דף הבית אימון אישי NLP מודל התקשורת באמצעות NLP
מודל התקשורת באמצעות NLP
מירה סול-אליעוז 13/05/10 |  צפיות: 2893

מודל התקשורת באמצעות NLP (דימיון מודרך) עוסק באופן בו אנו תופסים את העולם וההתנהגויות שאנו מחצינים בתגובה לכך. במאמר זה נשים את הדגש על בדרך שבה אנו מבינים את העולם.

על פי מחקרים המוח מקבל בסביבות 4 מיליארד פולסים עצביים בכל שנייה אך אנו איננו מודעים לכל המידע שאנו קולטים, אלא ל-2,000 פולסים עצביים בלבד - אחוז מזערי מכל המידע הפוטנציאלי. עיבוד מודע בו זמני של פריטי מידע רבים כל כך היה גורם לנו לחוסר יכולת להתרכז ולחוסר שקט ועל כן מה שעולה לתודעה הוא המידע שחיוני לנו או מידע שמועלה לתודעה באמצעות עירור ישיר.

שאר המידע שמגיע מהחושים שלנו מסונן על ידי מנגנון המודעות באמצעות מחיקה, עיוות או פישוט והכללה. הפריטים שמגיעים אל הפילטר תלויים באמונות, בהחלטות, בערכים, בזכרונות ובאופן שבו המוח מתוכנת. כתוצאה מכך ניתן לשנות את מה שמגיע לתודעה שלנו באמצעות תכנותה מחדש דרך NLP. למעשה ה-N בnlp פירושו נוירולוגי – עצבי, והוא מתייחס לאותם השדרים הנוירולוגיים.

האמונות שלנו משפיעות על הדרך שבה אנו מעבדים מידע. אם נאמין שאנחנו לא מסוגלים לעשות משהו כמו שצריך, אך נקבל מהסביבה פידבק לפיו עשינו עבודה מעולה, אנו עשויים לדחות את הפרגון,  להמעיט בערכו או לקטלג את הפידבק כלא מייצג. אנו ננסה לתרץ את הפידבק הטוב בכך שהמעריך לא בחן בקפידה את העבודה ובמידה ויעשה זאת הוא ישנה את דעתו. לעומת זאת אם מישהו יבקר את העבודה אנו נאמץ ללא תנאי והסבר את עמדתו כיוון שהיא מאששת את האמונה שלנו אודות עצמנו. אנו מעוותים ומוחקים את הפידבקים החיוביים ומתמקדים על השלילי, וכך בעצם מונעים מעצמנו את ההצלחה. הטיפול באמצעות Nlp פועל בדיוק במקום הזה של שינוי אמונות ותפיסות המגבילות אותנו ומונעות מאיתנו להתקדם בחיים.

האמונות שלנו ואופן תפיסת המציאות משפיעים על המילים בהם נבחר להתבטא ועל המשמעויות אותן נעניק למילים. כתוצאה מכך אנו ניטה לפרש על פי דרכנו את מילותיהם של אחרים, גם אם הם התכוונו למעשה למשמעויות אחרות. מצב זה יכול להוביל לקצרים בתקשורת כיוון שלאותה המילה יש משמעות אחרת בקרב כל אחד ממשתתפי השיחה. באמצעות NLP ניתן לזהות את הקצרים בתקשורת ולפרק את המרכיב הלשוני (ה-l ב-Nlp) באופן שינטרל את הבעייתיות.

ההחלטות שאנו פועלים לפיהן נקבעות על פי רוב על סמך קיצורי אצבע כדי שלא נצטרך לבזבז בכל יום משאבים רבים כל כך עבור כל פעילות שאנו נדרשים לה. על מנת להקל על עצמנו אנו מבצעים הכללות של סיטואציות שיש לנו ידע לגביהן ומשליכים מהן על סיטואציות אחרות. ההכללות הללו עשויות להביא אותנו לעיתים לכדי טעות כיוון שאיננו בוחנים את המצב על אף התנאים השונים.

בעזרת חלק ה-P ב-nlp שמשמעותו תכנות, המודעות להכללות ויכולת להבחין כאשר הסיטואציה שונתה גוברות וכך אנו יכולים להמנע מלחזור על טעויות, לפרש את המציאות בצורה שגויה ולשנות את התנהגות ברירת המחדל שלנו להתנהגות מודעת ונשלטת.

שיטת Nlp מסייעת בזיהוי המסננים שלנו ומאפשרת לנו להבין כיצד הם משפיעים על הדרך שבה אנו רואים, שומעים וחשים בדברים, כיצד אנו מתקשרים עם אחרים וכיצד אנו מנהלים את חיינו. מרגע שביכולתנו לזהות את הפילטרים שאינם משרתים את מטרתנו, אנו יכולים באופן מודע תוך שימוש בטכניקות NLP לשנות או להסיר אותם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מירה סול-אליעוז

מירה סול-אליעוז, מנהלת קסם השינוי, מדריכה ומאמנת NLP ו- דמיון מודרך בהסמכה בינלאומית.מטפלת ומנחה קבוצות, בעלת ניסיון רב בתחום. 077-2103030



 


מאמרים נוספים מאת מירה סול-אליעוז
 
NLP ככלי לריפוי עצמי
13/05/10 | NLP
90% מהמחלות הפיזיולוגיות כוללות רכיב או מקור שהינו פסיכולוגי ומנטלי. לעיתים התודעה היא שיוצרת את הבעיה הפיזית, כמו במקרה של אלרגיה, ולעיתים היא מונעת או מעכבת את ההחלמה. הפעלת הגורמים המנטליים הנכונים לשם החלמה טבעית עשויה לסייע בהשגת התוצאות המקסימליות מטיפול תרופתי או אלטרנטיבי, ומחקרים אף הוכיחו שגורמים מנטליים הם חלק מההסבר לשונות בין חולי סרטן שהחלימו לאלו שנפטרו, גורמים הניתנים לשינוי באמצעות NLP.

מודל התקשורת באמצעות NLP
13/05/10 | NLP
מודל התקשורת באמצעות NLP עוסק באופן בו אנו תופסים את העולם וההתנהגויות שאנו מחצינים בתגובה לכך. במאמר זה נשים את הדגש על בדרך שבה אנו מבינים את העולם.

דמיון מודרך ו- NLP כשיטת ריפוי יעילה – היסטוריה ומחקר
07/05/10 | NLP
דמיון מודרך ו- NLP הינם סוג של התערבות גמישה שיעילותה הוכחה במחקרים רבים שנערכו במהלך ארבעת העשורים האחרונים בתחומי הייעוץ. שיטה זו הרוויחה את זכותה להיחשב כגישה מבוססת-מחקר לסיוע. במאמר זה נספק מבוא קצרצר להיסטוריה של דמיון מודרך ו- NLP ודוגמאות למספר מחקרים המצביעים על יעילותה.

היפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP כשיטות לטיפול בפוביות
07/05/10 | NLP
רשימת הפוביות ארוכה מאוד וכמעט לכל אדם יש את הגורם שעשוי לעורר אצלו את תסמיניה הלא נעימים של הפוביה: פחד משתק הגורם לחרדה עמוקה המתבטאת בתסמינים פיזיים כגון דופק מואץ, הזעה וחוסר יכולת לדבר או לשתף פעולה. הפוביה משבשת באופן ניכר את חיי הלוקה בה. פוביות מהוות את אחד התחומים בפסיכולוגיה המגיבים בצורה חיובית ביותר להיפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP.

דמיון מודרך ו- NLP כשיטת טיפול לסובלים מפוביית רופא שיניים
27/04/10 | NLP
מרבית האנשים חוו צורה כלשהי פוביה מפני רופא שיניים בנקודה זו או אחרת בחייהם. במילים אחרות – אנשים פחדו בתקופה זו או אחרת מללכת לרופא השיניים ללא פיתוח תסמיני פוביה מובהקים. במאמר זה נבחן את הגורמים לפוביה זו וכיצד ניתן להפחית במידה ניכרת את תסמיני הפוביה באמצעות דמיון מודרך ו- NLP.

שיטת NLP לסיוע במציאת זוגיות
27/04/10 | NLP
רוב הזוגות שמגיעים לקסם השינוי אומרים שהם רוצים זוגיות ואפילו רוצים מאוד, אז למה זה לא קורה להם? התשובה לכך לפי שיטת NLP נובעת מכך שמה שאנו אומרים בחוץ, אינו משקף את כל האמת הפנימית שלנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI