים ונשים שונים מבחינות רבות כל כך, קשה מאוד לבני מין אחד להיכנס לתוך מוחו של בן או בת המין השני ולהבין אותו.

זמן להיפרד
את אומרת לעצמך כבר המון זמן, שנכון יש סקס מעולה ואת מתה עליו, אבל את אומללה כבר יותר מדי זמן..

מומחי אסטרולוגיה ומנבאי עתידות
כמעט כל אחד מאיתנו דואג לגבי העתיד בתקופה כלשהי בחייו, אנו דואגים לגבי פרנסה, יחסים, בריאות או כל נושא אחר ועושים כל שביכולתנו להבטיח עתיד טוב. בעיתות קשות וכשהכוח האישי שלנו נחלש, חלק מאיתנו פונה לתחומים כמו אסטרולוגיה בתקווה להבין יותר מה מחכה להם בעתיד ואיך להתכונן לקראתו.

שיווק מסעדות – עיצוב לוגו למסעדה
04/10/09 | מיתוג
כדי להבין מה צריך לשם עיצוב לוגו יעיל, להלן כמה תכונות שניתן לזהות בלוגו אפקטיבי. לוגו טוב הוא לוגו קל לזיהוי, אפילו במבט חטוף או ממרחק, הוא לוגו קל לזכירה, הוא מעביר מסר של מי אנחנו, הוא מעביר מסר של מה אנחנו עושים והוא מרמז על סגנון השירות.

עיצוב אתרים – ניוזלטר ומיני סייט
עיצוב אתרים נועד לתת ערך מוסף למוצר או לשירות או למידע באתר האינטרנט שלכם ולגרום לגולש להסתכל, להתעניין ולהתעכב כאשר הוא גולש בו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI